|
کدخبر: 225080

رشد تولید و کیفیت محصولات در گل گهر

معاون بهره‌برداری شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: در پایان هشت ماهه اول سال جاری با وجود محدودیت‌های مصرف برق و همچنین مشکلات مربوط به ویروس کرونا توانستیم بیشتر از برنامه تولید کنیم.

صنعت و معدن رشد تولید و کیفیت محصولات در گل گهر

معاون بهره‌برداری شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر درباره عملکرد تولید هشت ماهه اول سال جاری این شرکت گفت: با توجه به خشکسالی موجود در منطقه و کشور از لحاظ بارندگی، فشار بیشتری در مورد کاهش و صرفه جویی در مصرف برق به مجموعه های تولیدی به ویژه شرکت گل‌گهر در سه ماه دوم سال وارد شد که البته با برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده توانستیم این مساله را مدیریت کرده و از تمام ظرفیت و توان کارخانه‌ها به نحو مطلوب استفاده کنیم.

مهندس علی پورمعصومی افزود: بر این اساس در پایان هشت ماهه اول سال جاری با وجود محدودیت‌های مصرف برق و همچنین مشکلات مربوط به ویروس کرونا توانستیم بیشتر از برنامه تولید کنیم.

وی ادامه داد: در بخش معدنکاری در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۹ رشد داشته‌ایم و پیش بینی می‌شود با رسیدن ماشین آلات جدید که خرید آنها در دستور کار قرار گرفته و یکی از مهمترین اقدامات استراتژیک شرکت است، رشد بیشتری در این بخش داشته باشیم.

معاون بهره‌برداری شرکت گل‎‌گهر اظهار داشت: در مجموع ماحصل تلاش و برنامه‌ریزی‌ها در این هشت ماه، ثبت ۴۷ رکورد در بخش معدنکاری، تولید کنسانتره، تولید گندله و کیفیت محصولات با تکیه بر توان و دانش فنی نیروهای داخلی مجموعه بوده است.

پورمعصومی با بیان اینکه تکنولوژی‌هایی که ما در شرکت گل‌گهر در بخش کنسانتره و گندله‌سازی داریم تقریبا هم از لحاظ مصرف انرژی هم ابزار دقیق و سیستم کنترل و تجهیزات، تکنولوژی‌های به روز دنیاست، گفت: این موضوع و هم‌چنین نگهداری و تعمیرات خوبی که طبق سیستم RCM انجام می‌دهیم، باعث شده بتوانیم تولیدی بالاتر از ظرفیت نامی کارخانه داشته باشیم.

وی درباره کیفیت محصول تولید شده با توجه به افزایش کمیت اظهار داشت: کیفیت محصول امسال در مقایسه با سال گذشته در تولید کنسانتره و گندله رو به افزایش بوده که بالا بردن همزمان کمیت و کیفیت کار سختی است ولی انجام شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت گل‌گهر با بیان اینکه انرژی گذاشته‌ایم تا کیفیت را بالا ببریم و اینگونه نبوده که کمیت را به هر قیمتی بالا ببریم، گفت: با این روش توانسته‌ایم حداقل استانداردهای شرکت را که امسال بالاتر از سال گذشته بوده، رعایت کنیم.

پورمعصومی افزود: در همین راستا چندین پروژه بهبود کیفیت تعریف شده، از جمله پروژه بهبود کیفیت خط چهار کنسانتره که دانه‌بندی، گوگرد و رطوبت را قرار است اصلاح کند و این پروژه امیدواریم تا آخر امسال به بهره برداری برسد.

معاون بهره‌برداری شرکت گل‌گهر با بیان اینکه چنین اقداماتی باعث مطلوب‌تر شدن خوراک گندله‌سازی می‌شود، گفت: با این روش تقریبا ۳۰ درصد خوراک گندله‌سازی ما بهبود پیدا می‌کند.

وی افزود: پروژه بازیابی آب از باطله‌های کارخانه یکی دیگر از پروژه‌هایی است که در حال اجراست.

وی با بیان اینکه این پروژه در خطوط ۵ و ۶ و ۷ تعریف شده گفت: قرار است این پروژه تا پایان سال راه اندازی شود و به مدار بیاید چون اکنون در دپوسازی باطله‌های کارخانه دچار مشکل هستیم و چند حوضچه باطله موقت پر شده‌اند که باعث می‌شود آب باطله‌ها به پروسه تولید برگردد و با اجرای پروژه قادر به دپوی کیکی که تولید می‌کنیم خواهیم شد تا محدوده کمتری را اشغال کند.

پورمعصومی درباره بهبود کیفیت و افزایش ظرفیت گندله‌سازی‌ها نیز گفت: برای این بخش هم پروژه تعریف شده که امیدواریم تا سه سال آینده ظرفیت هر کدام از گندله‌ساز‌ی‌های‌ها به ۷ میلیون تن افزایش یابد ضمن اینکه کیفیت را هم بهبود دهیم.

ارسال نظر