|
کدخبر: 233800

بازگشت ۲۴۰۰ کارگر به چرخه تولید کشور + جزییات

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان از بازگشت ۱۱۰ واحد تعطیل و غیرفعال در استان از سال ۱۳۹۸ تاکنون به چرخه تولید خبر داد و گفت: این واحدهای تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند که دچار رکود شده بودند.

صنعت بازگشت ۲۴۰۰ کارگر به چرخه تولید کشور + جزییات

«حمیدرضا بادامی»،‌اظهار داشت: ۲۶۹ واحد تولیدی غیرفعال در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان شناسایی شده‌اند که از سال ۹۸ تاکنون موفق شدیم زمینه راه اندازی مجدد ۱۱۰ واحد را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد:‌ احیای صنایع و کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل در اولویت برنامه های استان قرار دارد و از ابتدای امسال با اقدامات صورت گرفته در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و حمایت دستگاه های اجرایی و بانک ها ۳۱ واحد به چرخه تولید بازگشت.

 مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان گفت: بر اساس آخرین پایش صورت گرفته شمار واحدهای راکد صنعتی استان به عدد ۱۴۹ رسیده که رسیدگی به مشکلات و موانع این واحدها در دست بررسی کارشناسان مربوطه قرار دارد.

به گفته او فرسودگی ماشین آلات، اختلاف بین سهامداران، کمبود مواد اولیه، بدهی به تامین اجتماعی، معوقات بانک و مشکلات مالیاتی مهمترین مسائلی است که واحدهای تولیدی استان را به تعطیلی کشانده است.

بادامی خاطرنشان کرد: با روشن شدن چراغ ۱۴۹ واحد راکد باقیمانده ۲ هزار و  ۴۰۰ کارگر این واحدها می توانند مشغول به کار شوند.

وی به آخرین وضعیت ساخت و ساز واحدها در شهرک ها و نواحی استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یک هزار و ۱۴۶ واحد موفق به اخذ پروانه بهره برداری شده اند و ۸۵۶ واحد نیز در حال نصب ماشین آلات، ساخت سوله و دیوارکشی هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تصریح کرد: ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی در استان وجود دارد که در ۲۷ شهرک واحدهای تولیدی مستقر هستند و از این تعداد هفت شهرک به صورت تخصصی مانند شهرک صنعتی سفال و سرامیک ومبل و منبت ملایر کار می‌کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها