|
کدخبر: 94401

سایه کرونا بر سر پتروشیمی‌‌های وابسته به خودروسازی

درپی سایه‌ای که شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان بر تقاضای صنعت خودروسازی انداخته است، انتظار می‌رود پتروشیمی‌های وابسته به این صنعت با رکود عمیق‌تری روبه‌رو شوند.

گسترش‌نیوز: مجتمع‌های پتروشیمی که به‌طور تخصصی محصولات مورد نیاز صنایع خودروسازی را تامین می‌کنند، به دلیل تغییر اولویت‌های مصرف‌کنندگان به دلیل شیوع و همه گیر شدن ویروس کرونا، در این اوضاع با رکود عمیق‌تری روبه‌رو خواهند بود. تقاضا برای محصولاتی نظیر لاستیک مصنوعی، پلی‌پروپیلن (PP)، اکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS)، پلی‌استایرن (PS) در میان دیگر محصولات مورد استفاده در صنایع خودروسازی با کاهش بی‌سابقه‌ای روبه‌رو بوده است.

از آنجا که اقتصاد جهان به دلیل قرنطینه در بیشتر مناطق و کشورهای دنیا با رکودی بی‌سابقه و بزرگتر از بحران اقتصادی دهه ۱۹۳۰ میلادی روبه‌رو شده است، خرید خودروی جدید، آخرین موضوعی که به ذهن مردم می‌رسد. صنایع خودروسازی از مصرف‌کنندگان بزرگ محصولات پتروشیمی به شمار می‌آیند، به‌طوری که بیش از یک سوم میانگین هزینه مواد اولیه یک خودرو را شامل می‌شوند.

آن سان، تحلیلگر موسسه آی‌سی‌آی‌اس در این باره گفت: تقاضا و تولید در صنعت خودروسازی با چالشی جدی روبه‌روست؛ با این وجود تاثیر پتروشیمی‌ها به دلیل ساختار تقاضای عرضه صنعت خودرو ممکن است در میان کشورها متفاوت باشد. وی افزود: لاستیک مصنوعی به‌ویژه استایرن بوتادین لاسیتک (SBR) ممکن است با بیشترین کاهش تقاضا در صنایع خودروسازی روبه‌رو شود.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر