|
کدخبر: 277527 نیما مجدی

در گفت و گوی گسترش نیوز با فعال حوزه صنعت مطرح شد:

بن بست صنعتی با محدودیت اینترنت

صنعت با محدودیت اینترنت در کشمکش است به شکلی که یک فعال حوزه صنعت معتقد است: صنایع به زودی با مشکلات غیر قابل پیش بینی مواجه می شوند که تداوم تولید آنها یکی از این مشکلات است.

صنعت بن بست صنعتی با محدودیت اینترنت

 این روزها کاهش سرعت اینترنت و فیلتر فضای مجازی باعث شده نه تنها شاخص های توسعه اقتصادی همچون کسب و کارها، تولیدات و صنایع آسیب ببینند بلکه صدای فعالان اقتصادی را نیز درآورده است. به نظر می رسد دولت باید برای هر اتفاقی که شاخص های افتصادی کشور را با مشکل جدی مواجه می کند برنامه ریزی از پیش تعیین شده ای داشته باشد اما درباره حوزه صنعت این اتفاق نیفتاده است.

محمد صادق شیخ فعال حوزه صنعت معتقد است: دولت دست خود را بر گلوگاه شاص های اقتصادی همچون صنعت گذاشته و می فشارد. با وی گفت و گوی کوتاهی داشته ایم که در ذیل می خوانید:

محمد صادق مشایخ فعال حوزه صنعت در گفتگو با گسترش نیوز درباره تاثیر اینترنت بر فرآیند تولید و صنعت کشور با بیان این که ژاپنی ها رکوردار بالاترین سرعت اینترت در دنیا هستند گفت: «در سال ۲۰۲۰ ژاپنی ها موفق شدند با نرخ ۱۷۹ ترابایت بر ثانیه رکورد جدیدی در افزایش سرعت اینترنت در دنیا ثبت کنند که امروز این میزان به ۱۸۷ ترابایت بر ثانیه رسیده است در حالی که ایران نه تنها برای سرعت اینترنت دچار مشکل است بلکه با محدودیت و فیلتر کردن بسیاری از کانال‌ها؛ کسب و کار، تجارت، بازرگانی و صنعت را با بحران جدی مواجه کرده است که در نهایت اقتصاد را بن بست می رساند».

وی با اشاره به این که تاثیر اینترنت در صنعت امروز کمتر از ارزش و تاثیر برق بر نحوه عملکرد صنعت و تولید کشور نیست یادآور شد: «نبود اینترنت همچون قاچاق از بزرگترین و مهمترین معزلات صنعت محسوب می شود و خسارت جبران ناپذیری را به این حوزه و کسب و کارها وارد می کند».

محمد صادق- مشایخ

این فعال صنعتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که رشد اقتصادی از ارائه تسهیلات به حوزه صنعت نشات می‌گبرد ادامه داد: «با کاهش سرعت اینترنت و فشار بر گلوگاه صنعت، بازرگانی و تجارت و کسب و کار در نهایت فقط  یک عده خاصی از این موقعیت سو استفاده کرده و از درآمدهای میلیاردی برخوردار می شوند و تبعات آن به حتم دامن اقتصاد کشور را خواهد گرفت».

پیش بینی وضعیت تولید در کشور

به گفته مشایخ، به زودی شاهد تداوم سیر نزولی تولید می شویم ورفع نیازهای صنعت از جمله لوازم خانگی، مواد غذایی،  مواد اولیه و کفش برای بقا با مشکلات جدی و عدیده ای مواجه می شوند.

وی در ادامه با اشاره به این که اینترنت و فضای مجازی نه تنها یکی از راه های توسعه کسب و کار بود بلکه تلاش برای ارتباط و گفتگو، آموزش و استعلام قیمت از مسائلی بود که در فضای مجازی به آن پرداخته میشد اذعان کرد: «اگرچه معمولا ثبت سفارش از طریق بانک مرکزی انجام می شد اما در نهایت این سر صنعتگران و تولیدکنندگان است که به خاطر تصمیم های یک جانبه دولت بدون کلاه مانده است».

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها