|
کدخبر: 227079

سهام معدن «جان‌جا» به مردم واگذار می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت از برگزاری مزایده برای معدن جان جا خبر داد و گفت: یکی از شروط مزایده این بود که باید ۴۰ درصد از سهام این معدن به مردم واگذار شود.

صنعت و معدن سهام معدن «جان‌جا» به مردم واگذار می شود

رضا فاطمی امین در آئین افتتاح معاملات آتی مس و معاملات گواهی سپرده مس و میلگرد در بورس کالای ایران با بیان این‌که در اقتصاد ایران مشکلات ساختاری وجود دارد، اظهار کرد: یکی از این مشکلات در حوزه بازارها است. در وزارت صنعت، معدن و تجارت روی سه بازار متمرکز شده‌ایم که یکی از این بازارها بازار کالاهای پایه است که مواد اولیه واحدهای تولیدی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در این وزارتخانه برای مدیریت بازار کالاهای پایه فضای بورس را انتخاب کرده‌ایم چرا که معاملات خارج از بورس قابل ضابطه‌گذاری نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: نقطه مقابل این‌که گفته می‌شود اقتصاد نباید دستوری باشد این نیست که اقتصاد رها شود بلکه باید ضوابطی برای قیمت‌گذاری دستوری در نظر بگیریم و آن ضوابط را اجرایی کنیم.

فاطمی امین از طراحی ۲۵ ابزار برای مدیریت بازار کالاهای پایه خبر داد و گفت: امروز دو ابزار رونمایی شد و سایر ابزارها نیز به مرور رونمایی خواهد شد. این ابزارها به شفافیت کمک می‌کند و به حاکمیت قدرت اعمال تنظیم‌گری می‌دهد.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت توانست از ۳۰ گروه کالایی سهمیه‌بندی بیش از ۲۰ گروه را بردارد تا تولید کننده دغدغه نداشته باشد این موضوع نویدبخش کاهش تورم مصرف کننده در ماه‌های آتی است چرا که تورم تولید کننده پایین آمده است.

برگزاری مزایده برای معادن کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از برگزاری مزایده برای معدن جانجا خبر داد و گفت: انتخاب سرمایه گذار و ارزیابی‌های فنی و مالی برای این معدن آغاز شده است یکی از شروط مزایده هم این بود که باید ۴۰ درصد از سهام این معدن به مردم واگذار شود.

فاطمی امین ادامه داد: در دی‌ماه نیز سه بسته معدن و پس از آن نیز شش بسته معدنی به روش مذکور مزایده خواهد شد. در واقع معادن کوچک در یک بسته قرار گرفته و با هم مزایده می‌شوند.

ارسال نظر