|
کدخبر: 225413

محتشمی پور: معادن از خام فروشی خودداری کنند

معاون معادن و فرآوری مواد وزیر صمت تاکید کرد: ایجاد واحد‌های فرآوری در کنار معادن با هدف جلوگیری از خام فروشی از اولویت‌های وزارت صمت است.

صنعت و معدن محتشمی پور: معادن از خام فروشی خودداری کنند

در جریان سفر رضا محتشمی پور، معاون وزیر صمت به استان قم در دیدار با استاندار قم با حضور رئیس سازمان صمت استان قم، حجت الاسلام ذوالنوری نماینده مجلس شورای اسلامی و معاون عمرانی استاندار، به بحث و تبادل نظر درباره مهمترین مسایل و مشکلات معادن و ظرفیت‌های معادن استان و عناصر معدنی دریاچه نمک پراختند.

محتشمی پور همچنین ضمن بازدید از معدن منگنز در جلسه با انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی معدنی ومدیران واحد‌های تولیدی صنایع معدنی که در محل معدن منگنز و نارچ قم برگزار گردید، اظهار کرد: ایجاد واحد‌های فرآوری در کنار معادن با هدف جلوگیری از خام فروشی از اولویت‌های وزارت صمت است.

وی تاکید کرد: معادن از خام فروشی منابع معدنی خود داری نمایند و تلاش نمایند عناصر و منابع معدنی را فر آوری نمایند.

همچنین محتشمی پور به مواردی همچون تحقق هدف جایگزینی نفت با معدن با اصلاح ساختار‌ها و سیاست ها، ضرورت تمرکز بر توسعه تکنولوژی حوزه‌های معدنی و لزوم بهره‌مندی از مشورت‌های نخبگان و فعالان معدنی تاکید کرد.

در ادامه این جلسه، انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی معدنی و مدیران واحد‌های تولیدی صنایع معدن، مدیران بخش خصوصی مشکلات و در خواست‌های خود را مطرح نمودند.

همچنین، در نشست مشترک با فعالان حوزه معدن سازمان صمت، سیجانی رئیس سازمان صمت قم به مهمترین اقدامات عملکرد بخش معدنی استان پرداخت و اظهار کرد: کمبود نیروی تحصیل کرده و تخصصی معدنی بارزترین مشکل استان می‌باشد و قوانین مازاد دست و پاگیر حوزه معدن بزرگترین مشکل سرمایه گذاری در بخش معدن است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها