|
کدخبر: 241222

بخش خصوصی محوریت احیای تولید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست تکریم و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان در خرم آباد گفت: امسال با برنامه ریزی صورت گرفته و با محوریت بخش خصوصی، یک هزار و ۷۱۷ واحد تولیدی راکد در سطح کشور احیاء شد.

صنعت بخش خصوصی محوریت احیای تولید

علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال با برنامه ریزی صورت گرفته و با محوریت بخش خصوصی، یک هزار و ۷۱۷ واحد تولیدی راکد در سطح کشور احیاء شد.

علی رسولیان با بیان این مطلب در نشست تکریم و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان در خرم آباد افزود: بهزاد منصوری در مدتی که مسئولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان را برعهده داشت، زحمات زیادی را انجام داد و در سفر اخیر رئیس جمهور به استان نیز گام‌های خوبی برداشته شد.

وی اضافه کرد: فرآیند انتخاب مدیران در وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس سوابق علمی، تجارب، توانمندی مدیریتی و آشنایی با ظرفیت‌های بومی استان است که بهمن جعفری نیز حائز این ویژگی‌ها و شرایط لازم بوده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این‌که ظرفیت‌های لرستان بسیار خوب است و اگر نقشه راه منسجمی داشته باشیم و به بخش خصوصی اعتماد کنیم، می‌توانیم توسعه صنعتی در این استان را شاهد باشیم، تأکید کرد: در این راستا باید در سطوح ملی و استانی پیگیری‌ها و کارهای بزرگی انجام شود.

رسولیان با تأکید بر عزم دولت سیزدهم برای حذف بروکراسی دست و پا گیر اداری در کشور ادامه داد: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از ضرورت‌های امروز است که باید به آن توجه کنیم؛ ضمن این‌که در دولت و بخش خصوصی باید به سمت افزایش و بهبود فناوری برویم تا بتوانیم در سطح دنیا رقابت کنیم.

وی با بیان این‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت چند کار را در دوره اخیر در دستور کار دارد، تصریح کرد: آمایش سرزمینی و شناخت ظرفیت‌های مناطق و استان‌های مختلف یکی از برنامه‌های این وزارتخانه است. موضوع بعدی، الکترونیکی کردن فرآیندها و شفافیت اطلاعات است، که معتقدیم اطلاعات باید به‌صورت شفاف در اختیار همه باشد که در این راستا سامانه‌های جامع درحال راه اندازی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار موضوع بعدی است که در این وزارتخانه آغاز شده و ساختار جدید با کمک بخش‌های علمی کشور طراحی شده است.

رسولیان در ادامه اظهار داشت: در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز چند اولویت را در دستور کار خود قرار داده‌ایم. اول این‌که موظفیم برای صنعتگران زمین مورد نیاز را تأمین کنیم که امسال در سطح کشور ۷ هزار هکتار اراضی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان‌ها اضافه شد که توجه به مناطق محروم و مناطقی مانند لرستان در این راستا مورد توجه است.

وی به موضوع تأمین برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز اشاره کرد و افزود: امسال برای تأمین ۲۵۰۰ مگاوات برق قرارداد منعقد کرده‌ایم که طی دو سال این میزان برق تأمین خواهد شد. طبق تفاهم ‌نامه با وزارت نیرو به دنبال این هستیم که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به سمت خود تأمینی برق برویم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این‌که در سال جاری ۵۰ شرکت در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به شرکت دانش بنیان تبدیل شده‌اند، اضافه کرد: امسال برای تسهیل فعالیت کسب و کارهای کوچک موفق شدیم ۷۰۰ واحد کارگاهی را در سطح کشور ایجاد کنیم.

رسولیان یادآور شد: امسال در سطح کشور با برنامه ریزی صورت گرفته و با محوریت بخش خصوصی یک هزار و ۷۱۷ واحد تولیدی راکد احیاء شد که حدود ۳۶ واحد در استان لرستان بود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد روند احیاء ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی راکد با کمک بخش خصوصی ادامه داشته باشد و بتوانیم به شرایط مناسب در این زمینه برسیم.

گردش نخبگان معیار اساسی در انتصابات دولت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان نیز در این مراسم گفت: گردش نخبگان یک معیار اساسی در نظام مردم سالاری و مورد توجه دولت سیزدهم است.

بهرام ستاری افزود: یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، مردم سالاری دینی بوده که این مسأله سال‌های پس از انقلاب در انتخابات‌ نشان داده شده است.

وی اضافه کرد: نماد این مردم سالاری دینی در عرصه ۴۲ ساله انقلاب، برگزاری ۳۹ دوره انتخابات در حوزه‌های مختلف بوده و سبب شده است میانگین حضور مردم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی در دنیا بی‌ نظیر باشد، چرا که جمهوری اسلامی بر اساس نظریات ملت در سطوح مختلف رقم می‌خورد و مردم هستند که تعیین می‌کنند خدمتگزار آن‌ها چه کسی باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ادامه داد: اگر سپهر تاریخی کشورهای جهان را رقم بزنید، در هیچ جا میانگین حضور مردم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی انقلاب اسلامی ایران را نمی‌توان پیدا کرد.

ستاری تصریح کرد: جمهوری اسلامی بر مبنای نظریات مردم در عرصه‌های متفاوت اجرایی رقم می‌خورد و مردم خدمتگزاران خود را انتخاب می‌کنند.

وی با بیان این‌که نظام خدمات خوبی در عرصه‌های متعدد داشته اما حوزه مدیریت اجرایی نتوانسته است پا به پای دیگر عرصه‌ها پیش برود بیان کرد: باید آسیب شناسی حوزه مدیریت اجرایی صورت گیرد و تحول بنیادی دیگری در بسیاری از سیستم‌های اجرایی چه در رویکرد قانونی و چه در رویکرد میدان داری ایجاد کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به این‌که رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت هم از نیروهای گام دوم و جوان است، اظهار داشت: ملاک انتخاب مدیران خدمتگزاری به مردم است، مدیران جدید باید شایستگی خود را در عرصه اجرایی به منصه ظهور برسانند و این فرصت خدمت را مورد توجه قرار دهند.

ستاری همچنین بر توجه به عدالت در توزیع صنایع بین شهرهای استان لرستان تأکید کرد.

در این مراسم که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در سالن دانشگاه فرهنگیان خرم ‌آباد‌ برگزار شد، از زحمات ١١ ماهه بهزاد منصوری تقدیر و بهمن جعفری به‌عنوان رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان معرفی شد.

نماینده جمعی از صنعتگران، معدنکاران و بازرگانان استان لرستان نیز در این مراسم به بیان برخی از مشکلات فعالان اقتصادی پرداخت و خواستار کمک سازمان امور مالیاتی استان در راستای رفع مشکلات صنعتگران و نگاه واقع بینانه اداره مالیات به فعالیت واحدهای تولیدی استان شد.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها