|
کدخبر: 233228

اتفاقی مهم در احیای واحدهای صنعتی راکد

دبیرستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: اولویت در راه اندازی واحدهای تولیدی راکد با بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران اولیه آن است و این مساله در قالب بحث اقاله دنبال می‌شود.

صنعت اتفاقی مهم در احیای واحدهای صنعتی راکد

صدیف بیک زاده؛ درآیین آغاز به‌کار مرکز سامانه پاسخگویی سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم، بیان کرد: روند قبلی در خصوص واحدهای راکد این بود که در سطح کشور بانک‌ها در مواقعی نسبت به تملک واحدهای راکد اقدام می‌کردند و بعد از آن می‌توانستند این واحد را به غیر واگذار کنند اما با توجه به موضوع اقاله که در شورای پول و اعتبار درحال بررسی است و به زودی پس از طی مراحل لازم‌، برای اجرا ابلاغ می‌شود، حل‌وفصل موضوع میان بانک‌ها و سرمایه‌گذاران اولیه واحد تولیدی در اولویت خواهد بود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم مشارکت فعال بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی گفت: براساس مطالبی که امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم بیان شد، میزان پرداخت تسهیلات بانک‌های خصوصی در این استان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی دراین رابطه توضیح داد: در قم این رقم حدود هشت درصد و در کشور این میزان بالای ۴۰ درصد است، بنابراین قرار شد این مساله توسط مراجع ذیربط همچون بانک‌مرکزی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور طرح و پیگیری شود.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها