|
کدخبر: 223584

گروه صنعتی پارس ساختار پرچمدار تکمیل زنجیره فولاد در شمال غرب کشور

صنعت فولاد را می‌توان یکی از بنیان‌های مهم اقتصاد در هر کشوری برشمرد؛ به‌گونه‌ای که حتی مصرف سرانه فولاد به‌عنوان شاخصی به‌منظور ارزیابی صنعتی بودن یک کشور مطرح است.

صنعت و معدن گروه صنعتی پارس ساختار پرچمدار تکمیل زنجیره فولاد در شمال غرب کشور

صنعت فولاد را می‌توان یکی از بنیان‌های مهم اقتصاد در هر کشوری برشمرد؛ به‌گونه‌ای که حتی مصرف سرانه فولاد به‌عنوان شاخصی به‌منظور ارزیابی صنعتی بودن یک کشور مطرح است. یکی از مهم‌ترین مباحثی که صنعت فولاد را اقتصادی‌تر می‌کند، تکمیل زنجیره فولاد از معدن تا تولید فولاد است؛ زیرا در زنجیره فولاد است که ارزش‌افزوده بالا و اشتغال‌زایی بسیار خلق خواهد شد.

نوید نواده اباذر نایب رئیس گروه صنعتی پارس ساختار با بیان این مطلب گفت: از آنجایی که تکمیل زنجیره فولاد در بخش معدن و صنایع معدنی، یکی از شاه بیت‌های اجرای اقتصاد مقاومتی است، گروه صنعتی پارس ساختار با شروع فعالیت‌های احداث کارخانجات نورد سرد فولاد شهریار تبریز، راه‌اندازی شرکت معدنی و صنعتی فرنارام و برنامه‌ریزی برای احداث کارخانجات نورد گرم در کنار تولیدات شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز و شرکت ذوب نورد توانارام درصدد تکمیل زنجیره فولاد در شمال غرب کشور می‌باشد به گونه‌ای که از سنگ معدن تا تولید ورق سرد و گالوانیزه به عنوان محصول نهایی، همه در شرکت‌های داخل این گروه تولید شود.

نایب رئیس گروه صنعتی پارس ساختار افزود: حرکت در مسیر تولید محصولات "های تک"و افزایش اشتغال و تولیدات صنعتی از جمله دستاوردهای گروه صنعتی پارس ساختار در سال‌های اخیر بوده که توانسته است مانع خروج ارز از کشور شود و بخشی از قطعات و تجهیزات مورد نیاز کشور را هم با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان کشور تامین کند.

وی گفت: شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز با اجرای سیاست‌هایی همانند بومی‌سازی تولید ضخیم‌ترین ورق گالوانیزه و افزایش سطح اشتغال نیروهای بومی با استفاده از توانمندی متخصصان داخلی، دستیابی به تقویت تولید را محقق کرده و هزینه‌های کشور در این بخش را کاهش داده است.

نواده اباذر تصریح کرد: طرح توسعه کارخانجات شرکت فولاد شهریار تبریز برای احداث ۷ خط تولید مدرن و پیشرفته با بیش از ده هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال ۵۰۰ نفری با پیشرفت مطلوب در حال انجام است که در کنار دیگر طرح‌های مربوط به تکمیل زنجیره تولید در گروه صنعتی پارس ساختار به عنوان نماد خود باوری صنعت است. تامین مواد اولیه شرکت فولاد شهریار تبریز با راه‌اندازی کارخانجات نورد سرد این شرکت انجام خواهد شد و مازاد تولید ورق در نورد سرد نیز بخشی از بازار داخلی و خارجی را پوشش خواهد داد.

نایب رئیس گروه صنعتی پارس ساختار با بیان اینکه تکمیل زنجیره تولید فولاد ارزش افزوده بالایی در اقتصاد استان آذربایجان شرقی و سهم بزرگی در ایجاد اشتغال پایدار منطقه خواهد داشت تصریح کرد: گروه صنعتی پارس ساختار با هدف تکیه بر توان داخلی و کاهش وابستگی به خارج کشور، در کنار سایر واحدهای صنعتی شمالغرب کشور با هدف ایجاد یک زنجیره کامل تولید از مرحله استخراج معدن، تولید کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی تا تولید ورق‌های سرد و گالوانیزه برای تامین نیاز صنایع پائین دستی فولاد تلاش می‌کند که رسیدن به این نقطه تعالی بی‌شک نیازمند همدلی مسئولان و مدیران استانی جهت پشتیبانی و مانع زدایی‌ها در این راه است.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها