|
کدخبر: 262735

پرینت سه بعدی: کدام صنایع بیشترین سود را می برند؟

صنعت پرینت سه بعدی: کدام صنایع بیشترین سود را می برند؟

بسیاری از صنایع ایرانی هم اکنون چاپ سه بعدی یا ۳D Printing را بعنوان یکی از راه حل های تولید انتخاب کرده اند. اگر شما هم یک تولیدکننده ایرانی هستید، دانستن این راه حل ها و مزایا کمک می کند تا هزینه های کسب و کار خود را کاهش دهید، بهره وری را افزایش دهید و روش آزمایش ایده های خود را تغییر دهید. پس به خواندن این مطلب ادامه دهید.

مزایای اصلی پرینت سه بعدی برای سازندگان ایرانی

مهندسی معکوس و رفع تحریم:

با توجه به اینکه اکثر شرکتهای صنعتی خارجی بعلت تحریمهای بانکی هیچ خدماتی به ایرانیان نمیدهند، اگر بخشی کوچک از یک دستگاه صنعتی معیوب شود یا امکان جایگزینی آن اصلا فراهم نیست یا اینکه وارد کردن آن بسیار هزینه بر و پر ریسک خواهد بود. درحالیکه میتوان آن قطعه را با چاپگر سه بعدی مهندسی معکوس کرده و جایگزین نمود.

به شما امکان می دهد ایده های خود را به سرعت آزمایش کنید

ممکن است ماهها طول بکشد تا مهندسان، معماران، طراحان و مربیان، مفاهیم و قطعات آزمایشی را به روش سنتی ایجاد کنند. چاپ سه بعدی؛ برعکس، به ساخت ارزان نمونه اولیه در چند روز یا حتی چند ساعت کمک می کند.

تکرار پذیری و انطباق دادن تولید

با روش های سنتی ساخت، رفع اشتباهات زمان زیادی می برد و تعمیر یا بازسازی سازه ها دشوار است. با پرینت سه بعدی، تنها یک الگوریتم می تواند تغییراتی در طرح شما ایجاد کند و ایده های مختلف را آزمایش کند. در نتیجه می توانید بدون اتلاف وقت و هزینه قطعات حرفه ای بسازید.

مواد واقعی و قطعات واقعی

چاپ سه بعدی به شما امکان می دهد با مواد واقعی کار کنید. طیف گسترده ای از مواد وجود دارد که با آنها می توانید از ABS، PLA، PETG، نایلون و مواد منعطف پرینت بگیرید. این متریالها به شما امکان می دهند طیف گسترده ای از محصولات را آزمایش و چاپ کنید که در صنایع مختلف قابل استفاده هستند.

یادگیری عملی

پرینت سه بعدی به شما انعطاف پذیری زیادی می دهد. بعنوان مثال، مربیان سازمان فنی و حرفه ای کشور می توانند به دانش آموزان اجازه دهند فعالانه درباره آنچه در کلاس درس می آموزند فکر کنند و آنرا تولید کنند: کارهای عملی مثل ساخت قطعه نمونه موتور خودرو به آموزش مؤثرتر کارآموزان کمک کند، زیرا آنها دید بهتری نسبت به بحث پیدا کرده و همچنین می‌توانند از نظر فیزیکی آنها را لمس کنند.

 

صرفه جویی در هزینه ها

پرینت سه بعدی باعث صرفه جویی مستقیم و غیرمستقیم در هزینه ها می شود و این احتمالا یکی از بزرگترین مزیت های چاپگر سه بعدی است. مثلا هزینه ساخت یک نمونه ماکت معماری را می توان از ۱۰ میلیون تومان به ۲ میلیون تومان کاهش داد. هزینه اولیه خرید یک پرینتر سه بعدی ایرانی (که شامل گارانتی و خدمات پس از فروش باشد) بسته به اندازه ساختی که برای آن انتخاب میکنید ممکن است کمی گران باشد ولی متریال ارزان ساخت و زمان صرفه جویی شده می تواند بسرعت بازگشت سرمایه شما را فراهم کند.

کدام صنایع بیشترین سود را از پرینت سه بعدی می برند؟

آموزش و پرورش

چاپ سه بعدی در آموزش به دانش آموزان امکان چاپ و آزمایش طرح های خود را می دهد. آنها همچنین می توانند ببینند که چه تغییرات یا بهبودهایی باید انجام شود. به این ترتیب آنها می توانند از طریق آزمون و خطا یاد بگیرند، زیرا تنظیم طرح فقط به زمان و هزینه کمی نیاز دارد. این می تواند به افزایش یادگیری آنها کمک کند.

مراقبت پزشکی

چاپگرهای سه بعدی در مراقبت های پزشکی به پزشکان اجازه می دهند قبل از عمل تمرین کنند. پرینت سه بعدی اندامی که بسیار شبیه به عضو زنده بیمار است امکان پذیر شده است (در کشورهای صنعتی). به این ترتیب پزشکان می توانند قبل از عمل واقعی، عمل را روی آن عضو انجام دهند. علاوه بر این، چاپ سه بعدی امکان چاپ داروها را فراهم می کند، به این معنی که دارو برای هر فرد سازگار است. بنابراین، اگر به چیزی حساسیت دارید، می توان آن ماده را از دارو خارج کرد.

مراقبت-پزشکی

 

پروتزهای دندانی

چاپ سه بعدی با متریال رزین می تواند به ایجاد قالب هایی کمک کند که در برابر فشار و دماهای بالا بادوام تر و مقاوم تر باشند. علاوه بر این، با وضوح بسیار بالا و ضخامت لایه کوچک، می توان قالب دندانهای کاملی برای بیمار ایجاد کرد.

مهندسی

مهندسان می توانند از پرینت سه بعدی برای طراحی یا ساخت نمونه های اولیه استفاده کنند. علاوه بر این، مواد ۳D Print نسبتا مقاوم هستند، بنابراین می توانید قطعات سری محدودی را که کاربردی هستند، خودتان چاپ کنید.

معماری

پرینت سه بعدی به معماران این امکان را می دهد که دیدگاه و طراحی خود را زنده کنند. همچنین به آنها اجازه می دهد فرم و عملکرد را ترکیب کنند و چیزی کاملا جدید و منحصر به فرد ایجاد کنند. بنابراین با پرینت سه بعدی می توان به سرعت یک ماکت دقیق و ملموس ایجاد کرد. پرینت سه بعدی همچنین به شما آزادی طراحی یک شی را می دهد.

بنر

 

شرکت توسعه گران بعد سوم یک مرکز مناسب برای تمام صنایع ایرانیست تا به آنها در بهبود مراحل R&D (تحقیق و توسعه) یاری رساند.

 ۳DPE دارای دفتر رسمی برای خدمات پرینت سه بعدی در تهران به آدرس: تهران، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر (شادمان)، خیابان جوزانی کهن، پلاک ۴۱ مراجعه کنید و یا از طریق وبسایت ما به صورت آنلاین، سفارش خود را ثبت نمائید.

 پرینترهای سه بعدی ما دارای دقت پرینت مناسب و متنوعترین ابعاد ساخت در کشور میباشد. ما نمونه اولیه قطعات شما را با متریال ترموپلاستیک تولید میکنیم. همچنین خدمات مهندسی معکوس و اسکن سه بعدی نیز ارائه میدهیم. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان خدمات پرینت سه بعدی، کافیست «توسعه گران بعد سوم» یا ۳DPE.ir را در مرورگر خود جستجو کنید.

بهتر است بدانید که چاپ سه بعدی چه مزایایی برای شما و کسب و کارتان دارد. پس با کارشناسان ما صحبت کنید و راه حلی حرفه ای برای کسب و کار خود دریافت نمایید تا چند قدم جلوتر از رقبای خود حرکت کنید!

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها