|
کدخبر: 199391

سرمایه گذاری شرکت های بزرگ مانند شستا و ایمیدرو

محمد حسین زینلی از فعالان اقتصادی و نماینده واحدهای صنعتی خراسان جنوبی شامگاه جمعه در دیدار رئیس جمهور با نخبگان خراسان جنوبی گفت: با اشاره به اینکه ۵۰ درصد صنایع استان غیر فعال است و مابقی نیز زیر ظرفیت کار می کنند، از این جهت دولت و شرکت های بزرگ مانند شستا و ایمیدرو و بانک های دولتی و خصوصی باید در این استان سرمایه گذاری کنند تا کار تولید در خراسان جنوبی رونق گیرد.

صنعت و معدن سرمایه گذاری شرکت های بزرگ مانند شستا و ایمیدرو

نماینده واحدهای صنعتی خراسان جنوبی خواستار کاهش فشارهای مالیاتی بر بخش تولید شد و گفت: داخلی سازی مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

خراسان جنوبی در بیشتر حوزه ها نسبت به شاخص های ملی پایین تر است و در این راستا نیاز به ورود سرمایه گذار جدید داریم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه اعتماد و سرمایه ملی را در سال های گذشته از دست دادیم و این موضوع جرأت را از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری گرفته است، گفت: سال های گذشته استان های بزرگ و مرکزی کشور شرکت های بزرگ را به استان های خود با باندبازی بردند.

وی با بیان اینکه برای پروژه های عظیم صنعتی در استان باید شرکت های بزرگ پای کار باشند، اظهارکرد: از آقای رئیس جمهور می خواهیم با پیوست عدالت، عقب ماندگی در خراسان جنوبی را جبران کند.

فعال اقتصادی در خراسان جنوبی گفت: ادارات اقتصاد و دارایی و امور مالیاتی نباید فشار مالیاتی به واحدهای صنعتی بیاورند و کار تولید را برای آنان سخت کنند.

زینلی اظهار کرد: از طرفی بانک ها هم در ابتدا که می خواهند وام بدهند، می گویند کارمزد ۱۸ درصد است اما بعد تا ۲۵ درصد را از کارخانه دار و فعال اقتصادی می گیرند.

نماینده واحدهای صنعتی خراسان جنوبی افزود: در راستای داخلی سازی و خصوصی سازی گام هایی برداشته شده است اما باید به تصویب هیأت وزیران برسد تا توان داخلی تقویت شود.

منبع: دنیای معدن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها