|
کدخبر: 209043

بیشترین میزان صادرات فولاد توسط فولاد خوزستان

بررسی آمار عملکرد صادراتی واحدهای بزرگ فولادی کشور در شهریورماه امسال حاکی از صادرات ۴۳۸ هزار و ۱۶۴ تنی فولاد این شرکت‌ها و کاهش ۱۲ درصدی آن در هم‌سنجی با پارسال است.

تامین برق پایدار برای فعال نگه داشتن خط تولید کارخانه‌های فولادی یک ضرورت است و لازمه تدوام تولید این واحدها محسوب می شود که شاهد کاهش برق دریافتی شرکت‌های فولادی از شبکه برق به میزان ۱۰ درصد دیماند مصرفی آن‌ها در تابستان امسال بودیم، هرچند که فولادسازان بزرگ کشور در تلاشند تا تعهدات صادراتی خود را در برابر مشتریان به انجام رسانند که البته شاهد کاهش صادرات این شرکتها در شهریورماه امسال نسبت به سال گذشته بودیم اما میزان صادرات این شرکتها از ابتدای سال تاکنون نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد رشد را رقم زده است.

در این مدت زمان ذوب آهن اصفهان با ۹۲۱۴۹ تن صادرات افزایش ۷ درصدی در ماه داشته است. این شرکت از ابتدای سال تاکنون به میزان ۶۰۵۶۰۷ تن صادرات و جهش ۳۲ درصدی را رقم زده است. فولاد مبارکه نیز با کاهش ۳۷ درصدی صادرات در شهریورماه به میزان ۸۷۲۰۴ تن صادرات داشته و از ابتدای سال به میزان ۶۲۰۲۲۸ تن صادرات و رشد ۱۱۸ درصدی در این مدت زمان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را داشته است.  فولاد خوزستان نیز با ۳۲ درصد کاهش صادرات در شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۴۰۱۲ تن صادرات داشته و از ابتدای سال ۹۰۳۷۵۷ تن صادرات را محقق ساخته است.

فولاد هرمزگان نیز در شهریورماه به میزان ۴۲۱۹۲ تن و از ابتدای سال ۲۸۵۳۲۲ تن اسلب صادرات داشته که به ترتیب کاهش ۲۸ درصدی نسبه به شهریور سال گذشته و رشد ۱۵ درصد نسبت به شش ماهه سال گذشته را محقق ساخته است.

فولاد خراسان در شهریورماه امسال ۲۵۶۰ تن میلگرد صادر کرده است. این شرکت از ابتدای سال در این مدت ۶ ماهه به میزان ۴۵۸۰۹ تن میلگرد و ۷۹۰۹۳ تن بیلت فولادی صادرات داشته است.

فولاد کاوه جنوب در شهریورماه افزایش ۳۰ درصدی صادرات نسبت به شهریورماه سال گذشته داشته و ۹۳۵۶۰ تن بیلت فولادی در این مدت زمان صادر کرده، این شرکت از ابتدای سال تاکنون ۳۶۱۲۶۰ تن صادرات بیلت فولادی داشته که در مجموع نسبت به این مدت مشابه در سال گذشته ۲۷ درصد رشد را تجربه کرده است. جهان فولاد سیرجان نیز از ابتدای سال ۱۴۹۹۹۵ تن بیلت فولادی صادرات داشته این شرکت در این ماه ۳۰۰۰۰ تن بیلت فولادی صادر کرده است.

شرکت سنگ آهن چادرملو در شهریورماه صادرات بیلت نداشته اما از ابتدای سال ۱۷۲۴۶۵ تن بیلت فولادی صادرات داشته که ۳۶ درصد کاهش نسبت به سال گذشته در مدت مشابه را محقق ساخته است.

بررسی از آمار شرکت‌های ذوب آهن و فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد اکسین، فولاد هرمزگان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد آذربایجان، فولاد خراسان، فولاد کاوه جنوب، صبا فولاد، فولاد بناب، جهان‌فولاد سیرجان، سنگ‌آهن چادرملو و فولاد کویر، حاکی از صادرات ۳.۸۱۱ میلیون تنی در شش ماهه ابتدایی سال است که رشد ۴۸ درصدی صادرات را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می دهد.

در ۶ ماهه نخست امسال بیشترین میزان صادرات فولاد توسط شرکت فولاد خوزستان با ۹۰۳ هزار و ۷۵۷ تن انجام شد و پس از آن فولاد مبارکه اصفهان با ۶۲۰ هزار و ۲۲۸ تن رتبه دوم را دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها