|
کدخبر: 239716

خبر خوب دولت برای شرکت های دانش بنیان

علی رسولیان در جریان بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت و چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، زمین شناسی و صنایع وابسته مشهد اظهار داشت: این نمایشگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که ایران کشوری معدن خیز است و یکی از سیاست‌های مهم دولت نیز توسعه صنایع معدنی و افزایش اکتشافات جدید معدنی است.

صنعت خبر خوب دولت برای شرکت های دانش بنیان

علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید کنندگان و به‌ویژه شرکت‌های دانش بنیان که در افزایش داخلی سازی قطعات و کالاهای وارداتی پیشرو باشند، مورد حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به این‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت با یک برنامه منسجم مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی به این سمت و سو حرکت می‌کند، اضافه کرد: نیاز بالایی در کشور برای تولیدات بخش صنعتی و فلزی وجود دارد. افزون بر این، بازارهای خوبی در کشورهای همسایه ایران برای این نوع تولیدات مهیاست و برگزاری این نمایشگاه و نمایش قابلیت‌های صنعتی و معدنی کشور می‌تواند به افزایش صادرات، تولید داخلی و توان اقتصادی کشور کمک شایانی کند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: خوشبختانه شرکت‌های خوبی به‌ویژه در حوزه‌های دانش بنیان، از جمله تولید کنندگان حوزه صنایع معدنی، فولاد، دوربین‌های مداربسته و سایر فناوری‌های نوین که از توان بالایی برخوردارند، در این نمایشگاه حضور یافته‌ و قابلیت‌های ارزنده‌ای از خود را در این نمایشگاه در معرض بازدید عموم قرار داده‌اند.

مشهد

رسولیان با اظهار خرسندی از تلاش شرکت‌های دانش بنیانی که نسبت به افزایش عمق داخلی سازی کالاهای وارداتی اهتمام داشتند، اعلام کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از این نوع شرکت‌ها حمایت کرده و حتی مشوق و تسهیلات مالی در اختیارشان قرار می‌دهد.

وی به بخشی از حمایت‌های سازمان متبوع خود برای حضور تولید کنندگان داخلی در نمایشگاه‌های خارجی اشاره کرد و افزود: از نمایشگاه‌هایی که مورد حمایت ما باشد و بتواند صادرات تولیدات داخلی را افزایش دهد یا به توسعه فناوری داخلی  کمک کند، حمایت کرده و ۸۰ درصد از هزینه‌های حضور آن‌ها در نمایشگاه‌های خارج از کشور را تأمین می‌کنیم.

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت، پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اتوماسیون صنعتی، چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، زمین شناسی و صنایع وابسته و چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی فلزات، فولاد، متالورژی، قالب سازی ـ آهنگری، ریخته گری و صنایع نسوز با حضور بیش از یکصد شرکت در ۹ هزار مترمربع از 14 تا ۱۷ بهمن از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد دایر است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امروز در سفر یک روزه خود به مشهد با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

منبع: روابط عمومی شهرک صنعتی ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها