|
کدخبر: 63624

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز؛

نمایشگاه خوب است اما تعدد آن، نه

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: برگزاری نمایشگاه در صنعت به شکل عام و در معدن و صنایع معدنی از جمله فولاد خوب است اما تعدد آن مفید نیست.

گسترش‌نیوز: صنعت نمایشگاهی در چند سال اخیر رشد بسیار زیادی در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های فولای و معدنی داشته‌است. از جمله این نمایشگاه‌ها می‌توان به متالکس اشاره کرد.یازدهمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی متالوژی، فولاد، ریخته‌گری ماشین‌آلات و صنایع وابسته متالکس ۲۰۱۹ با حضور هلدینگ‌های مطرح فولادی دیروز ۱۰ شهریور در اصفهان آغاز به کار کرد و تا ۱۳ شهریور ۹۸ در محیطی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در محل نمایشگاه‌ بین‌المللی اصفهان ادامه دارد.

sobhanii.jpg

بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به کیفیت فولاد کشور در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: کیفیت فولادی که در ایران تولید می‌شود در حد استانداردهای بین‌‌المللی است. ایران اگر از بسیاری تولیدکنندگان برتر فولاد در جهان بالاتر نباشد، پایین‌‌تر نیز نیست. بسیاری از کشورهای تولیدکننده فولاد، محصولات خود را با آهن قراضه تولید می‌کنند، در‌‌حالی‌که در ایران از سنگ‌‌آهن و بدون ناخالصی تولید می‌شوند. ایران در زمینه فناوری ساخت هم، در بین کشورهای دارنده بالاترین فناوری‌های ساخت فولاد قرار دارد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد افزود: تاکید بر همگرایی شرکت‌های فولادی و معدنی و تامین‌کنندگان و متخصصان فولاد کشور به‌ویژه در دوران تحریم اقتصادی است

وی افزود: هم‌اکنون یازدهمین نمایشگاه بین‌‌المللی متالوژی، فولاد، ریخته‌‌گری ماشین‌‌آلات و صنایع وابسته 2019 METALEX در اصفهان در حال برگزاری است. همزمان با این نمایشگاه متالورژی و در حاشیه آن یک همایش نیز برگزار می‌شود.

سبحانی گفت: برگزاری نمایشگاه در صنعت به شکل عام و در معدن و صنایع معدنی از جمله فولاد خوب است اما تعدد آن مفید نیست. درحال‌حاضر در حوزه معدن و صنایع معدنی، تعداد نمایشگاه‌های فولادی و متالورژی بسیار زیاد است. هر شرکتی در منطقه‌ای، نمایشگاه برگزار می‌کنند. باید تمام برگزارکننده‌های نمایشگاه باهم مجتمع شوند و یک نمایشگاه متمرکز با موضوع متالورژی برگزار کنند و همه بهره‌مند شوند. انرژی‌ها وقتی متفرق می‌شود بهره‌وری کاهش می‌یابد.

وی افزود: تحریم‌ها نمی‌تواند تاثیر زیادی بر صادرات بخش معدن و صنایع معدنی کشورمان داشته باشد و با بهره‌برداری بهینه منابع موجود می‌توان در بازار فولاد رقابت کرد. صادرات فولاد و تولیدات معدنی در سال‌های گذشته با وجود تحریم، انجام گرفت. البته فرآیند کار در این شرایط پیچیده می‌شود.

متالکس ۲۰۱۹ فرصت خوبی را برای فعالان این عرصه فراهم می‌کند

احمد دنیانور، مدیرعامل فولاد جنوب و عضو هیات‌رئیسه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به روزگار معدن گفت: نمایشگاه «متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته» یک نمایشگاه تخصصی است که تولیدکنندگان صنعت فولاد می‌توانند محصولات خود را در آن عرضه کنند و دست به ارائه محصولات خود بزنند؛ بنابراین شرکت‌ و حضور در نمایشگاه متالکس ۲۰۱۹ فرصت خوبی را برای فعالان این عرصه فراهم می‌کند.

ahmaddonyanoor.jpg

این مدیرعامل با تجربه گفت: تاکنون نمایشگاه‌های فولادی کشور در راستای معرفی صنعت فولاد تلاش بسیاری داشته‌اند. ازآنجاکه صنعت فولاد ایران جوان است تا به امروز تمرکز نمایشگاه فولاد بیشتر بر معرفی صنعت فولاد بوده اما به‌تدریج توانستیم در این حوزه رشد کنیم. برای نمونه در سال ۱۳۸۷ حدود ۱۰ میلیون تن فولاد به وارد کشور شد. امروز پس از گذشت ۱۰ سال، میزان صادرات فولاد ما به کشور‌های دیگر در حدود ۹.۵۰ میلیون تن است.

وی افزود: این صنعت جوان پس از ایجاد، به‌تدریج رشد کرد و حالا فولاد ایران شناخته‌ ‌شده است و اکنون جزو ۱۰ تولیدکننده برتر فولاد در جهان هستیم و آمار خوبی را در حوزه صادرات از آن خود کرده‌ایم.

مدیرعامل فولاد جنوب گفت: ما به عنوان یک شرکت فولادی در یازدهمین دوره نمایشگاه تخصصی «متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته» شرکت‌ می‌کنیم. امسال در برنامه‌های توسعه، بر بومی‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات تمرکز کرده‌ایم؛ نمایشگاه ۲۰۱۹ متالورژی از این نظر اهمیت دارد که بومی‌سازی و ساخت داخل، موردنظر تولیدکنندگان است.

دنیانور گفت: ایران متالکس۲۰۱۹ می‌تواند شروع بسیار خوبی برای معرفی توانمندی‌های صنعتگران کشور باشد. در ۱۰سال گذشته، صنعت فولاد به‌طور کامل به خارج وابسته بود اما امروز ساخت داخل در صنایع فولادی، سهم بیش از ۹۵ درصدی دارد. به‌این‌ترتیب بومی‌سازی افتخار بسیار بزرگی است که تولیدکنندگان داخلی ما توانسته‌اند آن را کسب کنند.

وی افزود: پس از تمرکز بر تولید، یکی دیگر از وظایف اصلی فعالان در حوزه فولاد، بازارگردانی یا بازارسازی است. ازآنجاکه این مهم یکی از ویژگی‌های ذاتی هر نمایشگاهی است، یکی از اهداف اساسی تولیدکنندگان جذب مشتری است که در این نمایشگاه دنبال می‌شود و نتیجه خواهد داد.

در متالکس ۲۰۱۹دستاوردهای جدیدی را معرفی می‌کنیم

احمد خوروش، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: برای رسیدن به پیشرفت و توسعه باید از خام‌فروشی مواد اولیه دست برداریم و به سمت تولید با ارزش‌افزوده‌ بیشتر‌ برویم. اگر در صنعت فولاد به بالاترین حد ارزش‌افزوده در کشور برسیم می‌توانیم به موفقیت‌های بیشتری در این صنعت دست یابیم. در همین رابطه وجود نمایشگاه‌ها می‌تواند تاثیر‌گذار باشد.

وی افزود: اگر به آمارهای صادراتی که انجمن تولیدکنندگان فولاد اعلام می‌کنند نگاهی داشته باشیم درمی‌یابیم که تولیدات محصولات نهایی بین ۵ تا ۷ برابر شده و از سال گذشته تا امسال نیز به ۴ برابر رسیده است. در این بین بخش خصوصی نیز شهامت حضور در بازارهای جهانی را پیدا کرده است.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: نمایشگاه جایی است که فعالان صنعت فولاد و زنجیره‌های وابسته به آن، گرد هم ‌می‌آیند تا از آخرین فناوری‌ها در عرصه فولاد بازدیدکنند و از دستاورد شرکت‌های مختلف استفاده کنند.

khorvash.jpg

خوروش گفت: اصفهان به عنوان شهری که فولادی‌ها در آن حضور دارند، جایگاه مناسبی در حوزه فولاد پیدا کرده؛ در دوره‌های پیش و هرساله در نمایشگاه متالورژی، فولاد، ریخته‌گری و صنایع وابسته حضور داشته‌‌ایم. برنامه‌های مختلفی می‌توان برای پیشرفت و توسعه صنایع فولادی در نظر گرفت و یکی از برنامه‌های ما این است که با کمک تمامی شرکت‌های فولادی نمایشگاه بومی‌سازی فولاد را در استان اصفهان برگزار کنیم. امیدواریم با همکاری واحدهای فولادسازی این نمایشگاه به‌زودی برگزار شود.

وی افزود: تمامی‌ شرکت‌ها از جمله فولاد کویر در نمایشگاه‌های تخصصی از جمله نمایشگاه متالورژی، فولاد، ریخته‌گری و صنایع وابسته دستاوردهای جدیدی را معرفی می‌کنیم. باید واحدهای تولیدی موردنظر دولت و رهبر معظم انقلاب در جهت پویایی این کشور کار کرده و بتوانند سطح اشتغال‌ کشور را به خوبی حفظ کنند. از این‌رو لازم است، مسئولان در جهت تهیه مواد اولیه واحدهای تولیدی، تمام تلاش خود را به کار گیرند تا این واحدهای تولیدی بتوانند به صادرات بپردازند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها