|
کدخبر: 216475

درباره کارخانجات نورد و لوله سمنان و فولاد کاویان

در سال ۱۳۷۲ در زمینی به بزرگی ۹ هکتار در منطقه شهرک صنعتی شرق سمنان، گروه کارخنجات نورد و لوله سمنان با مدیریت آقای رسول دانیال زاده تاسیس گردید.

صنعت و معدن درباره کارخانجات نورد و لوله سمنان و فولاد کاویان

در سال ۱۳۷۲ در زمینی به بزرگی ۹ هکتار در منطقه شهرک صنعتی شرق سمنان، گروه کارخنجات نورد و لوله سمنان با مدیریت آقای رسول دانیال زاده تاسیس گردید. هدف از تاسیس این کارخانه تولید انواع لوله از سایز ۱.۲ الی ۸ اینچ و همین طور تولید انواع پروفیل فولادی بود. یعنی همان ابتدا بخاطر تولید این محصولات تاسیس شد.

فولاد

رسول دانیال زاده برای گسترش تولیدات کارخانجات خود اقدام کرد و توانست تولید لوله گالوانیزه را در سال ۱۳۸۰ به ظرفیت ۱۶۰ هزار تن در سال برساند. همچنین در راستای این اقدامات مربوط به گسترش کارخانه او توانست در سال ۱۳۸۲ تولید لوله‌های سایز بزرگ را با راه‌اندازی طرح و توسعه نورد و لوله سمنان محقق سازد. بنابراین علاوه بر اینکه توان تولید مجموعه به مقدار ۳۰۰ هزار تن نسبت به گذشته بیشتر شد، امکان ساخت لوله‌های به بزرگی ۴۰ اینچ نیز به محصولات این کارخانه اضافه شد.

تولیدات مربوط به کارخانجات نورد و لوله سمنان، ظرفیت سالانه‌ای به اندازه ۱ میلیون و ۱۶۰ هزار تن انواع لوله و پروفیل، ۱۶۰ هزار تن لوله گالوانیزه و همین طور ۲۵۰ هزار تن ورق گالوانیزه دارد که این میزان مربوط به دو خط تولید می‌باشد. و اما شما می‌توانید همه چیز درباره رسول دانیال زاده را در اینجا بیشتر بدانید.

امید رضا دانیال زاده فرزند رسول دانیال زاده که متولد سال ۱۳۶۳ می‌باشد و کارشناس مدیریت بازرگانی است. در کارخانه نورد و لوله سمنان که ورق‌های گالیوانیزه و لوله تولید می‌شود، گفت: پدر من از سال ۱۳۵۷ در بازار آهن بوده و در سال ۱۳۷۳ این مجموعه را تاسیس کرد و به کار تولید لوله و پروفیل مشغول شد.

همچنین گفت که به دنبال طرح اجرایی توسعه، تولیدات ورق‌های گالوانیزه نیز در کارخانه شروع شد و از آن پس تولید ورق‌های گالوانیزه گرم و سرد نیز در دستور کاری کارخانه قرار گرفت. امید رضا رسول زاده با اشاره به این موضوع که کشور به داشتن کارخانه تولید ورق‌های گالوانیزه با ضخامت بالا نیاز داشت، افزود: قبل از تاسیاست کارخانه‌های پدرم کشور برای تامین ورق هایی با ضخامت بالا مجبور بود از کشوری خارج از ایران آنها را تهیه کند، اما تولید این ورق‌ها در کنار بعضی از کارخانجات محدود داخلی این امکان را ایجاد می‌کند تا در این زمینه کشور بی‌نیاز باشد.

همانطور که می‌دانید اگر محصولی در کشور خودمون تولید شود علاوه بر افتخاری که نسیب خود کرده‌ایم می‌توانیم از بسیاری هزینه‌های مربوط به خرید از کشور‌های خارجی جلوگیری کنیم. اگر کشور عزیزمان ایران بتواند در همه ی زمینه‌ها بی‌نیاز به خرید از کشور‌های خارجی شود، در مصرف هزینه‌ها بسیار صرفه جویی می‌شود.

علاوه بر این موضوع اگر میزان تولیدات افزایش یابد این امکان وجود دارد که علاوه بر اینکه توانسه‌ایم نیاز کشور خود را در این زمینه تامین کرده ایم، می‌توان برای صادرات به کشور‌های دیگر نیز اقدام کرد. که این امر به افزایش بودجه‌ها بسیار کمک می‌کند.

در تاریخ اسفند ماه سال ۱۳۹۷ سرمایه مجموعه کارخانجات نورد و لوله سمنان، شرکت سهامی خاص به شماره ثبت ۹۷۱۳۱ و شناسه ملی ۱۰۱۰۱۴۱۱۷۸۰ از مبلغ ۱،۱۳۸،۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال به مبلغ ۹،۸۸۶،۱۸۷،۴۰۰،۰۰۰ ریال تقسیم به ۹۸،۸۶۱،۸۷۴ سهم ۱۰۰،۰۰۰ ریالی بی‌نام کرد. به وسیله ی تجدید ارزیابی دارای زیاد شده و ماده‌های مربوطه در اساسنامه به شرح بالا اصلاح و ومورد ثبت از نظر افزایش سرمایه در تاریخی که در بالا گفته شد تکمیل و امضا گردید.

فولاد گیلان

مجتمع فولاد گیلان

در سال ۱۳۸۲ نخستین و بزرگترین شرکت تولیدی در بخش خصوصی در حوزه نورد و ورق‌های فولادی به نام مجتمع فولاد گیلان در شهرک صنعتی رشت تاسیس گردید که در ادامه به شرح فعالیت‌های مهم این مجموعه می‌پردازیم.البته شما می‌توانید آخرین اخبار رسول دانیال زاده را در اینجا دنبال کنید.تولیدات فولاد در دو بخش نورد گرم و نورد سرد صورت می‌گیرد که اگر بخواهیم به میزان ظرفیت تولید بخش نورد گرم در این مجتمع بزرگ اشاره کنیم به میزان ۲ میلیون تن در سال است که شامل ورق‌های نوردیده در اندازه‌های مختلف نیز می‌باشد.

میزان ظرفیت در بخش نورد سرد این مجتمع نیز سالانه ۵۰۰هزار تن بوده که شامل محصولات FULL HARDو انواع آن و ورق‌های روغنی و آنیل شده می‌باشد که پس از اجرایی شدن طرح توسعه و پیشرفت‌های حاصل از آن، انتظار افزایش این ظرفیت را تا ۸۰۰هزار تن در سال خواهیم داشت.

از دیگر برنامه هایی که در اجرای طرح توسعه در نظر گرفته شده است، تاسیس واحد تولید ورق‌های گالوانیزه و رنگی می‌باشد که میزان ظرفیت تولید آن ۱۵۰ هزار تن در سال بوده و در حال بررسی و گذراندن مراحل نهایی می‌باشد. این طرح بی‌نظیر قرار است به زودی اجرا شود و وارد چرخه تولید کشور گردد.

مجتمع فولاد گیلان یک شرکت سهامی خاص بوده و دارای شماره ثبت ۱۶۷۶۴۰ و شناسه ملی ۱۰۱۰۲۱۰۱۶۶۵ می‌باشد و اسامی مدیران این مجموعه به شرح ذیل می‌باشد:

-رئیس هیات مدیره و مدیرعامل محترم، جناب آقای رسول دانیال زاده نمین

-نایب رئیس هیات مدیره، سرکار خانم مرضیه محسنی

-اعضای هیات مدیره، سرکار خانم آرزو دانیال زاده نمین و آزاده دانیال زاده نمین

فولاد کاویان

شرکت فولاد کاویان                                   

شرکت فولاد کاویان در سال ۱۳۵۴ پایه‌گذاری شد؛ اما به دلیل مصادف شدن با وقایع انقلاب و ایجاد تحولات پس از آن و سپس وقوع جنگ تحمیلی که شاهد اتفاقات و تحولات زیادی در کشورمان بودیم، در نهایت در سال ۱۳۷۰ به بهره‌برداری رسید.

این کارخانه برای تکمیل ظرفیت تولید خود به شرکت فولاد اهواز( فولاد خوزستان درحال‌حاضر) ملحق گردید تا هدف بزرگ خود یعنی تولید ۸۴۰ هزار تن ورق را تحقق بخشد؛ اما پس از گذشت زمان، به تصمیم مرکزنشینان قرار بر این شد تا از فولاد خوزستان جدا گردیده و به عنوان مجموعه‌ای مستقل فعالیت نماید. این شرکت در نهایت و در حالی که به اوج تولید خود یعنی ۵۳۰ هزار تن محصول رسیده بود واگذار گردید.

فعالیت اصلی شرکت فولاد کاویان در زمینه تولید ورقه‌های فولادی که دارای ضخامت ۸ تا ۴۰ میلی متر و عرض ۶۰۰تا ۱۵۰۰میلی متر و همچنین طول ۳ تا ۱۲ متر است می‌باشد.

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این شرکت، تولید نورد با عرض ۱۵۰۰میلی متر می‌باشد که شرکت‌های کمی در این زمینه فعالیت می‌کنند. این امتیاز مهم، در کنار سایر عملکردهای ارزشمند این مجموعه سبب شده تا شرکت فولاد کاویان به یکی از بهترین و توانمند‌ترین مجموعه تولید ورق‌های فولادی در کشور بدل گردد.پس رسول دانیال زاده ویکی پدیا را دنبال کنید.با وجود کسب افتخارات این چنینی و دست یابی به موفقیت‌های بزرگ در این زمینه که به آن اشاره شد، در سال ۱۳۹۶ شرکت فولاد کاویان توانسته تنها به حدود یک چهارم از ظرفیت اسمی خود که معادل تقریبا ۲۲۰هزار تن ورق فولادی می‌باشد دست پیدا کند.

اسامی سهامداران شرکت فولاد کاویان در سال ۱۳۸۵ به شرح ذیل می‌باشد:

-آرزو دانیال زاده با سهم ۱۸ درصد

-مرضیه محسنی با سهم ۱۷ درصد

-امید رضا دانیال زاده با سهم ۱۸ درصد

- آزاده دانیال زاده با سهم ۱۸ درصد

و فولاد گیلان نیز با در اختیار داشتن ۸ درصد از سهام این شرکت جزو سهامداران این مجموعه به شمار می‌روند.

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها