|
کدخبر: 66022

اختصاصی گسترش‌نیوز از ایمپاسکو:

ایمپاسکو طرح‌های ایمیدرو را اجرایی می‌کند

ثبت پهنه‌های اکتشافی بیشه، حیدرآباد و عشق آباد و انجام عملیات اکتشافی اولیه که منتج به شناسایی ۱۰ محدوده معدنی امیدبخش با اولویت کانسارهای فلزی به مساحت تقریبی ۱۰۰۰ کیلومتر مربع شد، از جمله اقدامات شرکت تهیه و تولید مواد معدنی است که توسط مجتمع محدوده‌های اکتشافی خراسان جنوبی عملیاتی شده است.

گسترش‌نیوز: ایمپاسکو یکی از شرکت‌های اصلی زیرمجموعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است.

impasko32.jpg

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) وجیه الله جعفری است. جعفری برای توسعه همکاری و پیشرفت شرکت‌های زیر مجموعه تلاش‌های بسیاری داشته که از جمله آن توجه به دانش‌بنیان‌ها، تحقیقات دانشگاهی، احیاء، فعال‌سازی و توسعه واحد‌های کوچک و متوسط معدنی اشاره کرد. ایمپاسکو پروژه طلای موته را بر عهده دارد که تا کنون توانسته به خوبی از عهده آن برآید .

ایمپاسکو در راستای طرح‌های ایمیدرو حرکت می‌کند

از جمله موضوعاتی که اخیرا در ایمپاسکو رخ داد، همراهی خداداد غریب پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو با مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران است. بررسی طرح احیای معادن کوچک مقیاس و اکتشاف معادن شمال و شمال شرق استان فارس، اکتشاف جنوب استان (دولومیت لامرد ) و سایر طرح‌های صنعتی و معدنی در قالب جلساتی مورد بررسی قرار گرفت. نکته مهم این‌که غریب‌پور، آمادگی ایمیدرو را برای رفع نیاز مالی در اکتشاف مواد معدنی استان فارس را اعلام کرده است.

از مجتمع پتاس خور و بیابانک تا مجتمع طلای موته

از مجتمع‌های زیرمجموعه ایمپاسکو می‌توان به مجتمع سنگ آهک پیربکران، مجتمع انتیموان سفیدابه، مجتمع پتاس خور و بیابانک، مجتمع سرب روی انگوران، مجتمع طلای موته، مجتمع فروکروم جغتای، مجتمع فسفات اسفوردی، مجتمع کک‌سازی و پالایش زرند، مجتمع معدنی سرب نخلک، مجتمع نلفین سینیت کلییر اشاره کرد.

این شرکت با در اختیار داشتن بدنه مدیریتی و کارشناسی گسترده، سیاستگذاری و هدایت معادن فلزی و غیرفلزی کشور را در اختیار دارد. طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس با هدف استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی، افزایش تولید مواد معدنی، توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق کمتر توسعه‌یافته مورد توجه قرار گرفت. بسیج کمک‌های دولت برای راه‌اندازی طرح ها، شناسایی سرمایه گذاران، شناسایی سرمایه پذیران و همکاری با انجمن‌ها و تشکل‌ها در شمار برنامه‌های ایمیدرو به منظور تسریع در اجرای طرح ملی احیای معادن کوچک خواهد بود. که در این زمینه ایمپاسکو همکاری خوبی با ایمدرو دارد.

عملیاتی شدن طرح‌های ایمیدرو در ایمپاسکو

بر اساس گزارش منتشر شده، ثبت پهنه‌های اکتشافی بیشه، حیدرآباد و عشق آباد و انجام عملیات اکتشافی اولیه که منتج به شناسایی ۱۰ محدوده معدنی امیدبخش با اولویت کانسارهای فلزی به مساحت تقریبی ۱۰۰۰ کیلومتر مربع شد، از جمله اقدامات شرکت تهیه و تولید مواد معدنی است که توسط مجتمع محدوده‌های اکتشافی خراسان جنوبی عملیاتی شده است.

ایمپاسکو با دانشگاه همکاری می‌کند

ایمپاسکو در قالب برنامه‌های بلندمدت با ایمپاسکو همکاری می‌کند. ماه پیش این تفاهمنامه امضاء شد و وارد فاز اجرا شد. تفاهمنامه همکاری احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با جهاد دانشگاهی با هدف تنظیم و اجرای این تفاهمنامه و ایجاد همکاری بین ایمپاسکو و جهاد دانشگاهی در زمینه‌های فنی و اجرایی با درنظر گرفتن کلیه امکانات طرف‌ها اعم از فناوری موجود، منابع مالی، داده ها، اطلاعات و نیروی انسانی است.

موضوع تفاهمنامه مذکور دربرگیرنده ۸ بند شامل آسیب شناسی و طبقه بندی موانع تولید معادن کوچک به ترتیب اولویت استانی، حمایت و اجرای طرح‌های تولیدی و تحقیقات مشترک، توسعه همکاری‌های مشترک ملی و بین‌المللی، شناسایی منابع (دولتی و غیر دولتی) و اجرای راهکارهای مناسب در راستای جذب آن‌ها، همکاری در زمینه فناوری اطلاعات، همکاری در زمینه رفع نیازهای طراحی و مهندسی، رفع نیازهای فناوری و مهندسی مربوط به خطوط تولید و افزایش بهره‌وری کل عوامل تولید و ارتقای ظرفیت واحدها است.

بر اساس تفاهمنامه جهاد دانشگاهی مواردی از قبیل نیازسنجی تجهیزات موبایل در صنعت فرآوری بر اساس معادن موجود کوچک در کشور، طراحی تجهیزات موبایل مورد نیاز فرآوری مواد معدنی برای کمک به احیای معادن کوچک، ارائه مشاوره به صاحبان معادن کوچک، استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی شده از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی را در قالب همکاری انجام خواهد داد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها