|
کدخبر: 202032

بررسی میزان تولید در شرکت های آلومینیومی

بررسی عملکرد شرکت‌‌های آلومینیومی نشان می‌دهد این شرکت‌ها با وجود کمبود و محدودیت‌های برق در نیمسال ابتدای سال‌جاری افت عملکرد نداشتند و میزان تولید شرکت‌های آلومینای ایران و سالکو در مردادماه و همچنین در بازه زمانی پنج‌ماهه ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند صعودی داشته ‌است.

بررسی نمودار آمار منتشرشده از شرکت آلومینای ایران حاکی از آن است که این شرکت در مرداد سال‌جاری حدود ۲۱ هزار و ۱۳۲ تن پودر آلومینا تولید کرده که این میزان نسبت به ماه مشابه سال گذشته با رشد ۹درصدی روبه‌رو شده است. میزان تولید این محصول در مرداد سال گذشته ۱۹هزار و ۳۰۵ تن بوده است.

همچنین نمودار مقابل نشان می‌دهد این شرکت توانسته در پنج‌ماه نخست سال‌جاری حدود ۹۶ هزار و ۵۲۸ تن پودر آلومینا تولید و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶درصد افت را تجربه کند. شرکت آلومینای ایران در مدت‌زمان پنج‌ماهه سال ۱۳۹۹ توانسته بود ۱۰۲هزار و ۵۹۳ تن پودر آلومینا تولید کند.

آلومینا

 بررسی میزان تولید یک‌ماهه شمش آلومینیوم

میزان تولید شمش آلومینیومی توسط شرکت‌های آلومینای ایران، المهدی، ایرالکو و سالکو  را در مردادماه سال‌جاری و گذشته نشان می‌دهد. این شرکت در مرداد امسال، ۲ هزار و ۹۹۲ تن شمش آلومینیوم تولید کرد و نسبت به مردادماه سال گذشته ۴۴درصد رشد داشته است. میزان تولید شمش این شرکت در مردادماه سال ۱۳۹۹ حدود ۲هزار و ۸۱ تن برآورد شده است. براساس این نمودار شرکت المهدی در ماه گذشته ۱۰هزار و ۱۰۱ تن شمش آلومینیومی تولید کرد و این در حالی است که این شرکت در مردادماه سال گذشته چیزی حدود ۴هزار و ۶۰۰ تن شمش تولید کرده بود و با مقایسه این دو آمار شاهد افت ۱۵درصدی در مرداد ۱۴۰۰ هستیم.

همچنین نمودار پایین نشان می‌دهد، شرکت ایرالکو در مردادماه ۱۳۹۹ حدود ۱۵هزار و ۸۲۹ تن شمش آلومینیومی تولید کرد که این میزان در مردادماه سال جاری با کاهش ۸درصدی به ۱۴هزار و ۵۵۹ تن رسید. شرکت سالکو نیز در مردادماه امسال ۱۴هزار و ۷۲۰ تن شمش آلومینیوم تولید کرد که در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته ۱۳۲درصد افزایش تولید را تجربه کرد. قابل‌ذکر است که این شرکت در مردادماه سال گذشته ۶ هزار و ۳۴۴ تن شمش تولید کرده بود.

 بررسی میزان تولید پنج‌ماهه شمش آلومینیوم

بررسی آمار منتشرشده میزان تولید پنج‌ماهه شرکت‌های آلومینیومی نشان می‌دهد قطعی‌های برق در فصل‌های بهار و تابستان سال جاری مانع فعالیت و کاهش ظرفیت تولید مجموعه‌های تولیدکننده شمش آلومینیوم نشده است، به‌طوری‌که شرکت آلومینای ایران در مدت‌زمان پنج‌ماهه منتهی به مردادماه سال‌جاری توانست ۱۵هزار و ۶۸۷ تن تولید کند و نسبت به تولید پنج‌ماهه سال گذشته با میزان ۹ هزار و سه تن چیزی حدود ۷۴درصد رشد تولید را به ثبت برساند.

همچنین شرکت المهدی در مدت‌زمان مورد بررسی ۶۲هزار و ۹۴۴ تن شمش آلومینیوم تولید کرد. این شرکت در دوره پنج‌ماهه سال گذشته ۲۸هزار و ۶۹۱ تن از این محصول تولید کرد و مقایسه این آمار ۵درصد افت تولید را در سال‌جاری نشان می‌دهد.

شرکت ایرالکو به‌عنوان یکی دیگر از تولیدکنندگان شمش آلومینیومی توانست در دوره پنج‌ماه ابتدایی سال جاری ۷۵هزار و ۸۷۳ تن شمش تولید کند و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶ درصد کاهش تولید را به ثبت برساند. ایرالکو در بازه زمانی پنج‌ماه نخست سال گذشته چیزی حدود ۸۰هزار و ۳۱۰ تن شمش تولید کرده بود.

شرکت سالکو با وجود تمام مشکلات توانست دوره موردبررسی را با ثبت رکورد پشت سر بگذارد و رشد چشمگیر ۲۲۹درصدی را گزارش می‌دهد. این شرکت ۶۳هزار و ۱۴۳ تن و ۱۹هزار و ۱۸۱ تن به ترتیب در دوره پنج‌ماه منتهی به مردادماه سال‌جاری و گذشته را به ثبت رسانده است.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر