|
کدخبر: 182384

سازوکار توزیع نامعلوم فولاد در بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با اعلام اینکه متاسفانه برخی کارخانجات به حوزه فروش محصولات فولادی ورود پیدا کرده اند، گفت: ما نمی‌دانیم ۳۰ میلیون تن فولاد تولیدی کارخانجات با چه سازوکاری توزیع می‌شود.

معدن سازوکار توزیع نامعلوم فولاد در بازار

حمید رضا رستگار، با گلایه از اینکه در زنجیره تولید تا مصرف محصولات فولادی برنامه‌ریزی منسجمی وجود ندارد، گفت: ما نمی‌دانیم ۳۰ میلیون تن فولاد تولیدی کارخانجات با چه سازوکاری توزیع می‌شود چرا که در بازار ما شاهد عرضه کافی محصول نبوده و مدام با کاهش و افزایش قیمت‌ها روبه‌رو هستیم.

وی با اعلام اینکه متاسفانه برخی کارخانجات نیز به حوزه فروش محصولات فولادی ورود پیدا کرده اند، گفت: ما به عنوان فروشندگان محصولات فولادی نمی‌توانیم منافع مصرف‌کننده را در بازار تامین کنیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با انتقاد از اینکه قیمت در بازار آهن اصلا تعادل ندارد، تصریح کرد: یک روز قیمت‌ها افزایش و دو روز بعد قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند به نحوی که ما شاهد افزایش هزار تومانی قیمت آهن طی یک هفته بوده‌ایم اما هیچ پاسخی در خصوص دلایل آن دریافت نکرده‌ایم. باید مسئولان نظارتی توضیح دهند نفع این افزایش قیمت‌ها به جیب چه کسانی می‌رود.

رستگار اضافه کرد: چندین بار اعلام کرده‌ایم سازوکار توزیع محصولات فولادی اشکالات بسیاری دارد و مسئولان باید به اصلاح آن بپردازند اما متاسفانه هیچ توجهی به این موضوع نمی‌شود، بازار آهن و فولاد امروز بلاتکلیف تر از دیروز است، در معاملات اکراه دارند نمی‌دانیم قیمت فردا چه تغییراتی خواهد داشت. از واحدهای نظارتی و دولت درخواست می‌کنیم به موضوع بازار فولاد ورود پیدا کرده و آن را ساماندهی کنند.

وی تصریح کرد: درحال‌حاضر قیمت هر کیلو میلگرد ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان است درحالی که هفته‌های گذشته برای این کالا رقم‌های کمتری اعلام شده بود.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها