|
کدخبر: 272416

اشتغال ٨٠ هزار نفر در شهرک های صنعتی خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت: بیش از ۸۰ هزار اشتغال در شهرک های صنعتی استان ایجاد شده که در صورت افزوده شدن میزان در دست بهره برداری واحدهای صنعتی، ۴۴ هزار شغل دیگر نیز به این میزان اضافه خواهد شد.

صنعت اشتغال ٨٠ هزار نفر در شهرک های صنعتی خراسان رضوی

جعفر فرشچی طوسی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت : شعار امسال برای ما نقشه راه را تعریف می کند، بارها رهبر انقلاب روی بحث تولید صحبت داشته اند و اهمیت تولید و صنایع کوچک را متذکر شده اند. ما نیز نقشه راهی را برای توسعه تولید تدوین کرده ایم و طبق آن پیش خواهیم رفت.

وی افزود ما سعی داریم مشکلات واحدهای صنعتی با بانک ها را حل کنیم و به ندرت پیش آمده تا بانک واحد صنعتی را تعطیل کند و خوشبختانه بانک ها نیز نگاه تعطیلی به واحدهای تولیدی به دلیل عدم بازپرداخت تسهیلات را ندارند و در معدود موارد موجود نیز سعی شده تا بانک یا فرد توانمند جایگزین شود تا از تعطیلی جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی با بیان خدمات دولت مردمی و خدمتگزار ادامه داد : در خراسان رضوی بیش از ۵۰ شهرک مصوب داریم. ۴۱ شهرک در حال واگذاری یا بهره برداری است و بیش از ۵ هزار قرارداد بسته شده و ۲ هزار و ۷۵۰ واحد با بهره برداری رسیده اند که از این میزان ۲ هزار و ۵۰۰ واحد فعال و حدود از ۲۵۰ واحد غیرفعال هستند.

فرشچی اظهار کرد: ۱۲۸۵ طرح فعال و ۸۹۰ طرح غیر فعال در دست داریم که در حال پیگیری برای فعال شدن این تعداد هستیم. بیش از ۸۲۰ پرونده بررسی شده که به ۵۰۰ مورد آن مهلت داده شده تا بتوانند به بهره برداری برسند.

وی  تصریح کرد: همچنین ۳۰۱ واحد کارگاهی داریم که ۲۸۰ واحد بهره برداری شدند. در مجموع بیش از ۸۰ هزار اشتغال ایجاد شده است. در صورت افزوده شدن میزان در دست بهره برداری ۴۴ هزار شغل دیگر نیز به این میزان اضافه خواهد شد.

وی همچنین مشکل تامین زمین و مشکلات آب و برق را از عمده ترین مشکلات واحدهای تولیدی استان دانست.

 هیچ واحدی به دلیل بدهی در استان تعطیل نشده است

وی در خصوص واحدهای راکد خاطرنشان کرد : طبق برنامه ای که سازمان به ما داده، بنا شده ۶۰ واحد راکد امسال تعیین تکلیف شوند، البته هدف ما ۱۲۰ واحد است اما براساس چیزی که مشخص شده میزان ۶۰ واحد است و همچنین سعی داریم تا هیچ واحدی تعطیل نشود. همچنین ۱۷ طرح در ۱۱ شهرک صنعتی در حوزه پروژه های زیر بنایی در هفته دولت امسال افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی در خصوص سرمایه گذاری صنعتی در اراضی اوقاف اعلام نمود : براساس دستورالعمل ها در اراضی وقفی نمی توانیم سرمایه گذاری کنیم، اما سعی داریم تا صنوف را ساماندهی کنیم تا مجوزات مربوطه را اخذ کنند. اما این طرح در دست مطالعه است زیرا اراضی وقفی برای سرمایه گذاری بسیار مشکل ساز است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها