|
کدخبر: 271787

در نشست خبری نمایشگاه کسب و کار مطرح شد:

خصوصیات روانشناختی افراد دلیل ۵۰ درصد شکست کسب و کارهای کشور

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: بررسی ها نشان می دهد بیش از ۵۰ درصد علت شکست کسب و کارهای کوچک، خود کار آفرین و توانایی فردی و مهارت های روانشناختی وی است.

صنعت خصوصیات روانشناختی افراد دلیل ۵۰ درصد شکست کسب و کارهای کشور

طی نشستی که امروز (۳۰ مرداد ماه)،  با حضور اصحاب رسانه در سالن خلیج فارس نمایشگاه های بین المللی کشور  برگزار شد امیرحسین اسدی مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بررسی ها نشان می دهد بیش از ۵۰ درصد علت شکست کسب و کارهای کوچک، خود کار آفرین و توانایی فردی و مهارت های روانشناختی وی است اما در کسب و کارهای بزرگ این علت حدود ۳۵ درصد است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که ما به روانشناسی کسب و کار در کشور برای توسعه آن نیاز داریم اذعان کرد: خدامت روانشناسی کسب و کار می تواند زمینه ساز تحول در رشد و ارتقای کار آفرینی کشور باشد. اگر به تعداد پرونده های حقوقی نگاهی بیاندازیم، برخی آمار غیر رسمی از تعداد ۱.۵  میلیون پرونده مرتبط با کسب و کار در محاکم قضایی خبر می دهد و اگر باز به آمار سری بزنیم صحبت از ۵۰۰ هزار فارغ التحصیل حقوقی در کشور در میان است .آمار کسانی که مجوز وکالت گرفته اند به نود هزار مجوز نمی رسد.

اسدی در ادامه با اشاره به این که وقتی در کشور بیش از سه و نیم میلیون صنف و صنعت داریم آیا نیاز به مشاوره حقوقی برای همه کسب و کارها نیست؟ افزود: نمایشگاه ملی تخصصی خدمات کسب و کار با هدف فرهنگسازی، توانمند سازی، ارائه خدمات و تجمیع خدمات  برگزار می شود و در نظر دارد تا با مسیر راه اندازی کسب و کار در کشور تسریع شود.

این مقام مسئول وزارت صمت با بیان اینکه این نمایشگاه  ۴ روز برگزار می شود به شرکت کنندگان این نمایشگاه اشاره  کرد و گفت: شرکت ها و موسسات ارائه دهنده خدمات تامین مالی و سرمایه گذاری کسب و کار، خدمات حسابداری،خدمات منتورینگ و مشاوره کسب و  کار، خدمات روانشناسی کسب و کار، خدمات فناوری، نوآوری، و هوشمندسازی کسب و کار، خدمات آموزشی و توانمندسازی ارائه خدمات می دهند.

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها