|
کدخبر: 100833

اختصاصی گسترش‌نیوز:

پتروشیمی شازند و گام‌های اساسی در مقابله با کرونا

توزیع ۸۵۰۰۰ لیوان یک‌بارمصرف کاغذی و سایراقلام بهداشتی در بین کارکنان خصوصاً رانندگان سرویس‌های ایاب و ذهاب به صورت مستمر از جمله اقدامات شرکت پتروشیمی شازند بود.

صنعت پتروشیمی شازند و گام‌های اساسی در مقابله با کرونا

مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده توسط شرکت پتروشیمی شازند در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به شرح زیر است:

۱.برگزاری مستمر ۱۱ جلسه کمیته پدافند زیستی در سطح مجتمع از اواخر بهمن‌ماه تا اردیبهشت‌ماه

۳.کمک بیش از پنج میلیارد ریالی شرکت پتروشیمی شازند به مراکز درمانی استان: در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و مقابله با شیوع ویروس کرونا مبلغ ۵۰۰/۶۳۸/۱۴۸/۵ ریال جهت کمک برای خرید و تهیه وسایل و ملزومات مراکز درمانی و بیمارستانی وابسته به بهداشت و درمان علوم پزشکی استان مرکزی اختصاص یافت.

۴. اختصاص مبلغ ۱.۵۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (یک میلیارد و پانصد میلیون) ریال جهت کمک به نیروی انتظامی استان مرکزی در جهت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

۵.تولید و اهدای رایگان ۱۴ تن اسپان باند ماده اولیه جهت تولید البسه بیمارستانی به ارزش ریالی ۱ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال (۱.۸۶۰.۰۰۰.۰۰۰): شایان‌ذکر است شش پتروشیمی کشور ازجمله پتروشیمی شازند به‌صورت داوطلبانه تولید و تامین کاملاً رایگان ۲۰۰ تن پلیمر با ارزش اسپان باند را جهت تولید ۱.۲۰۰.۰۰۰ دست البسه باکیفیت بیمارستانی به عهده گرفتند که ماده اولیه پلیمری مذکور در اختیار انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی قرار گرفت تا با هماهنگی وزارت محترم بهداشت و درمان جهت تولید البسه بیمارستانی مورداستفاده قرار گیرد.

۶.تولید و توزیع بیش از سی هزار بطری حاوی محلول ضدعفونی و گندزدایی الکلی مخصوص دست و سطوح با هزینه‌ای بیش از ۲ میلیارد ریال (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰): این محلول به همت متخصصین بخش تحقیق و پژوهش شرکت و براساس استانداردهای سازمان بهداشت جهانی با کیفیتی عالی تهیه و در بطری‌های ۲۵۰ سی‌سی به‌صورت کاملاً رایگان و با اولویت تحویل به مراکز بهداری و بهداشت وابسته به دانشگاه علوم پزشکی استان همچون بیمارستان آیت‌الله خوانساری، بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک، مراکز بهداشتی و درمانی خنداب، سربند، شازند و اهالی روستاهای محروم شهرستان ازجمله کزازوبخش سربند توزیع شد.

همچنین برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، کارکنان و خانواده‌های محترمشان و کارکنان شاغل شرکت‌ها و صنایع پیرامونی توزیع گردید. همچنین نسبت به مشارکت در تهیه پک بهداشتی شهرداری برای توزیع بین شهروندان شهر جدید مهاجران نیز اقدام شد.

شایان‌ذکر است برای شاغلین صنایع و همکاران و خانواده‌های محترمشان طی دو مرحله تعداد ۷۶۰۴ بطری از این محلول (جمعاً ۱۵۲۰ لیتر) توزیع شده است.

