|
کدخبر: 214533

نیاز ۴۰۰ هزار تنی مواد اولیه در شرکت ایرالکو

الهی شکیب نایب رئیس هیأت مدیره شرکت آلومینیوم ایران گفت: آنچه در بازدید امروز مشاهده کردم، مصداق بارز ایثار و از خودگذشتگی تمامی پرسنل شریف ایرالکو در امر تولید بود.

صنعت و معدن نیاز ۴۰۰ هزار تنی مواد اولیه در شرکت ایرالکو

نشست مدیرعامل ایرالکو با نایب رئیس هیأت مدیره شرکت، مهندس الهی شکیب با حضور  زاوشی عضو هیأت مدیره، معاونین، مدیران و مشاوران ایرالکو برگزار شد.

در این نشست که پس از بازدید الهی شکیب از قسمت‌های مختلف تولیدی کارخانه برگزار گردید، در ابتدا مهندس مجیدی مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران ضمن پرداختن به بخشی از مشکلات شرکت در خصوص تهیه و تأمین مواد اولیه مورد نیاز، تصریح نمود: ایرالکو سالانه نیازمند ۴۰۰ هزار تن واردات مواد اولیه است و تهیه این حجم از واردات با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه، سختی‌ها و مشکلاتی را بر ما تحمیل می‌نماید و از حدود ۸ ماه گذشته، بحران‌های جدیدی را برای ادامه تولید در اولین شرکت تولید کننده شمش آلومینیوم در ایران و خاورمیانه ایجاد کرده است که با تمام این موانع، به لطف خدا و همت همکاران سخت‌کوشمان، همچنان رسالت خویش که همانا برافراشته نگهداشتن پرچم تولید و اشتغال در صنعت آلومینیوم کشور است را به انجام می‌رسانیم.

  مجیدی در ادامه با اشاره به انتخاب ایرالکو به عنوان صادرکننده نمونه کشوری در سال گذشته گفت: شرکت آلومینیوم ایران در  سال ۱۳۹۹ با تلاش وافر تمام همکاران محترم، موفق به دست‌یابی به این مهم شدیم.

وی همچنین با تأکید بر مشکلات زیادی که کاهش مصرف برق در مقاطعی از سال گذشته برای ایرالکو ایجاد نمود، خاطرنشان کرد: علیرغم کاهش مصرف برق در سال ۹۹، موفق شدیم ۸۶۰۰ تن بیشتر از میانگین سال‌های قبل تولید داشته باشیم و رکورد جدیدی را در تولید ایرالکو ثبت نماییم و این مهم به دست نیامد مگر با زحمات، کار و تلاش بی‌وقفه کارگران غیور شرکت که واقعا از جان و دل مایه گذاشتند و اجازه ندادند تولید به عنوان وظیفه اصلی ایرالکو با خلل مواجه شود و موفق به ثبت موفقیت درخشان دیگری در تاریخ پرافتخار ایرالکو شدیم.

  در بخش دیگر این نشست، مهندس الهی شکیب نایب رئیس هیأت مدیره ایرالکو ضمن رضایت‌بخش توصیف نمودن وضعیت تولیدی شرکت، اظهار امیدواری کرد درآینده با اجرای طرح‌های توسعه‌ای و نظرات راهبردی هیأت مدیره، شاهد رشد و توسعه‌ی همه جانبه ایرالکو باشیم.

  نایب رئیس هیأت مدیره ایرالکو وضعیت شرکت‌هایی که بیش از نیم قرن سابقه داشتند اما در بحران‌های متعدد از جمله شیوع کرونا نتوانستند به حیات تولیدی خود ادامه دهند را مورد توجه قرارداده و افزود: در جریان عبور از مشکلات و بحران‌های طولانی مدت، تنها شرکت‌هایی موفق به ادامه‌ی کار می‌شوند که از منابع انسانی ارزشمند و مدیران توانمند برخوردار هستند و ایرالکو خوشبختانه با تلاش و ایثارگری منابع انسانی ارزشمند خود، موفق به این امر شد.

  مهندس الهی‌ شکیب در خصوص بازدید از خطوط تولیدی ایرالکو نیز گفت: آن چه که امروز مشاهده کردم، ایثار و از خودگذشتگی کارگران غیوری بود که با جان و دل تلاش می‌کنند تا مشکلات تولید در تمامی بخش‌ها، به هر نحو ممکن حل شود. وی ابراز امیدواری کرد تا با تدابیر اتخاذ شده، مشکلات تولید و تأمین آند به زودی برطرف شود.

  نایب رئیس هیأت مدیره ایرالکو، نوسازی و بهسازی تجهیزات و تحقیقات پژوهشی و توسعه محوری را لازمه‌ی ادامه‌ی بقای شرکت‌های تولیدی دانست و خاطرنشان کرد: برای مدیریت متوازن در مجموعه، باید تمام بخش‌ها را مد نظر بگیریم و عدم توازن در قسمت‌های مختلف کارخانه، منجر به بروز مشکلات متعدد در تولید می‌گردد. وی برنامه مدوّن بودجه و قرار داشتن تمامی فرآیندهای شرکت بر مبنای مهندسی را نیز از اساسی‌ترین موارد مد نظر مدیریت دانست و افزود: یکی از موارد مهمی که در امور توسعه‌ای ایرالکو مد نظر است، راه‌اندازی کارخانه آندسازی است؛ چرا که با انجام این امر، بخشی از مشکلات تولید در شرکت برطرف خواهد شد.

 مهندس الهی‌ شکیب در بخش دیگری از سخنان خود تشریح نمود: چنانچه هر مجموعه نسبت به توسعه و به‌روز رسانی خود اقدام نکند، مطمئناً رقبا در ابتدا بخشی از بازار و سپس تمام بازار و مشتریان را او را تصاحب خواهند نمود و توقف در این حوزه، می‌تواند به بهای سنگینی برای هر شرکت تولیدی تمام شود که ان‌شاءا… با تصویب و حمایت هیأت مدیره محترم شرکت، دو پروژه‌ی مهم آندسازی و ایجاد خطوط تولیدی ۳۶۰ یا ۴۰۰ کیلو آمپر به بالا، هدف‌گذاری‌هایی هستند که ایرالکو با اجرا و دست‌یابی به آن‌ها، سهم بیشتری از بازار داخلی و خارجی را از آن خود خواهد نمود.

  وی اظهار امیدواری کرد شرکت آلومینیوم ایران با تکیه بر همت و تلاش کارگران غیور و توان و دانش فنی مدیران لایق خود، جایگاه شایسته‌ی خود در صنعت آلومینیوم کشور و خاورمیانه را به‌دست آورد.

  مهندس الهی شکیب با مرور کارکرد چند سال گذشته‌ی ایرالکو، اوضاع فعلی را رضایت‌بخش توصیف نموده و افزود: همان‌طور که می‌دانیم ایرالکو پس از چند سال زیان‌دهی، خوشبختانه از سال ۱۳۹۷ وارد مدار سود دهی شد و این امر میسر نشد مگر با تلاش ایثارگونه جناب آقای مهندس مجیدی که الحق والانصاف با درایت و مدیریتی شایسته توانست با وجود تمام مشکلات، در حالی که بسیاری از شرکت‌های بزرگ یا زمین خوردند و یا با کمک دولت توانستند به فعالیت خود ادامه دهند؛ این موفقیت بزرگ و ارزشمند را برای شرکت با سابقه و خوشنام ایرالکو کسب کند. وی همچنین افزود نام ایرالکو همه جا به عنوان شرکتی پویا و زنده برده می‌شود و قطعا درخشش ایرالکو در دوران تصدی ایشان در تاریخ این شرکت معظم به ثبت خواهید رسید؛ به همین سبب مراتب تقدیر و تشکر خویش را از مدیرعامل محترم و کارگران شریف و تلاشگر ایرالکو اعلام می‌دارم و قدردان زحمات همه این عزیزان هستیم و برای ایشان و تمامی همکاران ساعی و خدوم شرکت، آرزوی توفیق روز افزون توأم با سلامتی داریم.

  در پایان این مراسم معاونین، مشاوران و مدیران؛ در یک گفتگوی صمیمی به معرفی حوزه تحت مدیریت خود پرداختند.

ارسال نظر