|
کدخبر: 184567

جزئیات آزادسازی معادن از زبان وزیر صمت

رزم حسینی گفت: آزادسازی معادن طبق مزایده دنبال می شود و حتی یک مورد آزادسازی معدن بدون مزایده انجام نشده است.

اقتصاد جزئیات آزادسازی معادن از زبان وزیر صمت

رزم حسینی وزیر صنعت ،معدن و تجارت با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری به بررسی آزادسازی ۶هزار معدن حبس شده و واگذاری آن ها از طریق مزایده پرداخت.

رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه بنده وقتی برنامه خودم را به مجلس شورای اسلامی می دادم یکی از مطالبات جدی فعالان اقتصادی و نمایندگان مجلس و در گذشته مقام معظم رهبری این بود که معادن کشور فعال شوند افزود: از برنامه‌هایی که بنده به مجلس دادم این بود که منابع و معادن که حبس شده بود را باید از مسیر قانونی به فعالان جدید واگذار کنیم.

وی ادامه داد: از سال گذشته یعنی حدود آبان‌ماه مطالعاتی شروع شد و تیم‌های تخصصی در وزارت صنعت با تشکل‌های بخش خصوصی و همه کسانی که دست‌اندرکار موضوع بودند بر اساس آیین‌نامه شورای عالی معادن کشور طرحی را آماده کردند.

وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به اینکه معادن جزو انفال است و باید فعال باشند گفت: معادن به مرحله کارشناسی گذاشته شد تا مقدمات کار فراهم شود و بر اساس سامانه مربوط به دولت الکترونیک کار دنبال می شود. طبق مزایده کار دنبال می شود، متاسفانه در فضای رسانه‌ای با آلودگی‌های رسانه‌ای مواجه شده‌ایم.ما حتی یک مورد نداشتیم که بدون مزایده برگزار شود، این موضوع ربطی به دوران انتخابات ندارد بلکه یک وظیفه ذاتی وزارت صمت است، مسئولین در پایان دولت تا آخرین ساعت باید کار کنند لذا ما نمی‌توانیم کار را تعطیل کنیم.

رزم حسینی با اشاره به اینکه آزادسازی معادن یکی مطالبات جدی فعالان اقتصادی، نمایندگان مجلس است افزود: آزادسازی معادن یک اقدام شجاعانه و خردمندانه بود، در طرح آزادسازی معادن تا این لحظه حتی یک ریال هم از کسی گرفته نشده است.

 

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر