|
کدخبر: 239643

افزایش چشمگیر صدور پروانه بهره برداری در کشور

جدیدترین آمار منتشرشده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در ۹ ماه امسال برای ۵۳۷۵ بنگاه پروانه بهره‌برداری صادر شده که در نتیجه آن نزدیک به ۱۱۴ هزار اشتغال صنعتی ایجاد شده است.

بر اساس این آمار در ۹ ماهه امسال برای ۲۹ هزار و ۴۵۸ بنگاه جواز تاسیس و برای ۵۳۷۵ بنگاه پروانه بهره‌برداری ایجادی و توسعه‌ای صادر شده که نسبت به‌مدت مشابه سال‌قبل به‌ترتیب ۵.۵ و ۴.۹ درصد افزایش داشته است.

سرمایه پیش‌بینی‌شده در این مدت برای جوازهای تاسیس معادل ۹۶۵ هزار و ۷۲۸ میلیاردتومان بوده که نسبت به‌مدت مشابه سال‌قبل حدود ۱۴۵.۸ درصد افزایش داشته است. میزان سرمایه پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در ۹ ماهه امسال نیز ۱۶۷ هزارو۱۴۴ میلیاردتومان بوده که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشته است.

همچنین بر اساس این آمار، پیش‌بینی شده با اجرای پروژه‌هایی که جواز تاسیس آنها تا پایان فصل سوم امسال صادر شده، برای ۷۱۷ هزار و ۹۹۵ نفر شغل ایجاد شود که نسبت به این رقم در مدت مشابه پارسال با افزایش ۱۳.۴ درصدی مواجه بوده است.

پروانه‌های بهره‌برداری صادرشده در این مدت نیز زمینه اشتغال ۱۱۳ هزار و ۹۹۷ نفر را فراهم کرده که نسبت به ۹ ماهه پارسال حدود ۱۵.۷ درصد افزایش داشته است. در این میان جزئیات این آمار که برای مدت هشت ماهه اول امسال منتشر شده، نشان می‌دهد بیشترین تعداد جواز تاسیس در استان‌های یزد، آذربایجان‌شرقی و سمنان و کمترین تعداد جواز تاسیس نیز در ایلام، کهگیلویه‌وبویراحمد و گیلان صادر شده است.

 

 

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها