|
کدخبر: 221979

خوش به حال این تولیدکنندگان شد

مدیر کل بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت کشور از صادرات ۱۳۸ هزار تن خرما از کشور خبر داد و گفت: در شش ماه نخست امسال ۹ رایزن اقتصادی در کشورهای هدف مستقر شدند.

محمود بازاری در حاشیه برپایی میز ملی خرما در دشتستان اظهار داشت: خرما یک محصول مهم و استراتژیک است و چند استان کشور از تولیدکنندگان اصلی خرما هستند.

وی افزود: بهترین راهکار برای بهبود وضعیت معیشتی نخلداران، تسهیل شرایط صادرات محصول است و این مهم علاوه بر درآمد بالای ارزی برای کشور، موجبات بهبود معیشت تولیدکنندگان خرما نیز می‌شود.

مدیر کل توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت کشور خاطر نشان کرد: با تلاش و فعالیت شبانه روزی که انجام شد، میزان صادرات خرما در یکسال اخیر رشد محسوسی داشته و بر اساس آمار موجود، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه، حدود ۱۳۸ هزار تن خرمای مرغوب کشور صادر شده است.

بازاری تصریح کرد: استقرار رایزنان اقتصادی از سوی سازمان توسعه تجارت در کشورهای مختلف، موجبات بهبود وضعیت صادرات شده و امسال ۹ رایزن اقتصادی را در کشورهای هدف مستقر کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: ایجاد میز ملی خرما در دشتستان در واقع گام بلندی برای بهبود وضعیت خرماست و باید خرما را از این وضعیت نجات دهیم.

بازاری تاکید کرد: مدیران و کسانی که تصمیم‌گیری می‌کنند باید از نزدیک با مشکلات کشاورزان آشنا باشند تا بتوانند بهترین تصمیمات را اتخاذ کنند.

 

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها