|
کدخبر: 165457

با مسئول جدید ثبت سفارش نهاده ها آشنا شوید

قائم مقام وزیر صمت با اشاره به واگذاری مسئولیت ثبت سفارش نهاده‌ها به وزارت جهاد گفت: مقرر شد در شرایط خاص برای واردات نهاده‌هابا ارز حاصل از صادرات بخش کشاورزی یا اشخاص ثبت سفارش اقدام شود.

صنعت با مسئول جدید ثبت سفارش نهاده ها آشنا شوید

محمدصادق مفتح قائم مقام وزیر اظهار داشت: بر اساس تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، مسئولیت و اختیار ثبت سفارش، تعیین اولویت و تخصیص ارز نهاده‌های دام، طیور و کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: بنا بر مصوبه ستاد اقتصادی دولت تمامی امور مربوط به ثبت سفارش، تعیین اولویت، نوع و مقدار، تخصیص و تأمین ارز از بانک مرکزی مربوط به نهاده‌های دام و طیور و نهاده‌های کشاورزی (ذرت، کنجاله، علوفه و …) از وظایف وزارت صمت منفک و به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا تمامی اقدامات مربوط به تخصیص و تأمین ارز و همچنین ترخیص این کالاها از گمرک به اشکال مختلف، با مجوز وزارت جهاد کشاورزی انجام خواهد شد.

فعالین اقتصادی و تولیدی به وزارت کشاورزی مراجعه کنند

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی تصریح کرد: لذا فعالین اقتصادی و تولیدی می‌توانند موارد مربوط به این کالاها را از وزارت جهاد کشاورزی پیگیری کنند.

مفتح گفت: به منظور حصول اطمینان ناشی از تأمین مکفی و به موقع و متناسب نهاده‌های مورد نیاز کشور به وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده شد تا در شرایط خاص برای واردات نهاده‌ها در چارچوب برنامه زمانی مورد نیاز و بر اساس ابلاغیه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با ارز حاصل از صادرات بخش کشاورزی یا اشخاص ثبت سفارش کند.

منبع: مهر

ارسال نظر