|
کدخبر: 240334

رشد ۱۲۰ درصدی اشتغال در این استان

معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری تاکنون ۱۳ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد تومان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان به بهره‌برداری رسیده که اشتغال این واحدها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

صنعت و معدن رشد  ۱۲۰ درصدی اشتغال در این استان

مرتضی عابدینی معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی افزود: با بهره‌برداری از این واحدها که میزان سرمایه‌گذاری در آنها بیش از ۱۱ برابر رشد داشته است، زمینه اشتغال ۳۳۰ نفر فراهم شد در حالی که ۱۰ ماه نخست سال قبل، ۹ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومان و اشتغال ۱۵۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: در سال جاری ۳۳ قرارداد جدید منعقد شده و ۵۴ هکتار اراضی برای اجرای این طرح‌ها واگذار شده است که با بهره‌برداری از این واحدها با سرمایه‌گذاری ۸۴۰ میلیارد تومان زمینه اشتغال ۹۰۰ نفر فراهم می‌شود.

عابدینی ادامه داد: ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در خراسان جنوبی داریم که با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌ها زمینه اشتغال در ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی فراهم است و در مجموع ۷۱۷ طرح صنعتی در خراسان جنوبی مستقر شده که تاکنون ۳۶۴ واحد به بهره‌برداری رسیده و بیش از ۷۰ درصد این واحدها در نواحی صنعتی است.

وی گفت: برای این تعداد طرح صنعتی ۹۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و پنج هزار و ۷۰۰ نفر مشغول به‌کار شده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی گفت: از این طرح‌های صنعتی ۲۸ درصد در زمینه صنایع غذایی و بهداشتی، ۲۲ درصد صنایع معدنی، ۱۱ درصد صنایع فلزی، ۲۲ درصد صنایع شیمایی، پنج درصد صنایع سلولزی، ۲ درصد نساجی، ۲ درصد برق و الکترونیک و هشت درصد لجستیک است.

وی با بیان اینکه ۳۵۰ طرح صنعتی در حال ساخت است گفت: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این طرح‌ها که اعتبار آنها ۲ هزار میلیارد تومان است، زمینه اشتغال ۶ هزار نفر فراهم شود.

عابدینی افزود: برای ۱۷ درصد طرح‌ها با سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال ۷۰۰ نفر، ماشین‌آلات نصب شده است که ۶ ماه تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند همچنین ۶ درصد از این واحدها در مرحله تکمیل ساختمان تولید و جانبی، ۱۰ درصد اسکلت، پنج درصد نصب اسکلت، ۱۴ درصد دیوارکشی و برای ۴۸ درصد اقدام خاصی نشده است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌ها برای این واحدها این است که چون زیرساخت‌ها هزینه‌های زیادی ایجاد می‌کند واحدهایی که پیشرفت زیادی ندارند اگر امکان راه‌اندازی واحد باشد مسیر تمام، وگرنه اراضی خلع ید و در اختیار سرمایه‌گذاران جدید قرار می‌گیرد.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: در استان ۲۳ شهرک صنعتی به مساحت ۲ هزار و ۲۱۷ هکتار وجود دارد که زیرساخت‌های لازم در هزار و ۵۶۸ هکتار از این اراضی عملیاتی شده است.

مهدی تقوی افزود: برای ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی آب مورد نیاز، ۱۸ واحد صنعتی برق، ۱۲ شهرک و ناحیه صنعتی گاز و ۱۷ شهرک و ناحیه صنعتی خدمات ارتباطی و تلفن ثابت تامین شده است.

وی بیان کرد: گازرسانی به چند واحد صنعتی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان اکنون در حال انجام است.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی گفت: ۱۰۰ درصد آب و برق و ۹۸ درصد خدمات ارتباطی و تلفن ثابت واحدهایی که به بهره‌برداری رسیده تاکنون تامین شده است.

وی از احداث سوله‌های کارگاهی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خبر داد و افزود: این سوله‌ها با انجام زیرساخت‌های مورد نیاز احداث می‌شود تا اگر واحد یا سرمایه‌گذار توان مالی نداشته باشد در اختیار آنها قرار گیرد.

تقوی گفت: ۱۰ سوله قرار است در استان خراسان جنوبی احداث کنیم که عملیات اجرایی ۲ سوله در بیرجند آغاز شده است.

وی از خرید ۲ خودروی آتش‌نشانی برای فردوس و طبس نیز خبر داد و افزود: برای تامین زیرساخت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی امسال ۲۹.۵ میلیارد تومان از محل منابع داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی هزینه شده که نسبت به سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها