|
کدخبر: 202512 سهیل فرزین

گفتگوی گسترش نیوز با سفیر کره جنوبی در ایران؛

صنعت ایران به زودی در سطح جهان قابل تحسین است

یون کانگ هیان گفت: نباید این نکته مهم را فراموش کرد که کشور ایران ظرفیت، استعداد و توانایی بسیار فراوانی در حوزه های مختلف صنعتی دارد.

صنعت و معدن صنعت ایران به زودی در سطح جهان قابل تحسین است

بسیاری از اقتصاددانان متمرکز شدن بر رشد بخش صنعتی را یکی از پیش ‌نیازهای اصلی رشد پایدار کشور عنوان می کنند. متاسفانه اقتصاد ایران در دهه ‌های اخیر در این خصوص ناکام مانده است. این درحالی است که بسیاری از کشورهایی که برنامه ‌ریزی‌ های صنعتی خود را همزمان با اقتصاد ایران شروع‌کردند با پیشی گرفتن از ایران جایگاه اقتصادی خود را در دنیا تثبیت کرده اند.

در سال های اخیر کشور ایران نیز گرچه از ناحیه اعمال تحریم های ناجوانمردانه با مشکلات و چالش های فراوانی دست و پنجه نرم کرده است اما به لطف همین موضوع گام های بسیار بلندی را در مسیر صنعتی شدن برداشته و به پیشرفت هایی نیز رسیده است. اما هنوز تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله زیادی وجود دارد. اما کشورهای خارجی چه دیدگاه و نظری درباره روند صنعتی شدن ایران دارند؟ خبرنگار گسترش نیوز در همین رابطه گفتگویی را با  یون کانگ هیان، سفیر کره جنوبی در ایران ترتیب داده و نظر وی را در این خصوص جویا شده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.

پیشرفت چشمگیر صنعتی شدن در ایران

یون کانگ هیان در ابتدای این گفتگو به تشریح روند صنعتی شدن ایران اشاره کرد و گفت:‌ اگر بخواهم واقعیت را بگویم، پس از بازدیدی که هفته گذشته از نمایشگاه بین المللی ساختمان در تهران داشتم بسیار متعجب شدم. این یک حقیقت انکار ناپذیر است که کیفیت محولات ساخت ایران نسبت به تصوری که داشتم بسیار فراتر بود. نباید فراموش کرد که صنعت و تولید در خارج از مرزهای کشور ایران با سرعت سرسام آوری در حال پیشرفت است. بنابراین اگر زمینه ای فراهم شود تا و بنگاه ها و شرکت های تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ ایران با شرکت ها و بنگاه های خارجی همکاری داشته باشند بدون شک ایران با سرعت خوبی به نتایج قابل قبول و پیشرفت قابل ملاحظه ای دست خواهد یافت.

یون-کانگ-هیان

تاثیر برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در نمایش دستاوردهای صنعتی کشور

وی در ادامه صحبت های خود به تاثیر برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در نمایش دستاوردهای صنعتگران و تولیدکنندگان ایران اشاره کرد و گفت: در کشور کره جنوبی نیز نمایشگاه های مختلف برگزار می شود. به طور کلی برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در هر کجای دنیا که باشد دو فرصت طلایی برای شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان رویدادهای نمایشگاهی فراهم خواهد کرد. فرصت اول انتقال و ارائه اطلاعات دقیق محصولات و دستاوردهای جدید به جامعه هدف و مشتریان است. دومین فرصتی که حضور در نمایشگاه ها برای شرکت ها و بازدیدکنندگان فراهم می کند مقایسه کیفی و کمی محصولات ارائه شده در نمایشگاه ها است.

سفیر کره جنوبی در ایران در ادامه خاطرنشان کرد: در این زمینه شرکت های حاضر در رویدادها می توانند عملکرد رقبا و همکاران خود را بررسی کنند و از طرف مقابل مشتریان نیز می توانند با مقایسه محصولات ارائه شده توسط شرکت های مختلف بهترین انتخاب از نظر کیفیت و قیمت را به عمل آورند.

آینده ای درخشان در انتظار ایران

یون کانگ هیان در بخش پایانی از صحبت های خود به آینده ایران در حوزه صنایع مختلف اشاره کرد و گفت:‌ امروزه کشورهای متععدی در حوزه های مختلف مخصوصا بخش صنعت ساختمان به پیشرفت های چشمگیری دست یافته اند. اما نباید این نکته مهم را فراموش کرد که ایران نیز ظرفیت، استعداد و توانایی بسیار فراوانی در حوزه های مختلف صنعتی دارد. از طرفی ایران کشوری دارای منابع غنی معدنی، منابع عظیم انرژی مانند نفت و گاز و همچنین صنایع پر بازده مانند پتروشیمی، فولاد و.. است. از طرفی ایران دارای منابع طبیعی خدادادی بسیار فراوانی است. بنابراین با مدیریت صحیح این منابع و انرژی ها احتمال آن وجود دارد که در آینده ای نه چندان دور  کشور ایران در زمره کشورهای پیشرفته دنیا به خوبی بدرخشد.

  • ناشناس ارسالی در

    دست از سر کشورهای منطقه و کمک به گروهها و سازمانهای خاص بردارید تا تحریم نشویم م گر ما ملت 80 میلیونی چه گناهی کرده ایم ک ه باید اسیر دست ایدئولوژیستها باشیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها