|
کدخبر: 220329

خراسان رضوی در تعداد معادن کشور صدرنشین شد

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت این استان خبرداد: خراسان رضوی با دارا بودن ۸۹۸ معدن رتبه نخست از نظر تعداد معادن کشور را به خود اختصاص داده است.

صنعت و معدن خراسان رضوی در تعداد معادن کشور صدرنشین شد

محمد توکلی، با حضور در همایش هم اندیشی بسیج مهندسین صنعت و معدن اعلام کرد: خراسان رضوی از نظر ذخایر معدنی دارای رتبه برتردر کشور است و با شناسایی۶۷ نوع ماده معدنی دارای معادنی از ازجمله سنگ آهن، مس، کرومیت، منگنز وخاک های صنعتی می باشد که ۹۰ درصد ذخایرمعدنی با ۱/۲ میلیارد تن سنگ آهن موجود درمنطقه خواف است.

وی با اشاره به کاهش فعالیت‌های ساخت و ساز در دو سال اخیرکه به علت شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاده و بخش عمده‌ای از فعالیت های معدنی را غیرفعال کرده است، گفت: شیوع کرونا در دو سال اخیر ۵۰در صدمعادن استان را نیمه فعال و راکد کرده است.

محمد توکلی پرداختن به دومقوله فعال سازی معادن وتوسعه را از برنامه های کاری سازمان صمت خراسان رضوی عنوان کرد وگفت: دراین راستا به روزرسانی تجهیزات و ماشین آلات فرسوده مستقردرمعادن ازجمله موارد در حال پیگیری است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت دربخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک هفته بسیج و تقدیر از حضورفعال بسیج درعرصه های اقتصادی خبر از واریز هزاروصد میلیارد تومانی حقوق دولتی معادن استان درهشت ماه گذشته سال‌جاری داده و گفت : این در حالی است که بخشی از معادن غیرفعال است.

شایان ذکر است، همایش هم اندیشی بسیج مهندسین صنعت ومعدن، باهمت بسیج سازمان نظام مهندسی معدن و باهمکاری مشترک سازمان صمت وبسیج مهندسین صنعت ومعدن همزمان باهفته بسیج درمحل سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برگزار گردید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها