|
کدخبر: 233750

مشکلات زیرساختی این شهرک صنعتی زیر ذره بین دولت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از طرح توسعه، مجتمع کارگاهی و دو واحد تولیدی در سه شهرک صنعتی استان هرمزگان بازدید کرد.

صنعت مشکلات زیرساختی این شهرک صنعتی زیر ذره بین دولت

علی رسولیان ، در  جریان اولین روز سفر به استان هرمزگان و با حضور در شهرستان بندر عباس، از امکانات زیربنایی، آخرین وضعیت زیرساخت‌ها و استقرار سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی گمبرون و شماره ۱ و ۲ بندر عباس بازدید کرد.

در این بازدیدها توضیحات فنی و مسائل و مشکلات نگهداری زیرساخت‌های این شهرک‌های صنعتی ارائه و تصمیمات لازم برای ارتقاء وضعیت کنونی آن‌ها‌ و اداره بهتر این مناطق توسط شرکت‌‌های خدماتی مربوطه اتخاذ شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه با حضور در محل تصفیه خانه فاضلاب و شماری از پروژه‌های عمرانی در دست اجرا در این شهرک‌های صنعتی، از نزدیک در جریان روند پیشرفت و کیفیت اجرای پروژه‌ها قرار گرفت.

رسولیان همچنین از اراضی طرح توسعه شهرک صنعتی گمبرون و روند احداث سوله‌های کارگاهی شهرک صنعتی شماره ۲ بندر عباس نیز بازدید و بر تکمیل هرچه سریع تر آن‌ها به منظور واگذاری به صنایع کوچک و دانش بنیان تأکید کرد.

در شهرک صنعتی شماره ۲ بندر عباس، ۵ سوله کارگاهی به مساحت ۲۵۰ مترمربع و با اعتبار اولیه بالغ بر ۱۲۳ میلیارد درحال احداث است که تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

بازدید از دو واحد تولیدی 'خرما بن جنوب' و 'هرمز خوراک' در شهرک صنعتی شماره یک بندر عباس، از دیگر برنامه‌های معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر به هرمزگان بود.

رسولیان در این بازدیدها، ضمن گفت‌وگو با مدیران و کارگران این واحدهای صنعتی و تولیدی، از نزدیک در جریان توانمندی‌ها، روند فعالیت و مهمترین مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت و برای رفع موانع پیش روی فضای کسب و کار و سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی دستورات لازم را صادر کرد.

واحد صنعتی 'خرما بن جنوب' که در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در شهرک صنعتی شماره یک بندر عباس احداث و به بهره برداری رسیده است، در ابتدا با یک خط کامل بسته بندی خرما شامل ضد عفونی، شست‌وشو و خشک کن فعالیت خود را آغاز نمود. سپس با مطالعه و استفاده از تجربه و تخصص کارشناسان ایرانی و خارجی و خریداری و نصب ماشین آلات مورد نظر از کشور ایتالیا، پس از گذشت دو سال، اولین محصول 'قند خرما' در جهان در سال ۱۳۸۱ در این شرکت تولید و پس از گذشت یک سال، به ظرفیت تولید اسمی خود رسید.

این کارخانه که در حال حاضر به تولید، بسته بندی و صادرات انواع خرما و محصولات جدیدی همچون کرم خرما (شکلات صبحانه خرما)، خمیر خرما، شیره خرما، شهد خرما، عسل خرما، شیرعسل خرما، سرکه خرما و سس خرما می‌پردازد، برای ۷۱ نفر فرصت شغلی فراهم کرده است.

همچنین واحد صنعتی 'هرمز خوراک' که در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع در شهرک صنعتی شماره یک بندر عباس احداث و به بهره برداری رسیده است، به تولید ورمی کمپوست و انواع کود مایع می‌پردازد و تا کنون برای ۱۰ نفر اشتغالزایی نموده است.

شهرک صنعتی شماره ۱ بندر عباس دارای ۱۰۰ هکتار مساحت است که ۶۴ هکتار آن زمین صنعتی و تمامی ۱۰۰ هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه فاضلاب برخوردار است و ۱۵۳ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۶۲ هکتار در آن منعقد شده است.

۸۴ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری ۹۰۷ میلیارد ریال برای یک هزار و ۵۰۵ نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

همچنین شهرک صنعتی شماره ۲ بندر عباس دارای ۱۰۴ هکتار مساحت است که ۷۳ هکتار آن زمین صنعتی و تمامی ۱۰۴ هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه فاضلاب برخوردار است و ۱۱۶ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۶۸ هکتار در آن منعقد شده است.

۷۹ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری ۸۶۵ میلیارد ریال برای یک هزار و ۴۲۹ نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

در شهرک صنعتی شماره ۲ بندر عباس همچنین ۵ واحد کارگاهی درحال احداث، ۲۹ واحد تکمیل، ۲۹ واحد واگذار و ۲۰ واحد با اشتغالزایی برای ۱۶۷ نفر به بهره برداری رسیده است.

شهرک صنعتی گمبرون نیز دارای ۶۰۰ هکتار مساحت است که ۱۳۱ هکتار آن زمین صنعتی و تمامی ۶۰۰ هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

بازدید

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق و تلفن برخوردار است و ۱۲۷ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۵۵ هکتار در آن منعقد شده است.

۱۵ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری ۴۴۹ میلیارد ریال برای ۲۸۰ نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز چهارشنبه در مراسمی، سومین سامانه پاسخگویی وزارت صنعت، معدن و تجارت را در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افتتاح کرد و روز پنج شنبه نیز در جریان سفر رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیأت دولت به این استان، با حضور در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت و در دیدار چهره به چهره و بی‌واسطه، مسائل و مشکلات صنعتگران، معدنکاران و بازرگانان هرمزگانی را از نزدیک مورد بررسی و پیگیری قرار داد.

مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در بازدید از شهرک‌های صنعتی هرمزگان همراهی ‌کردند.

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها