|
کدخبر: 238829

اشتغال‌زایی ۴۵۲ نفر در سیزدهمین استان پرجمعیت ایران

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۱۹ طرح بهره‌برداری و توسعه واحدهای صنعتی و معدنی استان با اعتبار ۷۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از امروز همزمان با دهه فجر افتتاح می شود.

صنعت اشتغال‌زایی ۴۵۲ نفر در سیزدهمین استان پرجمعیت ایران

بهزاد منصوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به ۱۹ طرح بهره‌برداری و توسعه واحدهای صنعتی و معدنی استان گفت: اعتبار مورد نیاز برای این طرح ها از محل بودجه های ارزی و ریالی تامین شده که این مهم زمینه اشتغال ۴۵۲ نفر را فراهم آورده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان افزود: لوله پلی اتیلن ازنا با ظرفیت هزار تن، الکل سازی ویسیان با ۱۰ هزار تن، آسفالت بروجرد با ۱۱۴ هزار تن، محافظ برقی لوازم خانگی با ظرفیت ۳۰ هزار دستگاه، صنایع غذایی بروجرد با هفت هزار و ۳۰۰ تن و فولاد بروجرد با ۶۰ هزار تن از جمله این واحدها هستند.

وی تصریح کرد: همچنین همزمان با دهه فجر بهره برداری از واحد پالپ بهداشتی بروجرد با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ تن، ماسک سه بعدی دلفان ۲۰ میلیون عدد، گونی دوزی دلفان ۵۴۰ تن، قند و شکر دلفان ۶۰۰ تن، اسکلت فولادی و سوله سازی دورود با ظرفیت تولید ۲ هزار و ۳۱۴ تن بهره برداری می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ادامه داد: خمیرمایه دورود با ظرفیت پنج هزار تن، واحد تولید انواع پودر قهوه و پودر نوشیدنی دورود با ظرفیت یک هزار و ۹۵۶ تن، سنگ تزیینی و لاشه بری سنگ دورود هریک با ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ تن از دیگر طرح های قابل بهره برداری صمت لرستان در دهه فجر است.

منصوری گفت: در خرم آباد نیز واحد تولید کاتالیست با ظرفیت ۳۰ هزار تن، واحد ساخت سازه های فلزی ماشین سازی کیهان، کربنات کلسیم با ظرفیت ۱۰ هزار تن و اسلب و سنگ تزیینی با ۵۳۲ هزار تن بهره برداری می شود.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها