|
کدخبر: 111947

بازگشت ۱۵۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط به عرصه تولید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بازگرداندن یک‌هزار و ۵٠٠ واحد صنعتی کوچک و متوسط به عرصه تولید از برنامه‌های سازمان طی سال جاری است که تاکنون ٣٨١ واحد از این تعداد به عرصه تولید بازگشته‌است.

صنعت بازگشت ۱۵۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط به عرصه تولید

محسن صالح‌نیا روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی ماکو افزود: بقیه واحدهای راکد نیز به تدریج وارد چرخه تولید خوواهد شد.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی این تعداد واحد تولیدی، زمینه اشتغال برای ١٠ هزار نفر فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار خاصی برای این واحدها درنظر گرفته نشده، ادامه داد: با توجه به اینکه مشکل واحدها در رکود متفاوت و بیشتر مسائل تامین نقدینگی، بازاریابی، خدماتی و ارزیابی ملکی است، این مشکل‌ها با مساعدت و همکاری طرفین حل و فصل می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: ۴۵ هزار واحد تولیدی در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر است.

صالح‌نیا با اشاره به اینکه ٩٠ واحد راکد طی سال گذشته در آذربایجان‌غربی به عرصه تولید بازگشت، تاکید کرد: برگرداندن ٩٠ واحد تولیدی در سال جاری از اهم برنامه‌های این شرکت در آذربایجان‌غربی است.

وی با اشاره به وضعیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی آذربایجان‌غربی نیز اظهار داشت: ٢۶ شهرک و ناحیه صنعتی در این استان فعال بوده که سه درصد از آمار کشوری را به خود اختصاص داده است.

۸۴ هزار واحد صنعتی در کشور فعالیت می‌کنند و ۹۳ درصد صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها