|
کدخبر: 234148

بازگشت واحدهای راکد صنعتی البرز به چرخه تولید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به اینکه فعال سازی واحدهای راکد در اولویت ویژه سازمان صمت البرز است، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آذرماه، ۱۲۸ واحد تولیدی فعال شده و به چرخه تولید باز گذشته است.

صنعت  بازگشت واحدهای راکد صنعتی البرز به چرخه تولید

رامین ربیعی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز افزود: با هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با برگزاری جلسات متعدد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، فعالسازی ۱۲۸ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال با حجم سرمایه گذاری ۶ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال، زمینه اشتغالزایی مجدد برای ۳ هزار و ۱۲۳ نفر را فراهم آورده اند.

وی افزود: از این تعداد، شهرک صنعتی اشتهارد با ۳۵ واحد و با سرمایه گذاری یک هزار و ۵۷۷ میلیارد ریال با اشتغال ۹۸۷ بیشترین سهم و پس از آن شهرستان نظرآباد با ۳۰ واحد با سرمایه گذاری یک هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال و با اشتغال ۷۱۸ نفر در جایگاه بعدی قرار دارد.

ربیعی تصریح کرد: شهرستان فردیس با ۲۶ واحد با سرمایه گذاری یک هزار و ۴۳ میلیاد ریال و با اشتغالزایی مجدد برای ۴۰۸ نفر، ساوجبلاغ با ۲۰ واحد با سرمایه گذاری یک هزار و ۶۹۷ میلیارد ریال و اشتغال ۶۰۷ نفر و همچنین کرج با ۱۷ واحد و با سرمایه گذاری ۷۱۸ میلیارد ریال و با اشتغال ۷۱۸ نفر در رده های بعدی قرار دارند.

رئیس سازمان صمت استان البرز با بیان اینکه اغلب مشکلات واحدهای راکد و غیر فعال عمدتاً در زمینه های تامین سرمایه در گردش، مشکلات بانکی، بیمه ای و مالیاتی است؛ تصریح کرد: با حل موانع موجود و با همراهی دستگاه‌های اجرایی مربوطه تلاش می شود تا تمامی واحدهای صنعتی دارای مشکل استان در سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" احیاء و به چرخه تولید بازگردند.

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها