|
کدخبر: 190688

افتتاح اولین پایگاه انتقال خون بافق با حمایت سنگ آهن مرکزی

مدیر کل سازمان انتقال خون استان یزد با بیان اینکه شهرستان بافق قابلیت برخورداری از یک مرکز انتقال خون ثابت را دارد،افزود: کاری که امروز در شهرستان انجام گرفته در استان بی نظیر است. بافق از ظرفیت های محلی در راستای بهره وری بهتر استفاده کرده است.

صنعت افتتاح اولین پایگاه انتقال خون بافق با حمایت سنگ آهن مرکزی

اولین پایگاه انتقال خون در شهرستان بافق توسط شرکت سنگ آهن مرکزی صبح امروز با حضور  تقوایی مدیرکل سازمان انتقال خون استان یزد،مسئول حراست سازمان،فلاحتی مسئول روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران،فلاح مبارکه مدیرعامل شرکت سنگ آهن،غلامرضا پور مدیر،امیرسرداری مدیر حوزه مدیرعامل، فخری مدیر روابط عمومی،رضایی مسئول حراست،قاسمی رئیس شورای اسلامی کار شرکت و وحید رئیس بهداری آهنشهر در این مرکز افتتاح شد.

غلامرضا پور مدیر HSE شرکت در نشستی که پیش از این مراسم پیرامون بررسی امکانات و تجهیزات برای راه اندازی این مرکز در هتل نیکان برگزار شد، یکی از درخواست های مردم شهرستان بافق را پایگاه ثابت انتقال خون عنوان کرد و گفت: خوشبختانه طی گفتگو با مدیرکل سازمان انتقال خون استان و مکاتباتی که انجام گرفت این پایگاه در بهداری آهنشهر ایجاد شد.

وی افزود: از سال 98 اقدام به خرید وسایل و تجهیزات مورد نیار پایگاه انتقال خون کردیم تا بصورت موقت این پایگاه در بهداری آهنشهر ایجاد شود و امیدواریم با تایید نهایی بتوانیم پایگاه انتقال خون ثابت در شهرستان را با ضوابط،قوانین و استانداردهای لازم داشته باشیم.

غلامرضا پور با توجه به وضعیت کرونا شهرستان که ممکن است نتوان بحث اهدای خون را در حال حاضر داشته باشیم،اظهار کرد: با بهبود شرایط و آموزش های لازم پایگاه انتقال خون فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

سپس تقوایی مدیرکل سازمان انتقال خون استان یزد با اشاره به همراهی شرکت سنگ آهن مرکزی با این سازمان در بحث های آموزش و تهیه تجهیزات و امکانات مرکز انتقال خون ثابت در شهرستان که مورد نیاز است،گفت: شهرستان بافق در بحث اهدای خون همیشه فعال بوده است و متقاضی برای استقرار پایگاه انتقال خون بصورت دائم بوده اما محدودیت هایی در این زمینه وجود داشت و اتفاق امروز کمک به سازمان انتقال خون می کند تا از امکانات محیطی به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

وی با اعلام استقرار اولین تیم با وضعیت سفید در شهرستان گفت: این امر بصورت مستمر انجام خواهد گرفت تا مجوز مرکز ثابت خون گیری را بصورت رسمی و کشوری دریافت کنیم. آیتم هایی برای این امر در نظر گرفته شده که پس از کدگذاری امتیاز آن شهرستان مشخص می شود. امتیاز بالای 50 برای مرکز ثابت خون گیری و بالاتر از آن مرکز فرآوری است.

تقوایی با بیان اینکه شهرستان بافق قابلیت برخورداری از یک مرکز خون ثابت را دارد،افزود:  بعد مسافت و پتانسیل آیتم هایی است که بافق دارد و اکنون بستر فراهم شده و با انتقال بیمارستان به ساختمان جدید این امکانات به فضای جدید منتقل می شود تا دسترسی عموم مردم به مرکز انتقال خون با سهولت انجام گیرد.

وی کاری که امروز در شهرستان بافق انجام گرفته را در استان بی نظیر دانست و اظهار کرد: شهرستان بافق از ظرفیت های محلی در راستای بهره وری بهتر استفاده کرده است. کمبود نیرو یکی از مشکلات است که تاکید به آموزش نیروهای محلی می شود.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان یزد با اشاره به بحثی که در خصوص آلوده بودن خون مردم بافق بیان شد،تصریح کرد: این نه تنها توهین به مردم شریف بافق بلکه به منطقه است و افتتاح اولین پایگاه انتقال خون در شهرستان به این شایعات پایان می دهد.

در ادامه مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی با بیان اهمیت مسئله انتقال خون و دغدغه مردم شهرستان بافق در این خصوص،افتتاح مرکز انتقال خون ثابت در شهرستان را زمانبر دانست و گفت: طی ماموریت به مدیر HSE شرکت در یزد براساس جلسه و مکاتبات با سازمان انتقال خون استان طی 2 سال گذشته،مقدمات و فضای محدود برای آغاز این کار انجام گیرد تا به زودی مجوز پایگاه ثابت انتقال خون اخذ شود و کمکی نیز به سازمان انتقال خون استان برای بدست آوردن فرآورده های خونی خود از این مرکز باشد.

فلاح مبارکه با اشاره به پتانسیل های شرکت سنگ آهن که بستر خوبی را برای سازمان انتقال خون استان فراهم کرده است،اظهار کرد: از این سازمان می خواهیم کمک به رفع کمبودها کند تا با بهبود وضعیت کرونا در شهرستان خون گیری انجام گیرد. نیروها نیز آموزش های لازم را دریافت کنند و با تجهیز امکانات این پایگاه به زودی فعالیت خود را آغاز و مجوز پایگاه دائمی اخذ شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها