|
کدخبر: 291639

خرید انواع پیچ و مهره

در این مقاله با انواع پیچ و مهره آشنا می شوید. پیچ شامل دو قسمت ساق و سر است. قسمت استوانه ای پیچ به نام ساقه شناخته می شود. ساقه در انتهای دم برای طول کافی رزوه می شود تا به طور موثر با یک مهره درگیر شود.

شکل سر بستگی به هدفی دارد که پیچ مورد نیاز است. مهره نوعی اتصال دهنده است که دارای سوراخ رزوه ای در آن است. مهره همیشه در اتصال با پیچ جفت برای بستن قسمت های مختلف به یکدیگر استفاده می شود.

پیچ

پایا تامین کننده پیچ و مهره شما

اگر به دنبال منبعی قابل اطمینان برای خرید پیچ و مهره هستید پیچ و مهره پایا تولید کننده و تامین کننده پیچ و مهره در خدمت شما مشتریان عزیز میباشد. برای اطلاعات بیش تر درباره ی پیچ و مهره به وب سایت صنایع پیچ و مهره پایا مراجعه کنید.

پیچ با سر شش ضلعی

پیچ و مهره شکل وانواع گوناگونی دارند. معروف ترین و پرمصرف ترین نوع پیچ و مهره، پیچ و مهره شش گوش میباشد.

این رایج ترین شکل پیچ است و برای مقاصد عمومی استفاده می شود. سر شش ضلعی در انتهای بالایی آن پخ شده است.

پیچ سر شش ضلعی برای جلوگیری از چرخش پیچ و مهره هنگام روشن یا خاموش کردن مهره، سر پیچ توسط آچار دیگری نگه داشته می شود. یک پیچ با سر شش ضلعی که در شکل نشان داده شده است.

پیچ سر مربعی

این پیچ معمولاً زمانی استفاده می شود که سر قرار است در یک فرورفتگی قرار گیرد. این فرورفتگی به شکل مربع ساخته شده است تا از چرخاندن پیچ در هنگام خاموش یا روشن شدن مهره جلوگیری شود.

هنگامی که قرار است از یک پیچ سر مربعی استفاده شود که سر آن به بیرون برآمده است، گردنی با مقطع مربعی برای آن ارائه می شود. این از چرخش پیچ جلوگیری می کند. این پیچ معمولاً در یاتاقان های شفت استفاده می شود. یک پیچ با سر مربع در شکل نشان داده شده است.

پیچ استوانه ای دوسو خور

این نوع پیچ در جاهایی استفاده می شود که گوشه های بیرون زده غیرقابل قبول هستند و فضای چیدمان سر پیچ نسبتاً محدود است. از چرخش پیچ با استفاده از یک پین که درست در زیر سر در ساقه قرار می گیرد، جلوگیری می شود.

قسمت بیرون زده این پین در یک شیار مربوطه در قطعه مجاور قرار می گیرد. این پیچ معمولاً در انتهای بزرگ کانکتورها، اگزسنتریک ها و غیره استفاده می شود.

پیچ سر جامی یا سر گرد

این پیچ در مواقعی استفاده می‌شود که برجستگی نامطلوب باشد و ظاهر بهتری لازم باشد.

همانطور که در شکل نشان داده شده است معمولاً با یک آواز ساخته شده روی ساق درست زیر سر ارائه می شود. برای جلوگیری از چرخش پیچ این پیچ در ساخت مخازن و قسمت های خاصی از لوکوموتیوها استفاده می شود.

پیچ چشمی

پیچ چشمی معمولاً برای اهداف بلند کردن استفاده می شود. داخل یک سوراخ رزوه دار در بالای دستگاه پیچ یا چرخانده می شود.

موتورهای الکتریکی و ماشین آلات متوسط ​​و سبک وزن مجهز به یک یا چند پیچ ​​چشمی هستند تا به راحتی توسط جرثقیل سقفی بلند شوند و جابجا شوند.

پیچ متری

پیچ متری که از یک قطعه فولادی استوانه ای ساده تشکیل شده است که در دو انتها پیچ شده است. سر مثل پیچ ندارد. انتهای مهره برای طول کمی بیشتر از ضخامت مهره یا مهره های مورد استفاده رزوه می شود.

سر دیگر آن انتهای فلزی نامیده می شود. برای طول حداقل برابر با قطر پیچ متری رزوه می شود. پیچ متری به جای پیچ و مهره استفاده می شود. پیچ متری معمولا برای پوشش سیلندر سیلندر موتور استفاده می شود.

پیچ۱

مهره قفلی

هنگامی که یک مهره روی پیچ سفت می شود، فاصله کاری کوچکی بین رزوه های یک مهره و پیچ حتی در بالاترین کلاس اتصالات وجود دارد.

انواع مهره ها و پیچ و مهره های مورد استفاده در قسمت های متحرک ماشین آلات تحت ارتعاش مداوم قرار می گیرند و علاوه بر این، گاهی اوقات برای حمل بارهای محوری متغیر نیز لازم است، به عنوان مثال، به عنوان سر متقاطع و شاتون های اتصال یک موتور.

در چنین شرایطی به دلیل فاصله کاری موجود بین رزوه های جفت، مهره تمایل به شل شدن یا باز شدن خود به خود پیدا می کند.

این در نتیجه ممکن است منجر به یک خرابی جدی شود. برای جلوگیری از این امر، برخی از ابزارهای قفل کردن مهره از باز کردن پیچ ضروری است. دستگاه های مختلف قفل برای مهره ها به انواع مثبت و اصطکاکی طبقه بندی می شوند. با این حال، اگر رزوه های مهره و پیچ مناسب باشند، تمایل به بازکردن پیچ کاهش می یابد.

روش‌های مثبت قفل کردن، از یک پین شکاف، یا یک پیچ، یا یک صفحه قفل یا یک زبانه واشر برای قفل کردن مهره استفاده می‌کنند. در روش اصطکاکی یا از یک مهره اضافی به نام مهره قفلی یا یک واشر فنری برای قفل کردن مهره استفاده می شود.

خرید پیچ و مهره از پایا

اگر قصد خرید پیچ و مهره در متریال های گوناگون همانند پیچ استیل، فولادی، برنجی و آهنی را دارید به وب سایت پیچ و مهره پایا مراجعه کنید. صنایع پیچ و مهره پایا تولیدکننده پیچ و مهره با سابقه ای درخشان میباشد که در وندورلیست شرکت نفت و گاز حضور دارد.

پیچ۲

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها