|
کدخبر: 197907

دو ایده در ایمیدرو برای حل بحران برق

صباغ گفت: دو ایده در ایمیدرو برای بحران برق مطرح بود اول افزایش تعرفه برق بود تا از محل این درآمد برای ایجاد نیروگاه‌ها سرمایه‌گذاری شود که تجربه منفی بود اما در ایده دوم اگر شرکت‌ها به جای وزارت نیرو سرمایه‌گذاری کنند تامین برق مطمئن‌تر خو‌اهد بود.

صنعت و معدن دو ایده در ایمیدرو برای حل بحران برق

«امیر صباغ» مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو در پنل تخصصی سرمایه‌گذاری صنایع معدنی و‌ فولادی در صنعت برق (چشم‌انداز، موانع و راهکارها) در سمینار تخصصی چالش برق در زنجیره فولاد گفت: در حوزه صنایع معدنی و فولادی رشد اقتصادی جلوتر از رشد اقتصادی کشور بوده به همین دلیل با مشکل کمبود زیرساخت مواجه بودیم.

اصلاح این موضوع نیازمند زمانی ۴ ساله است

صباغ اشاره کرد: دو ایده در ایمیدرو برای بحران برق مطرح بود اول افزایش تعرفه برق بود تا از محل این درآمد برای ایجاد نیروگاه‌ها سرمایه‌گذاری شود که تجربه منفی بود اما در ایده دوم اگر شرکت‌ها به جای وزارت نیرو سرمایه‌گذاری کنند تامین برق مطمئن‌تر خو‌اهد بود

وی افزود: با شرکت‌های بزرگ جلساتی داشتیم و ‌نیازهای انرژی را مشخص کردیم و برای ایجاد ۱۱ هزار مگاوات برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو ادامه داد: با وزارت نیرو مذاکراتی داشتیم تا با تعامل وزارت صمت این‌ سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌ها توجیه‌پذیر شود و سرمایه‌گذاران جذب آن شوند.تفاهم‌نامه تقریباً نهایی شده و امیدواریم تا پایان هفته موافقت هر دو‌ وزیر گرفته شود.

صباغ اظهار داشت: خوشبختانه مشوق‌هایی از وزارت نیرو گرفته‌ایم و می‌تواند بخشی از فرآیندهای اجرایی این نیروگاه‌ها حل شود.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو در پایان گفت: مشکل دیگر با وزارت نفت در بحث محدودیت تولید گاز در بلند‌مدت است که هم تولید فولاد و هم تولید برق را تحت تاثیر قرار می‌دهد

منبع: می متالز

ارسال نظر