|
کدخبر: 200910

در گفتگوی گسترش نیوز با نایب رییس کمسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح شد؛

رفع بزرگترین موانع صنعتی کشور در آینده ای نزدیک

میرتاج الدینی گفت: مجلس و دولت در کنار یکدیگر این موانع را در اسرع وقت حل خواهند کرد و سرعت کشور را در مسیر صنعتی شدن افزایش خواهند داد.

صنعت و معدن رفع بزرگترین موانع صنعتی کشور در آینده ای نزدیک

صنعت کشور در حال حاضر دچار چالش های متعدد و ظرفیت های خالی است. تحریم ها و شیوع ویروس کرونا دست به دست یکدیگر دادند تا صنعت کشور در تنگنایی سخت قرار بگیرد. گرچه صنعتگران و تولید کنندگان کشور با اتکا به توانایی های خود تمام معادلات غربی ها را نقش بر آب کردند اما نباید فراموش کرد که در این جنگ اقتصادی حمایت مسئولان و سیاستگذاران کشور کمترین خواسته آن ها به شمار می رود.

خبرنگار گسترش نیوز در همین رابطه گفتگویی را با سید محمدرضا میر تاج الدینی نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم ترتیب داده و نظر وی را در این خصوص جویا شده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.

همکاری مجلس و دولت برای رفع موانع صنعتی کشور

میرتاج الدینی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: دولت جدید به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده و با توجه به همین موضوع مجلس و دولت نیز با کمک یکدیگر و با رویکرد حمایت همه از جانبه از صنعت پیش خواهیم رفت. در همین راستا آسیب شناسی های لازم به عمل آمده و موانع موجود در مسیر صنعتی کشور احصا شده است. مجلس و دولت در کنار یکدیگر این موانع را در اسرع وقت حل خواهند کرد و سرعت کشور را در مسیر صنعتی شدن افزایش خواهند داد.

میرتاج-الدینی

وی افزود: حمایت از صنعت و صنعتگران کشور از همان نقطه و چالش نخست که صدور مجوزها است آغاز و به موانع بعدی که رفع بروکراسی سنگین که به عنوان مهم ترین مانع پیشرفت صنعت کشور به شمار می رود ادامه خواهد داشت.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه ظرفیت های صنعتی کشور باید افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: ارتقای صنعت با دانش و فناوری روز و به روز کردن آنها از دیگر مسائل مهمی است که حتما مورد توجه مجلس و دولت قرار گرفته است. در این زمینه نباید از ظرفیت و کارایی اتصال صنعت و دانشگاه غافل بود.

تاثیر برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در معرفی توانمندی های صنعتی کشور

میرتاج الدینی در پایان اظهار داشت: در روزهای گذشته شاهد برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان بودیم. در همین راستا نباید از ظرفیت برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در حوزه های مختلف صنعت نیز غافل بود. نمایشگاه ها بستری برای ارائه آخرین دستاوردها و توانمندی صنعتگران کشور است. در رویداد های نمایشگاهی می توان چالش های تولیدکنندگان و صنعت گران را شناسایی و برای رفع آنها برنامه ریزی و اقدام کرد. بنابراین برگزاری نمایشگاه ها امری لازم و ضروری است. امیداوریم با به پایان رسیدن واکسیناسیون عمومی شاهد برگزاری نمایشگاه های متعدد در سطح کشور باشیم.

نویسنده: سهیل مافی

ارسال نظر