|
کدخبر: 241210

افتتاح ۱۱ واحد کارگاهی در پایتخت صنعتی ایران

علی رسولیان، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر به استان مرکزی، ۱۱ واحد کارگاهی کوچک را در شهرک صنعتی ایبک آباد اراک افتتاح کرد.

صنعت افتتاح ۱۱ واحد کارگاهی در پایتخت صنعتی ایران

علی رسولیان، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر به استان مرکزی، ۱۱ واحد کارگاهی کوچک را در شهرک صنعتی ایبک آباد اراک افتتاح کرد.

این واحدهای کارگاهی کوچک که با اعتبار ۲۱۵ میلیارد ریال در گستره‌ای به مساحت سه هزار و ۲۰۰ مترمربع در اسفند سال گذشته در شهرک صنعتی ایبک آباد احداث و در بهمن امسال به بهره برداری رسیده است، برای ۱۱۰ نفر فرصت شغلی فراهم خواهد کرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه از امکانات زیربنایی و آخرین وضعیت زیرساخت‌های شهرک صنعتی ایبک آباد نیز بازدید کرد.

در این بازدید که با همراهی محمد حسن آصفری ـ نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ـ انجام شد، توضیحات فنی و مسائل و مشکلات نگهداری زیرساخت‌های این شهرک صنعتی، از جمله تصفیه خانه فاضلاب ارائه و تصمیمات لازم برای اداره بهتر این منطقه توسط شرکت خدماتی مربوطه اتخاذ شد.

شهرک صنعتی ایبک آباد دارای ۵۳۱ هکتار مساحت است که ۹۴ هکتار آن زمین صنعتی و ۱۸۱ هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه فاضلاب برخوردار است و ۳۰۵ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۸۳ هکتار در آن منعقد شده است.

۱۷۴ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری پنج هزار و ۱۶۱ میلیارد ریال برای دو هزار و ۲۶۲ نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

در شهرک صنعتی ایبک آباد همچنین تا پیش از این ۲۱ واحد کارگاهی تکمیل، ۳۷ واحد واگذار و ۱۰ واحد با اشتغالزایی برای ۷۷ نفر به بهره برداری رسیده است. همچنین، یک ‌هزار و ۷۱۷ واحد صنعتی راکد کشور به چرخه تولید بازگشته است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح ۱۱ واحد کارگاهی شهرک صنعتی ایبک آباد اظهار داشت: یک هزار و ۷۱۷ واحد صنعتی راکد کشور در سال جاری به چرخه تولید بازگشته است.

علی رسولیان افزود: مجموع واحدهای تولیدی راکد بخش صنعت کشور کمتر از ۱۲ هزار واحد است که امید است بتوانیم با برنامه دقیق، بخش عمده‌ای از این واحدها را احیاء کنیم.

وی اضافه کرد: تعداد واحدهای راکد کشور در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۸ درصد کاهش داشته است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: احیاء واحدهای راکد و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی در وزارت صنعت، معدن و تجارت با جدیت درحال اجرا است.

رسولیان تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و کمک بخش خصوصی، تعداد واحدهای راکد کشور رو به کاهش است.

وی بیان کرد: حدود یک‌ هزار مشاور صنعتی در بخش خصوصی کشور فعال است که در امر احیای واحدها تلاش دارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به نام گذاری امسال و تأکید رهبر معظم انقلاب بر پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، یکی از وظایف مهم سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تأمین زیرساخت‌های لازم برای استقرار صنعت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور است.

رسولیان افزود: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۲۳ پروژه عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با اعتبار ۶۰ هزار میلیارد ریال درحال اجرا است.

وی اضافه کرد: در استان مرکزی به‌عنوان پایتخت صنعت ایران، در حال حاضر حدود ۶ هزار میلیارد ریال پروژه درحال اجرا است که برخی از آن‌ها در ایام دهه مبارک فجر به بهره برداری رسیده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: در سطح کشور ۳۹۰ پروژه با اعتبار یک هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال در ایام الله دهه فجر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به بهره برداری رسیده است.

رسولیان اعلام کرد: امسال برای ساخت یک هزار واحد کارگاهی در سطح کشور برنامه ‌ریزی شده و تا کنون ۸۱۸ کارگاه به بهره ‌برداری رسیده که امروز هم در استان مرکزی شاهد بهره ‌برداری از برخی از این کارگاه‌ها هستیم و تا پایان سال نیز ۴۷ کارگاه در سطح این استان به بهره برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در مجموع ۴۸ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی و تولیدی مشغول به کار است و حدود یک میلیون نفر در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی به‌صورت مستقیم فعالیت دارند.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها