|
کدخبر: 229607

دستگاه التراسونیک صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

لوازم صنعتی درحال حاضر با گذشت زمان بسیار پیشرفت زیادی داشته اند. پیشرفته شدن این لوازم موجب صرفه جویی در وقت و افزایش تولیدات صنعتی شده است. در این بین یکی از پرکاربردترین و پیشرفته ترین لوازم صنعتی، دستگاه های جوش التراسونیک و چرخ های خیاطی التراسونیک می باشند.

به وسیله ی دستگاه جوش التراسونیک می توان قطعات مختلف صنعتی را به کمک امواج التراسونیک در کمترین زمان به یکدیگر متصل نمود و محصولی جدید را با کمترین هزینه و بدون نیاز به نیروی کار زیاد، تولید کرد.

دستگاه-التراسونیک

چه صنایعی می توانند از دستگاه های التراسونیک صنعتی بهره ببرند؟

دستگاه های جوش التراسونیک در صنایع زیادی همچون: صنایع تولیدی، درمانی، صنایع خودروسازی، صنایع بسته بندی، اتصال قطعات پلیمری همجنس و غیر همجنس، اتصال قطعات فلزی نازک همجنس و غیر همجنس، اتصال قطعات فلزی و قطعات سرامیکی و شیشه ، اتصال قطعات پلیمری به قطعات فلزی و…. کاربرد زیادی دارند.

از دستگاه جوشکاری التراسونیک در صنایع چگونه استفاده می شود؟

  1. صنایع تولید رایانه و الکترونیک

در صنایع تولید کامپیوتر و لوازم الکترونیکی مرتبط با رایانه و تلفن های همراه، از دستگاه های جوش التراسونیک می توان برای به وجود آوردن اتصالات سیمی مختلف بهره برد. همچنین از این دستگاه می توان در ایجاد اتصالات در مدارهای ظریف و کوچک رایانه ای بدون هیچگونه آسیب به مدار، بهره برد.

  1. صنایع تولید خودرو

در صنایع خودروسازی، از دستگاه جوش اولتراسونیک می توان در مقیاس بزرگ تری بهره برد. از این دستگاه می توان در مونتاژ قطعات پلاستیکی، در ها، اجزای مختلف موتور و پنل های بازی و … بهره برد. علاوه بر این، تعداد زیادی از قطعات الکتریکی مورد استفاده در خودرو، مانند اجزای موتور معمولا به کمک این دستگاه ها تولید می شود.

  1. صنایع پزشکی

به کمک دستگاه های التراسونیک می توان، عملیات مونتاژ تجهیزات پزشکی همانند فیلتر ها و پیپت ها را در کمترین زمان ممکن به انجام رساند. علت استفاده از این روش، کاهش خرابی و یا آلاینده در جوش برای مونتاژ لوازم پزشکی می باشد. علاوه بر این، از دستگاه جوش آلتراسونیک می توان در ساخت بسیاری از مصنوعات پزشکی، مانند فیلتر های بیهوشی، فیلتر های شریانی، فیلتر های گاز و خون، لباس های استریل مانند ماسک های صورت و روپوش ها و گان های پزشکی استفاده نمود.

  1. صنایع هوافضا

در صنایع هوافضا می توان از دستگاه جوش اولتراسونیک، برای اتصال ورق های نازک، مانند ورقه های آلومینیوم در تجهیزات بهره برد.

  1. صنایع بسته بندی لوازم

چرخ خیاطی های التراسونیک یکی از لوازم بسیار کاربردی در صنایع بسته بندی لوازم محسوب می شوند. از امواج التراسونیک می توان برای جوش دادن قسمت های مختلف در بسته بندی لوازم در کمترین زمان ممکن بهره برد. این تکینک معمولا برای بسته بندی غذاهای حساس به حرارت، کاربرد فراوانی دارند.

علاوه بر این، این تکنیک در بسته بندی موادی مانند: آبنبات، مواد غذایی منجمد و ظرف های نوشیدنی استفاده ی فراوانی دارد. از سایر موارد استفاده از دستگاه التراسونیک صنعتی می توان به بسته بندی مواد منفجره، آتش بازی و مواد شیمیایی واکنش پذیر اشاره نمود.

  1. صنایع تولید محصولات مصرفی

با توجه به اینکه معمولا از دستگاه های جوش اولتراسونیک اکثرا در اتصال ترموپلاستیک ها می توان بهره برد بنابر این از این دستگاه می توان در تولیدات محصولات مصرفی، مانند اسباب بازی ها استفاده کرد.

دستگاه-التراسونیک۱

 

معرفی خدمات گوناگون دستگاه جوش اولتراسونیک شرکت آماج سونیک:

شرکت آماج سونیک به کمک تجربه ۲۰ ساله مهندسان و تیم فنی به عنوان سازنده دستگاه جوش التراسونیک ، در نظر دارد تا علاوه بر طراحی و ساخت دستگاه جوش التراسونیک و ساخت دستگاه دوخت التراسونیک و ارائه محصولات در جغرافیای ملی و خاورمیانه ، صادرات گسترده به سرار جهان را آغاز کند.

۱. خدمات ساخت قالب جوش التراسونیک پلاستیک ( هورن ) و فیکسچر

آماج سونیک با استفاده از تکنولوژی های نرم افزاری و سخت افزاری، یکی از معدود دارندگان فناوری ساخت.هورن (سونوترد)، جوش پلاستیک الترسونیک ۱۵،۲۰، و ۳۰ کیلوهرتز در ایران، خاورمیانه و آسیا می باشد. ناگفته نماند، شرکت آماج سونیک این عملیات را به صورت کاملا علمی و تخصصی با به روز ترین تکنولوژی های دنیا انجام میدهد. این خدمات برای دستگاه های جوش التراسونیک تایوانی، کره ای، دستگاه های جوش اولتراسونیک برانسون، دوکین، مگاسونیک و سایر دستگاه های جوش التراسونیک استاندارد است.

۲. خدمات جوش پلاستیک التراسونیک

یکی دیگر از خدمات شرکت آماج سونیک، تولید قالب های جوش می باشد. در صورتی که تیراژ کار شما به گونه ای است که خرید یک دستگاه جوش التراسونیک برای شما مقرون به صرفه نیست. شما می توانید با پرداخت هزینه ساخت قالب جوش نیز، کار خود را گسترش دهید. شما می توانید تنها با پرداخت ۱۰٪ از هزینه خرید دستگاه جوش پلاستیک و پرداخت.اجرت جوش، مطابق با تیراژ مد نظرتان، در هزینه مورد نظر و نیروی انسانی، صرفه جویی کنید.

خدمات-جوش

 

دستگاه های جوش التراسونیک صنعتی چه ویژگی هایی دارند؟

  • سرعت بالا در انجام کارها

یکی از اصلی ترین مزایای دستگاه های جوشکاری التراسونیک، سرعت بسیار بالای آن است. انتقال سریع امواج با فرکانس بالا در این دستگاه به مواد این اجازه را می دهد که به سرعت هرچه تمام تر ذوب شوند و به یکدیگر متصل شوند.

  • ایمنی بسیار بالا

این روش جوشکاری یکی از ایمن ترین تکنیک های جوشکاری به حساب می آیند. زیرا انرژی فرا صوت به صورت کاملا هدفمند منتقل می شوند و خطرات ناشی از انرژی الکتریکی اضافی جوشکاری را کاهش می دهد. علاوه بر این میزان تولید حرارت در این روش بسیار پایین تر از سایر روش ها است.

  • انعطاف پذیری بالا در کارهای مختلف

استفاده از دستگاه های التراسونیک یکی از راه حل های انعطاف پذیر در تولیدات صنعتی به حساب می آید.از این روش جوشکاری می توان در طیف های زیادی از مواد پلاستیکی و فلزی و با ضخامت های مختلف بهره برد.

  • صرفه جویی در هزینه های تولید

فرآیند جوشکاری آلتراسونیک امری بسیار مقرون به صرفه به حساب می آید. عدم استفاده از لحیم و یا مواد چسبنده، عدم دخالت دست در تولید فرآیند تولید و همچنین تولید اتصالاتی با کیفیت بالا، اموری هستند که به کاهش هزینه های پروژه کمک زیادی می کنند.

جوشکاری

 

بهترین برند تولید کننده ی دستگاه های جوش التراسونیک و چرخ های خیاطی التراسونیک کدام هستند؟

از معروف ترین برندهای تولید کننده ی دستگاه های جوش التراسونیک خارجی می توان به family اشاره نمود. همچنین از معتبر ترین برندهای تولید کننده این دستگاه در داخل کشور می توان به شرکت بسیار معتبر آماج سونیک که دارنده ی تمامی گواهینامه های معتبر و گارانتی کیفیت کالا می باشد، اشاره نمود.

معرفی خدمات شرکت آماج سونیک، برترین تولیدکننده دستگاه جوش اولتراسونیک در کشور:

شرکت آماج سونیک یکی از برترین شرکت های تولیدی، دستگاه های اولتراسونیک صنعتی می باشد. از مهم ترین خدمات این شرکت میتوان به تولید: انواع حمام آلتراسونیک، تولید گان دستی ، تولید دستگاه اولتراسونیک چرخشی، تولید دستگاه تولید ماسک ، تولید دستگاه جوش پلاستیک اولتراسونیک و… اشاره داشت.

این شرکت با ۲۰ سال قدمت و همکاری با برترین برندهای تولیدی دستگاه های التراسونیک در دنیا توانسته است، تمامی مراحل نیازسنجی، طراحی و ساخت دستگاه، پشتیبانی از تعمیرات و سرویس های سالیانه دستگاه ، آموزش پرسنل و… را به بهترین نحو ارائه دهد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها