|
کدخبر: 65951

رئیس برنامه‌ریزی تولید شرکت فولاد خراسان در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز؛

مشکلی برای تامین الکترود نداریم

رئیس برنامه‌ریزی تولید شرکت فولاد خراسان گفت: بعد از تحریم‌ها و مشکلاتی که برای تامین تجهیزات و لوازم ایجاد شد، بسیاری از فولادی‌ها برای تامین الکترود با مشکل مواجه شدند. امروز فولادی‌ها توانستند با تحریم‌ها مقابله کنند و فولادسازان الکترود را در داخل کشور و با کمک دانش‌بنیان‌ها تولید می‌کنند.

گسترش‌نیوز: ‌ فولاد هزمزگان، فولاد کویر، فولاد مبارکه،‌فولاد خوزستان، فولاد آتیه خلیج فارس، فولاد خراسان و ده‌ها فولادی دیگر روز به روز پیشرفت می‌کنند .

بعد از تحریم‌های آمریکا، تامین بسیاری از قطعات و تجهیزات معدن و صنایع معدنی با مشکل جدی روبرو شد. کمبود الکترود از جمله مهمترین مشکلات صنایع معدنی بود. به دنبال یافتن راهی برای تامین آن دانش‌بنیان‌ها وارد عمل شدند و توانستند الکترود های مورد نیاز را که تاکنون از طریق واردات تامین می‌شد در کشور تولید کنند و راه صادرات فولاد همچنان باز بماند. رئیس هیئت عامل ایمیدرو در گزارش سالیانه خود در ایمیدرو عنوان کرد ۵۰ درصد الکترود مورد نیاز صنایع معدنی کشور توسط دانش‌بنیان‌ها تامین می‌شود.

رئیس برنامه‌ریزی تولید شرکت فولاد خراسان در ارتباط با میزان تولید فولاد خراسان گفت: فولاد تولیدی مجتمع فولادی ما نسبت به مشابه سال پیش افزایش تولید و صادرات داشته است.

قرائی گفت: بخش عمده جابه‌جایی‌ها در مجتمع فولاد خراسان با نوار نقاله انجام می‌شود و ما سعی می‌کنیم در این مجتمع تمامی نیازهایی که یک واحد فولادی به آن نیاز دارد را ایجاد کنیم.

وی در ارتباط با تامین مواد اولیه این واحد فولادی گفت: فولاد خراسان پیش‌بینی‌های لازم را برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود انجام داده است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

رئیس برنامه‌ریزی تولید شرکت فولاد خراسان با بیان این موضوع که ما در تلاش هستیم زنجیره فولاد را به شکل کامل در فولاد خراسان ایجاد کنیم، گفت: فولاد را باید در قالب یک زنجیره در نظر گرفت. یک واحد فولادی باید مواد اولیه واحد تولیدی خود را به شکل مستمر داشته باشد. از قِبَل تامین زنجیره اولیه، بخش نهایی نیز می‌تواند پیشرفت کند. در فولاد خراسان تلاش‌هایی در سال‌های گذشته برای تامین مواد اولیه انجام شده و ما توانستیم مواد اولیه موردنیاز طرح‌های توسعه‌ای فولاد خراسان را تامین کنیم و واحدهای فولاد‌سازی را توسعه دهیم. فولادسازی واحد یک و دو نتیجه این تلاش‌ها است.

رئیس برنامه‌ریزی تولید شرکت فولاد خراسان با اشاره به موضوع تحریم‌ها خاطر نشان کرد: یکی از نگرانی‌های فولادی‌ها از تحریم‌های آمریکا صادرات محصولات نهایی و واردات برخی تجهیزات بود. خوشبختانه فولاد خراسان با پیش‌بینی‌هایی که داشته، در این زمینه مشکلی ندارد.

قرائی در پاسخ به این پرسش که در گزارش ایمیدرو در مجمع سالیانه، از توانمندی فولادی‌ها در تولید الکترود سخن گفته شد، آیا فولاد خراسان در زمینه تامین الکترود مشکلی ندارد، گفت: بعد از تحریم‌ها و مشکلاتی که برای تامین تجهیزات و لوازم ایجاد شد، بسیاری از فولادی‌ها برای تامین الکترود با مشکل مواجه شدند. امروز فولادی‌ها توانستند با تحریم‌ها مقابله کنند و فولادسازان الکترود را در داخل کشور و با کمک دانش‌بنیان‌ها تولید می‌کنند و تنها بخشی از الکترود مورد نیاز از خارج از کشور تامین می‌شود. فولاد خراسان نیز در تامین الکترود مشکلی ندارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها