|
کدخبر: 239945

نجات قیر رایگان از رانت

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از کنار گذاشته شدن ایده توزیع «تهاتری» قیر رایگان به دلیل بروز فساد گسترده در اجرای آن خبر داد اما بازهم اعلام کرد که با وجود این موضوع باید فکری به حال احتمال شکل گیری فساد در طرح قیر رایگان در سال ۱۴۰۱ کرد.

صنعت نجات قیر رایگان از رانت

بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس توضیح داد: اتفاقی که در لایحه بودجه سال اینده رخ داده این است که مبحث «تهاتر» که زمینه‌ساز بروز فساد گسترده‌ای در بازار قیر بود، حذف شده است. به گفته او با تهاتری شدن فرایند تیدیل وکیوم باتوم به قیر، کارخانه‌ها به جای کارمزد، وکیوم باتوم رایگان بیشتری طلب می‌کردند و این امر بستر را برای فساد گسترده‌تر می‌کرد.

نماینده مردم سبزوار در خانه ملت با تاکید به اینکه امروز وقت آن رسیده است که مجلس شورای اسلامی به حال فسادی که در طرح قیر رایگان وجود دارد، فکری کند، ادامه داد: امیدواریم در چارچوب بودجه ۱۴۰۱ با همفکری جدی مجلس و صاحب نظران بتوانیم مشکلات مربوط به این طرح را حل کنیم و رانت و فساد از شاکله این طرح برداشته شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه این کار به منظور سرعت دادن به پروژه‌های در حال اتمام است، افزود: به طور قطع با همکاری و همفکری مجلس برای سال جدید این روند اصلاح خواهد شد.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها