|
کدخبر: 272803

فعالیت ۹۲۶ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری

همزمان با هفته دولت از ۴ طرح صنعتی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد.

صنعت فعالیت ۹۲۶ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری

سجاد رستمی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح‌ها شامل بزرگترین واحد صنعتی فرآوری بادام و آجیل در غرب کشور ، واحد صنعتی تولیدی سیم و کابل مفتولی، خط تولید لامپ‌های led فوق کم مصرف و تولیدی بالابرهای اتوماتیک درهای برقی است.

سجاد رستمی در آیین بهره‌برداری از این طرح ها افزود: با بهره‌برداری از این چهار طرح، زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر در بخش صنعت چهارمحال و بختیاری فراهم شده است.

به گفته وی، در هفته دولت ۱۴ طرح صنعتی به بهره‌برداری می‌رسد که برای اجرای شدن این طرحها افزون بر۸۳میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و زمینه اشتغال ۱۹۸نفر در بخش صنعت را فراهم می‌کند.

وی افزود: بیشترین میزان این سرمایه‌گذاری در کارخانه تولیدی سیم و مفتول آلومینیومی در شهرک صنعتی شهرکرد با سرمایه ۲۵ میلیارد تومان آورده بخش خصوصی و تسهیلات ۵ میلیارد تومانی بانکی است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان یادآور شد: ۲ میلیارد تومان وام نیز در اختیار واحد تولیدی لامپ‌های فوق کم مصرف قرار گرفته است.

همچنین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از واحد تولید تولیدی در زمینه طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی تجهیزات خط تولید خوراک دام، طیور و آبزیان بازدید کرد.

در حال حاضر در این استان ۹۲۶ واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد های صنعتی کوچک هستند.

تاکنون با صدور بیش از ۲ هزار جواز تاسیس و افزون بر ۴۰۰طرح با سرمایه گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که در راستای کمک به تکمیل این طرح گامهای بلندی برداشته شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است که در برخی از محصولات صنعتی از جمله لوازم خانگی، تولید چادر مشکی، موکت و برخی از صنایع دیگر رتبه‌های مطلوبی در کشور دارد.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها