|
کدخبر: 278956

انتقاد رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از عدم حمایت تولید

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طی ۱۰ سال گدشته به دلیل ترک‌فعل دستگاه‌ها، ۶۵ درصد در قوانین حمایت از تولید اجرایی نشده است.

صنعت و معدن انتقاد رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از عدم حمایت تولید

مصطفی طاهری، امروز در مراسم روز ملی کیفیت با اشاره به کیفیت خودروهای داخلی، اظهار کرد: در حوزه خودرو ذی‌نفعان بسیاری داریم و باید از دید ذی‌نفعان متغیرهایی نظیر آلایندگی بررسی شود. از سویی دیگر وضعیت امنیت و مصرف سوخت خودروها و همچنین سهامداران که به دنبال سود هستند، از دیگر ذی‌نفعان حوزه خودرو محسوب می‌شوند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: بنابراین با توجه به اینکه این حوزه ذی‌نفعان مختلفی دارد باید به سمتی برویم که کیفیت، این ذینفعان را اقناع کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اجرای کیفیت در صنعت خودروسازی سطوح مختلفی دارد که از قطعه ساز تا خودروساز را در بر می‌گیرد.

طاهری همچنین اظهار کرد: در کشور مجموعه قوانین خوبی برای حمایت از تولید داریم اما بعد از گذشت ۱۰ سال، ۶۵ درصد از این قوانین به دلیل ترک‌فعل دستگاه‌ها اجرا نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه حرکت به سمت فشرده‌سازی داده‌های استاندارد الزامی است، گفت: تبادل داده در ایران با مشکل مواجه است و نیاز داریم این مسئله را در کشور حل کنیم.

طاهری افزود: عموماً مدیران کنترل کیفیت باید گزارش عدم رعایت کیفیت را به سازمان ملی استاندارد بدهند اما ممکن است به دلیل تعارض منافع، روند صحیحی نباشد. بنابراین باید به سمت سامانه‌ای شدن این روند حرکت کنیم.

او ادامه داد: صندوقی باید ایجاد شود که منابع آن از شرکت‌ها تأمین شود اما پرداخت به عامل اجرای کنترل کیفیت به دست سازمان ملی استاندارد باشد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها