|
کدخبر: 271004 نیما مجدی

در رویداد ملی تبادل فناوری بنگاه های کوچک و متوسط عنوان شد:

تبادلات فناورانه شرط افزایش شهرک های صنعتی پیشرفته

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان برخورداری از شهرک های صنعتی پیشران در کشور را منوط به تبادلات فناورانه و استفاده از علم و فناوری دانش بنیان ها دانست.

صنعت و معدن تبادلات فناورانه شرط افزایش شهرک های صنعتی پیشرفته

سواری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان در رویداد ملی تبادل فناوری بنگاه های صنعتی کوچک و متوسط که در اصفهان برگزار شده بود با بیان اینکه ۸۰ شهرک صنعتی در این‌ استان فعال است گفت: حمایت از شهرک های صنعتی در دو حوزه نرم و سخت افزاری انجام شده است که از آن جمله میتوان به انعقاد واگذاری ۱۲ هزار قرارداد زمین و بهره برداری از ۶۵۰۰ واحد  صنعتی اشاره کرد.

وی با بیان این که برای ۱۴۰ هزارنفر اشتغالزایی ایجاد شده است ادامه داد: اما اصلی ترین حامی صنایع کوچک و متوسط، خدمات سخت افزاری مناسبی است که توسط این شرکت به شهرک ها تخصیص داده شده که از آن جمله میتوان به توسعه زیرساخت ها( ۹۰ درصد شهرک ها از آب، برق و گاز بهره مندند) اشاره کرد.همچنین خدمت زیرساختی، توسعه فضای سبز، تجهیز آتشنشانی و تسویه خانه ها از سایر موارد این حمایت هاست.

سواری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که استقبال از واحدهای صنعتی دانش بنیان ها در زمره حمایتهای نرم افزاری شرکت شهرک های صنعتی اصفهان قرار میگیرد یاد آور شد:  شناسایی ۶۰ خوشه صنعتی و مطالعه ۱۲ خوشه از این تعداد اقدامات خوبی است که تا به امروز انجام شده است.

این مقام مسئول استانی در ادامه به عارضه یابی واحدهای صنعتی که پتانسیل بازگشت به چرخه تولید را دارا هستند  اشاره کرد و افزود: ۴۵۰ واحد تولیدی و صنعتی در سال جاری به چرخه تولید بازخواهند گشت. همچینین یک هزار واحد صنعتی با حمایت مالی شرکت شهرک های صنعتی این استان در نمایشگاه های ملی و بین المللی شرکت کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری ۱۵۰ تور صنعتی و بازدید از واحدهای موفق،خدمات کلینیک کسب و کار، حمایت از دانش بنیان ها و تشکیل کنسرسیوم صادراتی از مهمترین اقداماتی است که برای حمایت از چرخه تولید و توسعه صنعتی مدنظر قرار گرفته است.

سواری با اشاره بر این که شهرک فناوری دانش بنیان با ۶۰۰ هزار متر بنا و ۱۰ هزار متر بنای ساختمان احداث شده است که پیش بینی می شود با تکمیل زیرساخت ها در این شهرک صنعتی تخصصی؛ راه اندازی ۵۰ واحد کارگاهی انجام شود.

وی این رویداد رو پلی برای تعامل هر چه بیشتر خدمات فناورانه به صنایع  دانست و عنوان کرد: امسال ۲۰۰ نشست در این خصوص برگزار خواهد شد تا گام مثبتی جهت کمک به دانش بنیان باشد.

این مقام مسئول در پایان ابراز امیدواری کرد تا روزی شهرک های صنعتی پیشران اقتصادی کشور قرار گیرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها