|
کدخبر: 272698

در گفت و گوی گسترش نیوز با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان مطرح شد؛

اصفهان سکاندار حمایت از صنایع کوچک و متوسط

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان بر حمایت صنایع کوچک و بزرگ تاکید کرده و معتقد است: «تمامی نیاز شهرک های صنعتی برای توسعه صنایع و ارتقای تولید فراهم شده است».

صنعت اصفهان سکاندار حمایت از صنایع کوچک و متوسط

اصفهان؛ همچنان به عنوان یکی از استان‌های صنعتی کشور مطرح بوده و از صنعت و معدن گرفته تا گردشگری و صنایع دستی همیشه مورد توجه اقتصاد کشور بوده است اگرچه سیاست دولت سیزدهم برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط در همه شهرک‌های صنعتی و بالاخص شهرک صنعتی اصفهان مورد تاکید است اما نیابد از این اصل مهم دور بود که صنایع اصفهان همیشه تفکیک شده‌اند از یک سو، صنایع کوچک و متوسط معتقدند همه قوانین صنایع بزرگ اصفهان در مورد آنها وجود داشته و از سوی دیگر صنایع کوچک و متوسط با جمع شدن در شهرک‌های صنعتی در تلاش‌اند تا لزوم تاثیر عملکرد این نوع صنایع را در اقتصاد کشور مبرهن کنند.

فعالیت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان مدتی است که با تغییر مدیریتی مواجه شده و به نظر می رسد اطلاع رسانی از این شهرک صنعتی من بعد نه تنها بیش از گذشته در اختیار رسانه قرار می‌گیرد بلکه باید شاهد ارتقای تولید و توسعه صنایع کوچک و متوسط باشیم.

رسانه گسترش نیوز مصاحبه ای با رسول سواری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان داشته است که ماحصل آن را در ذیل می خوانید. با گسترش نیوز همراه باشید.

رسول سواری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی  اصفهان به گسترش نیوز گفت: «طی ۵ ماه نخست سال جاری، ۶۶ خوشه صنعتی شناسایی شده و ۶۶ اقدام نرم افزاری در صنایع مختلف انجام شده است».

وی با بیان این که شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان دارای ۱۲ هزار هکتار اراضی است یادآور شد: « با انعقاد ۱۲ هزار فقره قرارداد با متقاضیان زمین در شهرک‌های صنعتی مواجه ایم که ۶۵۰۰ فقره از این تعداد قرارداد به بهره‌برداری رسیده است ».

اشتغالزایی ۱۴۰ هزار نفری در شهرک های صنعتی

این مقام مسئول به میزان اشتغالزایی در شهرک های صنعتی این استان اشاره کرد و گفت: « در این شهرک های صنعتی برای ۱۴۰ هزار نفر اشتغالزایی شده و تا به امروز ۹۰ درصد امکانات زیرساختی در این شهرک ها تکمیل شده است».

سواری-اصفهان

سواری باتاکید بر این که بسیاری از مشکلات آبی و برقی شهرک های صنعتی استان اصفهان رفع شده است افزود:« از ۸۰ شهرک صنعتی این استان حدود ۷۵ شهرک آبرسانی و حدود ۶۵ شهرک گاز رسانی شده است. همچنین؛ برخی امکانات زیر ساختی در اکثر شهرک های صنعتی اجرایی شده که از آن جمله می‌توان به راه اندازی تصفیه خانه‌های فاضلاب، راه اندازی و تجهیز ساختمان‌های آتش نشانی و دفاتر اداری شهرک‌های صنعتی – خدماتی اشاره کرد».

وی اضافه کرد: «در رابطه با صنایع و زیرساخت هایی که باید برای شهرک های صنعتی  در این استان فراهم می شد این اتفاق افتاده است و صنایع کوچک و متوسط شهرک های اصفهان حال خوبی دارند».

سواری با اشاره به این که اصفهان از جمله  استان‌های مستعد صنعتی کشور است خاطرنشان کرد: « در راستای توسعه صنعتی در حوزه دانش‌بنیان و حوزه‌‌های غیر دانش‌بنیان‌ها؛ نیاز زمین صنعتی بسیار بالاست ما امروز سیاستگذاری هایمان برتمرکز و ایجاد شهرک‌های بزرگ بنا کرده ایم و در تلاشیم، از احداث شهرک‌های صنعتی کوچک و یا شهرک هایی که منابع زیادی را مصرف می‌کنند اما اراضی کمتری در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد پرهیز کنیم  و در حال حرکت به سمت و سوی احداث شهرک‌های بزرگ (حداقل دو شهرک)در محورهای شرق، غرب، شمال و جنوب هستیم تا تقاضای سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی را نیز پاسخ گفته باشیم».

اتمام مطالعه ۱۲خوشه های صنعتی

این مقام مسئول استانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که در رابطه با اقدامات نرم افزاری؛ شرکت شهرک‌های صنعتی ۶۶ اقدام نرم افزاری در حوزه‌های مختلف انجام داده است افزود: «همچنین شناسایی و توسعه خوشه‌های صنعتی و صنایع همگن در شهرستان ها مدنظر قرار گرفته که مطالعه ۱۲ خوشه به اتمام رسیده  و ۶۶ خوشه دیگر شناسایی شده و امروز در حال تحقق توسعه فناوری و نمایشگاهی در حوزه های مختلف صنعتی هستیم».

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان بر تجهیز شهرک های صنعتی خصوصی به امکانات ایمنی و اطفاء حریق تاکید کرد و گفت: «درحال‌حاضر شهرک ها و نواحی صنعتی زیرمجموعه این شرکت با دارا بودن ۲۵ ایستگاه آتش نشانی و بیش از ۴۰ دستگاه خودرو آتش نشانی مجهز به تجهیزات اطفاء حریق صنعتی است.

سهم ۸ درصدی اشتغال صنعتی اصفهان

به گزارش خبرنگار صنعت گسترش نیوز،‌ سال گذشته حدود ۹۰۰ واحد راکد در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان شناسایی شدند که با اقدامات صورت گرفته توسط مدیران واحدهای صنعتی و پیگیری های شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان، حدود ۲۱۹ واحد به چرخه تولید بازگشتند.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و سهم آن در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی ۸ درصد و رُتبه آن در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن کشور، اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است

ارسال نظر