|
کدخبر: 198593

راه اندازی دوباره کارخانه صدر فولاد صحت دارد؟

کارخانه صدر فولاد خرم آباد که سال ۹۶ تعطیل و بیش از ۱۸۰ کارگر آن اخراج شدند همچنان درمیان وعده های پوچ مسئولان سرگردان است.

صنعت و معدن راه اندازی دوباره کارخانه صدر فولاد صحت دارد؟

پاییز سال ۹۶بود که کارخانه «صدر فولاد» خرم آباد به جرگه کارخانه های تعطیل شده استان پیوست و با خاموشی چراغ آن، ۱۸۰ کارگر از کار بیکار و خانه نشین شدند.

کارخانه صدر فولاد خرم آباد که در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار احداث شده بود، سالانه ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید می کرد و بنا بود این میزان تولید ۲.۵ برابر شود اما نه تنها این امر محقق نشد بلکه این واحد تولیدی نیز همانند سایر کارخانه های استان لرستان تعطیل شد و در این میان حقوق معوقه کارگران نیز سبب شده بود که برای احقاق حق خود بارها مقابل استانداری لرستان تجمع کنند.

زمانی که این کارخانه استان به تعطیلی کشیده شد برخی مسئولان ناکارآمدی سرمایه گذار و مشکلات بانکی را علت اصلی تعطیلی آن دانستند از سویی دیگر رئیس هیئت مدیره شرکت صدر فولاد لرستان مشکل اصلی را تأمین سرمایه در گردش برای راه اندازی کارخانه اعلام کرد، به هر حال این ظرفیت استان که می توانست رونقی برای صنعت استان ، سفره خالی کارگران و اشتغال بیش از هزار جوان لرستانی باشد از رمق افتاد.

کارخانه «صدر فولاد» لرستان ماه آینده فعالیت خود را از سر می گیرد ماجرای تاراج یک کارخانه در لرستان چیست؟/ سرنوشت تلخ کارخانه «صدر فولاد» کارخانه "صدر فولاد" خرم آباد تعطیل شد؛ اخراج 180 کارگر دیگر

و اما طی روزهای اخیر خبرهایی در فضای مجازی مبنی بر اورهال و راه اندازی مجدد این کارخانه منتشر شد به همین منظور به سراغ مسئولان سازمان صمت استان رفتیم تا در جریان آخرین وضعیت کارخانه صدر فولاد خرم آباد قرار بگیریم.

بهزاد منصوری با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه صدر فولاد اظهار داشت: پس از اقدامات و پیگیری های انجام شده جهت راه اندازی کارخانه صدر فولاد سهام داران صدر فولاد تصمیم به راه اندازی و احیاء کارخانه صدر فولاد گرفتند.

احیاء کارخانه صدر فولاد در حد یک حرف است

وی افزود: راه اندازی و قول سهام داران مبنی بر راه اندازی و احیاء کارخانه صدر فولاد هم اکنون در حد یک حرف است و باید منتظر برنامه های عملیاتی از طرف سهامداران باشیم.

مدیرکل سازمان صمت لرستان عنوان کرد: بنده خبرهای مبنی بر راه اندازی کارخانه صدر فولاد را فعلا تایید نمی کنم تا اینکه همکاران بنده در سازمان صمت برنامه و اقدامات را از نزدیک نبینند نمی توانیم چیزی را تایید کنیم.

وی بیان کرد: طی تماس تلفنی مدیرعامل کارخانه صدر فولاد گفت ظاهرا تازه پیمانکار مشخص و بنا شده طی زمان بندی سه ماهه برنامه اجرایی اورهال را ارائه دهند ولی از نزدیک چیزی مشاهده نکردیم ولی هنوز نه بازدیدی صورت گرفته، نه برنامه عملی دیده شده و نه اقدام عملی دیده ایم و صرفا یک مکالمه و بحث اعلام آمادگی جهت اورهال کردن از طرف مدیر کارخانه است.

صحبت های مطرح شده مبنی بر اورهال کردن صدر فولاد را به سادگی نمی پذیریم

منصوری گفت: صحبت های مطرح شده مبنی بر اورهال کردن صدر فولاد را به سادگی نمی پذیریم بلکه باید برنامه منسجم، جامع و نظارات همکاران سازمان صمت اتفاق بیفتد که بتوانیم اخبار و اطلاعات مستند و دقیق در اختیار مردم قرار دهیم ولی اینکه این اتفاق افتاده این چنین نیست.

وی تصریح کرد: هم اکنون برنامه عملیاتی مبنی بر اورهال کردن کارخانه صدر فولاد نداریم و بیشتر کارها در حوزه نرم افزاری است که سهام داران از برنامه هایشان از راه اندازی بگویند و امیدواریم طی هفته آینده تصمیمات گرفته شده را به اطلاع مردم می رسانیم ولی اینکه اکنون بگوییم کارخانه صدر فولاد راه اندازی شده دادن اطلاعات و آدرس غلط به مردم است بلکه باید بگوییم بحث بازسازی کارخانه مطرح است و در چه مرحله ای از کار هستیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها