|
کدخبر: 267440

گسترش نیوز از اولین کنگره سالیانه صنعت سیم و کابل ایران و صنایع وابسته گزارش می دهد:

آغاز دوره تحول سازمان ملی استاندارد

مدیرکل استاندارد استان تهران؛ با بیان این که سازمان ملی استاندارد دوره تحول خود را آغاز کرده است افزود: «این سازمان مدعی العموم کیفیت بوده و برای ارتقای این موضوع، کمر همت به حمایت تمام قد تولیدکنندگان و صنعتگران بسته است».

صنعت و معدن آغاز دوره تحول سازمان ملی استاندارد

عباس نوری مدیرکل استاندارد استان تهران در اولین کنگره سالیانه صنعت سیم و کابل ایران و صنایع وابسته در جمع فعالان این صنف گفت: « انجمن سیم و کابل ایران از جمله انجمنی است که در اولویت این سازمان برای  ارتباط بیشتر قرار گرفته است و امید است با آغاز دوره تحول در سازمان استاندارد تهران، افزایش اعتماد آفرینی به نشان و استاندارد بیش از پیش افزایش یابد».

وی با بیان این که این سازمان برای همکاری های بیشتر در راستای افزایش کیفیت، نظارت بر کیفی سازی و جلوگیری از تقلب و تخلف آماده است یادآور شد: «به دنبال افزایش آموزش و پژوهش، تدوین و روزآمدسازی استاندارد ها، ترویج فرهنگ استاندارد با سایر انجمن های اعلام آمادگی  مشترک می کنیم».

نوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که اگر میخواهیم کشورمان پیشرفت کند باید به وظیفه خودمان چه در بخش دولتی یا بخش خصوصی به بهترین شکل ممکن عمل کرده و اگر در حوزه ای دارای ظرفیت بیشتری هستیم مسئله یابی کرده و برنامه ریزی های لازم برای بهبود شرایط فراهم شود».

وی با اشاره به این که در تهران حدوداْ، ۳ هزار مگاوات کمبود برق وجود دارد یادآور شد: « قرار بر این شد تا ۵۰۰ مگاوات با کاهش ساعات اداری جبران شود اما هنوز با ۲۵۰۰ مگاوات کسری برق مواجه هستیم که صنعت سیم و کابل می تواند بخش قابل توجهی از این کسری را از طریق استفاده از دانش روز، بهره مندی از شرکتهای دانش‌بنیان و استفاده از توانمندی شرکتهای عضو این انجمن رفع کند».

مدیرکل استاندارد استان تهران در پایان خاطر نشان کرد: « ما به عنوان دولت در کنار تمامی تولیدکنندگان برای کیفی سازی کالاها هستیم».

به دنبال همگرایی در درون صنعت هستیم

در ادامه این کنگره، حسن شکرریز رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان سیم و کابل ایران گفت: «۲۷ سال از عمر این انجمن می گذرد و امروز شعار دوره نهم هیئت مدیره همگرایی داخل سازمان است».

وی در ادامه با اشاره به این که، شش کمیته در برگزاری این کنگره نقش قابل توجهی داشته اند افزود: « کمیته های اجرایی شامل ارزیابی و انتخاب مشاهیر پیشین این صنعت، کمیته انتخاب مشاهیر جوان، کمیته آموزش، کمیته مالی، کمیته علمی و کمیته بین الملل نقش بسزایی  دارند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان سیم و کابل در ادامه با اشاره به این که این انجمن دو برنامه مهم را در اولویت چشم اندازهای خود قرار داده است یادآور شد: « حضور جوانان صنعت سیم و کابل به عنوان اعضای این کمیته و حضور بانوان فعال در حوزه نوآوری از مهمترین برنامه های آتی این انجمن است».

گذر از دوره رسانس در صنعت سیم و کابل

علیرضا معتمد رسا؛ نائب رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان سیم و کابل در ادامه با اشاره به این که طی دو سال گذشته، انجمن در حال گذر از یک رسانس است تا دوباره یکپارچگی و همگرایی در بین اعضای این صنعت و این صنعت با سایر صنایع برقرار شود».

وی ادامه داد: «کارهای بزرگ انجام شده و امیدواریم با همکاری سایر صنایع، گام های بزرگی در جهت رفع مشکلات و معضلات کشور برداشته شود».

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها