|
کدخبر: 157793

برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات سنگ آهن بافق

در سومین اجلاس سراسری مسئولیت پذیری اجتماعی و فرهنگ سازمانی از رضا فلاح مبارکه به عنوان چهره نامی صنعت و اقتصاد کشور تجلیل شد.

صنعت و معدن برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات سنگ آهن بافق

سومین اجلاس سراسری مسئولیت پذیری اجتماعی و فرهنگ سازمانی با رویکرد تکریم از چهره های نامی صنعت و اقتصاد کشور به میزبانی تهران دیروز ۱۲ اسفند ماه سال در مرکز همایش های دیپلماتیک وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار و از مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق تجلیل شد.

 در سال جهش تولید، به منظور ارتقاء سطح برنامه های اقتصادی با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی، دبیرخانه دایمی آیین سومین اجلاس سراسری مسئولیت پذیری اجتماعی و فرهنگ سازمانی در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار و تاکید بر نقش ژئوپلیتیک و راهبردی ایران با هدف هم افزایی ملی و افزایش احساس مسئولیت اجتماعی در برابر جامعه، انسان ها و محیطی که شرکت ها و سازمان ها در آن فعالیت می کنند پس از برگزاری با شکوه  نخستین و دومین دوره با مشارکت و همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت و سایر دستگاه های اجرایی، سومین اجلاس سراسری مسئولیت پذیری اجتماعی و فرهنگ سازمانی با رویکرد تکریم از چهره های نامی صنعت و اقتصاد کشور به میزبانی تهران روز سه شنبه ۱۲ اسفند ماه با حضور دکتر غلامرضاپناه معاون توسعه مدیریت منابع انسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، دکتر تقی پور معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت،دکتر آیت الله ممیز عضو هئیت علمی دانشکده کارآفرینی،محمد فرزین نیا مدرس حوزه مسئولیت پذیری،فریدون عباسی ریاست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و دکتر سید حمید کلانتری مدیر عامل انجمن بهره وری در مرکز همایش های دیپلماتیک وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این اجلاس از رضا فلاح مبارکه مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق به عنوان یکی از چهره های نامی صنعت و اقتصاد کشور در ایفای مسئولیت اجتماعی و فرهنگ سازمانی تجلیل شد و غلامرضاپور مدیر HSE شرکت که به نمایندگی از وی در این اجلاس حضور داشت لوح تقدیر این آیین را دریافت نمود.

سومین اجلاس سراسری مسئولیت پذیری اجتماعی و فرهنگ سازمانی با اهداف ذیل برگزار شد:

توانمند سازی سازمان ها و شرکت ها در خصوص رسالت مسئولیت اجتماعی در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه

بررسی جایگاه اخالق CSR در فعالیت های تولیدی- خدماتی بنگاه های تجاری اقتصادی

ارتقاء سطح مشارکت سازمان ها، نهادها و شرکت ها در حوزه های بین رشته ای مرتبط با مسئولیت پذیری اجتماعی

بررسی روش های ایجاد فعالیت های تجاری- اقتصادی بر مبنای الگوهای مسئولیت پذیری اجتماعی

نقش مسئولیت پذیری اجتماعی در ایجاد بازار کسب و کار و توسعه مهارت های فردی و سازمان.

نهادینه سازی مفهوم مسئولیت اجتماعی در اقتصاد ایران با تکیه بر سند چشم انداز ۱۴۰۴

ارتقاء جایگاه اخلاق کسب و کار و مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها و سازمان ها.

سرفصل های مسئولیت پذیری به شرح زیر می باشد:

۱. مسئولیت انسانی: مشارکت داوطلبانه بشر دوستانه در طیف گسترده ای از فعالیت های عام المنفعه به منظور التیام بخشیدن به گوشه ای از آلام جامعه و ایفای نقش موثری در حل مشکالت اجتماعی.

۲-مسئولیت اخلاقی :هرسازمانی برای رسیدن به تعالی در مسیراهداف لازم است استانداردها و معیارهایی چون ادب،انصاف،احترام متقابل و غیره.. را نهادیه سازد.

۳-مسئولیت قانونی و حقوقی: یک بنگاه اقتصادی در عین تمرکز بر سودآوری، ملزم به رعایت قوانین و مقررات وضع شده است.تامین بهداشت و ایمنی کارکنان و مصرف کنندگان ، توجه به مسائل زیست محیطی ، فرهنگی و ارائه خدمات از جمله مواردی که مطرح است

۴-مسئولیت اقتصادی: برای یک بنگاه اقتصادی کسب سود و ارزش افزوده حاصل از تولید و خدمات اصلی ترین هدف محسوب می شود و پاسخگویی هرچه بهتر مدیران می تواند نقش مهمی در ارتقاء کیفی سازمان،جلب مشارکت حداکثری و رشد سود داشته باشد.

منبع: به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها