|
کدخبر: 60958

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

سرقینی: موضوع معادن کوچک را باید مطالبه و پیگیری کنید

معاون وزیر صمت گفت: رسانه‌ها باید روند اجرای توسعه معادن کوچک را رسانه‌ای کنند و در گزارش‌های خود مردم را از این که این پروژه در چه مرحله‌ای است، مطلع کنند. شما خبرنگاران موضوع معادن کوچک را باید مطالبه و پیگیری کنید.

گسترش‌نیوز: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز اشتغال و مهم‌ترین چالش‌های امروز در صنایع فولادی و معدنی کمبود مواد اولیه است.

سرعت در توسعه معادن کوچک در دو موضوع یعنی اشتغال و تامین مواد اولیه صنایع معدنی و فولادی تاثیر مثبت دارد. چرخیدن چرخ یک معدن کوچک در یک منطقه محروم یعنی روشن شدن چراغ یک خانه در یک روستا، یعنی نانی بر سفره، یعنی مهاجرت معکوس، یعنی ماده اولیه‌ای برای صنعت فولادی، یعنی حرکت دستگاه‌های کارخانه میلگرد، یعنی صادرات، یعنی ارزآوری، یعنی توسعه، یعنی قدرت چانه‌زنی در عرصه بین‌الملل، یعنی فائق آمدن بر تحریم‌، یعنی پیشرفت.

معاونت‌های وزارت صمت در معدن و صنایع معدنی و ایمیدرو به خوبی این موضوع را دریافته‌اند. اکنون تلاش برای احیاء، بازسازی و توسعه معادن کوچک در برنامه‌های این دو معاونت قرار دارد.

sargheyni.jpg

جعفر سرقینی، معاون وزیر صمت در معدن وصنایع معدنی در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: موضوع اشتغال در معدن و صنایع معدنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. معادن کوچک را کوچک نشمارید، بیشتر معادن ما در مناطق محروم قرار دارند احیاء، بازسازی و توسعه یک معدن ارتباط مستقیم با بسیاری از موضوعات دارد. وقتی یک معدن کوچک توسعه می‌یابد یعنی نیاز به کارگر بیشتر دارد و این یعنی اشتغال‌زایی، جاده، امکانات همراه با ماشین‌الات معدنی به مناطق محروم وارد می‌شوند. از طرفی این معادن بخشی از نیاز‌های صنایع فولادی که با مشکلات جدی تامین مواد اولیه روبه‌رو هستند نیز تامین می‌کنند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعات کنونی که وزارت صمت نسبت به آن توجه بسیار دارد، احیاء، بازسازی و توسعه معادن کوچک است.

برای توسعه معادن محروم تلاش می‌کنیم

سرقینی با اشاره به تلاش وزارت صمت برای توسعه معادن محروم گفت: احیاء، تجهیز و بازسازی معادن کوچک در برنامه انقلاب معدنی عنوان می‌شود و جزء ارکان مهم کشوری است. ما در وزارت صنعت معدن و تجارت برای توسعه معادن محروم و معادنی که در مناطق محروم وجود دارند، تلاش می‌کنیم و این موضوع را به شکل جدی پیگیری می‌کنیم تا از این رهگذر برخی نیاز‌های کشور تامین شود.

وی در ادامه رو به خبرنگار گسترش‌نیوز گفت: شما خبرنگاران می‌توانید تاثیر بسیاری داشته باشید.این موضوع یعنی توسعه معادن کوچک، پیگیری مشکلات و راهکارهای سرعت بخشیدن به آن کار شما رسانه‌هاست و باید مطالبه و پیگیری کنید.

سرقینی در ادامه افزود: رسانه‌ها باید روند اجرای توسعه معادن کوچک را رسانه‌ای کنند و در گزارش‌های خود مردم را از این که این پروژه در چه مرحله‌ای است، مطلع کنند.

نویسنده: محبوبه قرمزچشمه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها