|
کدخبر: 192200

قیمت آهن در مدار صعود

در روز چهارشنبه دلار روند صعودی را در پیش گرفت و به کانال ۲۶ هزار و ۷۲۰ تومان رسید در پی همین روند صعودی بازار آهن نیز تحت تاثیر قرار گرفت و قیمت ها افزایشی شد.

صنعت  قیمت آهن در مدار صعود

در روز گذشته دلار روند صعودی را در پیش گرفت و به کانال ۲۶ هزار و ۷۲۰ تومان رسید در پی همین روند صعودی بازار آهن نیز تحت تاثیر قرار گرفت و قیمت ها افزایشی شد. آنچه که در بازار روز گذشته چشمگیر بود این است که در ماه جاری برای دومین بار دلار وارد کانال ۲۶ هزار تومان شده است و متاسفانه در حال حاضر دلار به نرخ ۲۷ هزار تومان در حال نزدیک شدن می باشد و با این افزایش میزان نگرانی ها در مورد کاهش ارزش ریال را بیشتر خواهد کرد.

در روز چهارشنبه پس از چندین روز چشم انتظاری بالاخره رییس جمهور منتخب مردمی کابینه خود را معرفی کرد، اما همچنان مشخص نیست چه کسی میدان دار بانک مرکزی خواهد شد. احساس می شود شاید بازارساز به موقع حضور نیافته و با توجه به انتظارات تورمی ناشی از کسری بودجه و از سوی دیگر کاهش ارزش ریال منجر به افزایش سریع نرخ ارز شد.

نکته قابل توجه دیگر اینکه کاهش قیمت سنگ آهن پس از چند روز متوالی در روز گذشته متوقف شد که چنانچه این روند ادامه پیدا کند می توان انتظار داشت در هفته های پیشرو مانع ریزش قیمت مقاطع و شمش در بازار جهانی شود. حال آنکه بر اساس اخبار منتشره طرح زیر ساختی آمریکا در مجلس سنا تصویب شد و بر این اساس حداقل در بازار آمریکا متقاضیان از قیمت های بالا حمایت خواهند کرد.

در طی یک ماه و نیم اخیر برخی از فعالان بازار با نوسان گیری دلار بعضا سود و بعضا متضرر شدند روندهای روز گذشته بیانگر ادامه روند صعودی نرخ ارز بود اما هیچ کدام این روندها قوی نیست و هر روز امکان تغییر روند وجود دارد به خصوص در مورد نرخ ارز که هر لحظه تحت تاثیر اخبار مثبت خارجی است.

با بررسی قیمت روزانه آهن آلات مشاهده می شود مبادی فروش در روز گذشته قیمت میلگرد را با افزایش ۵۰ الی ۱۵۰تومانی اعمال کردند و تعداد کثیری نیز ثبات قیمتی را در پیش گرفتند، در بازار میلگرد سقف قیمتی روی نرخ ۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان و کف قیمتی روی نرخ ۱۷ هزار تومان از سوی دو شرکت اعلام گشت.

مبادی فروش قیمت نبشی و قیمت ناودانی را ثابت لحاظ کردند و شرکت ناب تبریز نیز دوبار اعلام قیمت داشت که در بار دوم ۱۰۰ تومان افزایش را لحاظ کرد. قیمت تیرآهن نیز در بخش کیلو فروشی افزایش ۱۰۰ تومانی و بعضا ثبات قیمتی رویت شد و در بخش شاخه فروشی  نیز در شاخه های پر فروش ثبات قیمتی و بعضا افزایش ۲۰ الی ۴۰ هزار تومانی و در یک محصول نیز کاهش ۱۰ هزار تومانی رویت شد.

در بازار پروفیل نیز خبرها حاکی از کاهش موجودی انبارها و کاهش تولیدات کارخانه هاست و در روز گذشته تعداد کمی از شرکت ها افزایش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی قیمت پروفیل را لحاظ کردند.

ارسال نظر