۷.توزیع حدود ۲۸۰۰۰ ماسک از نوع N95 و یک‌بارمصرف پزشکی با هزینه‌ای بیش از ۴ میلیارد ریال

 ۱-۵. توزیع ۸۰۰ بطری الکل اتیلیک ۹۶ درصد (۶۰۰ سی‌سی)

 ۲-۵. توزیع۱۷۵۰ بطری الکل اتیلیک ۷۰ درصد (۲۰۰ سی‌سی)

 ۳-۵. توزیع ۸۵۰ بطری الکل اتیلیک ۷۰ درصد (۱۰۰ سی‌سی)، جهت ضدعفونی کردن لوازم اداری، میز و دستگاه‌های کامپیوتر

 ۴-۵. توزیع ۳۵۰۰۰ جفت دستکش لاتکس

 ۵-۵. توزیع۳۰۰۰۰ جفت دستکش یک‌بارمصرف فریزری

 ۶-۵. توزیع ۱۱۰۰ بطری شیشه پاکن

 ۷-۵. توزیع۱۰۰۰ مترمربع پارچه تنظیف و توزیع آن در اتاق‌ها و دفاتر کاری همکاران به‌منظور ضدعفونی کردن ملزومات اداری و یا استفاده فردی جهت جلوگیری از انتقال ویروس توزیع گردیده است

 ۸-۵. توزیع ۸۵۰۰۰ لیوان یک‌بارمصرف کاغذی و سایراقلام بهداشتی در بین کارکنان خصوصاً رانندگان سرویس‌های ایاب و ذهاب به صورت مستمر

 ۹-۵. توزیع۳۲۰ لیتر الکل اتیلیک در ظروف اسپری دار ویژه اتاق‌های کنترل جهت واحدهای بهره‌برداری و ۲۰۰ بطری ۲۰۰ سی‌سی محلول ضدعفونی‌کننده در نیمه دوم تعطیلات نوروزی تحویل واحد تعمیرات گردیده است.

شایان‌ذکر است بیش از ۳ میلیارد ریال جهت گندزدایی و سمپاشی، خرید دستکش، مایع ضدعفونی‌کننده، الکل و مایع سفیدکننده و خرید محلول پاک‌کننده از شرکت شیمیایی حلال پویان اراک در راستای سلامت کارکنان و سالم‌سازی فضای کار ایشان از سوی پتروشیمی شازند هزینه شده است

۸.تحویل اهدایی رایگان ۱۸۰۰ کیلوگرم پودر هیپو جهت تکمیل بسته ضدعفونی و گندزدایی برای شهروندان مهاجران و هماهنگی جهت حضور ماشین‌های آتش‌نشانی در مانور ضدعفونی و گندزدایی سطوح و معابر این شهر.

۹.الف) تهیه و خرید ۴ دستگاه تب‌سنج جهت کنترل سلامت کارکنان بخش‌های مختلف مجتمع و دفتر مرکزی تهران.

۸. ب) اقدامات در حوزه رستوران‌های مجتمع، ساختمان اداری و دفاتر کاری همکاران

۱۰.ایجاد بخش اطلاع‌رسانی ویژه در پرتال شرکت در قالب کلیپ‌های ویدئویی، پمفلت ها، اینفوگرافی، نکات و مقاله‌های آموزشی جهت انعکاس مطالب مفید و ضروری مرتبط با کرونا ویروس منطبق با مستندات سازمان بهداشت جهانی، اطلاعیه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همچنین نکات و مطالب مرتبط با موضوعات امور HSE و مرکز سلامت کار جهت ارتقای آگاهی همکاران برای پیشگیری از کرونا ویروس

۱۱.چاپ گزارش در روزنامه، تهیه و تکثیر تراکت‌های آموزشی و توصیه‌های مرتبط با تغذیه، پزشکی، بهداشتی، ورزشی و... جهت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا.

 ۱۲.طراحی، چاپ و نصب بیش از ۲۰۰ مترمربع بنر و استند تبلیغاتی حاوی نکات آموزشی، بهداشتی و ایمنی پیرامون شیوه‌های پیشگیری از ویروس کرونا منطبق با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، پدافند زیستی به‌منظور استفاده از جلوه‌های بصری برای تمامی همکاران شاغل در واحدهای عملیاتی و ستادی مجتمع، ازجمله دپارتمان‌های پرتردد شامل: سالن کارت ساعت، رستوران مرکزی و سایر رستوران‌ها، پارکینگ نقلیه و اتاق‌های کنترل با هزینه‌ای بالغ‌بر ۴۰ میلیون ریال

۱۳.هزینه کلی مربوط به طرح پیشگیری از بیماری COVID-۱۹

 

 

نویسنده: اختصاصی گسترش‌نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها